BACK TO
TOP
Fresher

Χαμηλή ζήτηση, μειωμένες τιμές καθορίζουν μια αδύναμη σεζόν για τα ελληνικά μήλα

Αν και η ελληνική σεζόν για τα μήλα είχε μια πολλά υποσχόμενη αρχή, δυστυχώς η πραγματικότητα αποδείχθηκε πολύ διαφορετική. Από τον Νοέμβριο του 2023, η κατάσταση άρχισε να αλλάζει ραγδαία. Η Ματούλα Κατσίκα, υπεύθυνη εξαγωγών και πωλήσεων της ελληνικής εταιρείας A.C. Kissavos, μιλά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αγορά.

Kiss1

68
0

Αν και η αρχή της σεζόν για τα μήλα ξεκίνησε πολύ δυναμικά, η έναρξη του πολέμου στην Παλαιστίνη ανατρέπει τα δεδομένα. Από τον Νοέμβριο του 2023 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024, οι ποσότητες εξαγωγών στη Μέση Ανατολή μειώθηκαν σημαντικά, ένα γεγονός που έχει πλήξει τους παραγωγούς.

Ως αποτέλεσμα της χαμηλότερης ζήτησης, οι τιμές έχουν επίσης μειωθεί αρκετά, εξηγεί η Κατσίκα. Παρά την ενεργοποίηση πελατών με ανταγωνιστικές τιμές, η αγορά παραμένει αδύναμη. Οι τιμές για τις κόκκινες ποικιλίες μειώθηκαν κατά 20% και οι Granny Smiths κατά 10%. Σε σύγκριση με πέρυσι, οι τιμές πώλησης είναι σαφώς καλύτερες. Όμως οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις αγορές τους, δημιουργώντας προκλήσεις για τους παραγωγούς.

Δεν είναι ότι η αρχή της ελληνικής σεζόν των μήλων ήταν τέλεια από μόνη της, αλλά η έλλειψη όγκων φάνηκε να οδηγεί σε κερδοφόρες ευκαιρίες, δηλώνει η Κατσίκα: «Αν και στην αρχή του έτους οι ποσότητες μήλων μειώθηκαν κατά 40 έως 50 ανά σεντ λόγω παγετού και μόλυνσης από ασθένειες, φαινόταν ακόμα ότι θα ήταν μια εξαιρετική χρονιά. Ωστόσο, λόγω του πολέμου στη Μέση Ανατολή, η εικόνα άλλαξε δραματικά.» Αυτή η απρόβλεπτη καμπυλότητα έχει οδηγήσει σε υπερβολικό όγκο απούλητων μήλων, αφήνοντας τους παραγωγούς με αβέβαιη προοπτική λόγω έλλειψης ζήτησης στην αγορά. Σημειώνεται ότι η καλλιέργεια της μηλιάς πλέον ευδοκιμεί σχεδόν σε όλο τον πλανήτη.

Η Κατσίκα πιστεύει ότι οι καταναλωτές δεν τρώνε τόσα μήλα όπως πριν. «Οι αγορές κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς, με τον οποίο εννοώ την υποκατανάλωση μήλων. Τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, υπάρχει μια συγκρατημένη στάση των αγορών. Ζητούνται μικρότερες ποσότητες και στις χαμηλότερες τιμές της αγοράς. Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα που έχει προκύψει είναι η μεταφορά και διανομή μήλων στις χώρες της Μέσης Ανατολής. Υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις αποστολές μας, με κίνδυνο επιδείνωσης της ποιότητας και υψηλότερου κόστους μεταφοράς, με αποτέλεσμα να καθυστερούμε τις πληρωμές μας».

Καθώς η ζήτηση είναι αρκετά χαμηλή, πέφτουν και οι τιμές στα μήλα σύμφωνα με την Κατσικά: «Οι τιμές πέφτουν τώρα και αυτό γιατί μεγάλες ποσότητες μήλων παραμένουν απούλητες στις ψυκτικές αποθήκες. Ο καιρός που περνάμε μας ωθεί να κινούμαστε πιο εντατικά στις πωλήσεις, γιατί σε λίγους μήνες ξεκινάμε τα καλοκαιρινά φρούτα, όπως τα κεράσια και τα βερίκοκα, μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερη κινητικότητα, αλλά αυτό εξαρτάται από τη διάθεση των αγορών και τη διάθεση του καταναλωτή να καταναλώσει το προϊόν μας».

Συνολικά, η ελληνική σεζόν των μήλων έχει ταλαιπωρηθεί από όλες αυτές τις προκλήσεις. Όμως η Κατσίκα τονίζει ότι είναι στο χέρι τους να βγουν από την κατάσταση, πιο δυνατοί από πριν. «Πιστεύω ότι όσο διαρκεί αυτή η παγκόσμια αναταραχή, με τους πολέμους που μας έχουν περικυκλώσει, η απώλεια εισοδήματος των καταναλωτών και η κλιματική αλλαγή,

μαζί με τα έντονα καιρικά φαινόμενα, ειδικά εδώ στην περιοχή μας που επλήγη από την καταιγίδα Daniel, θα συνεχιστεί να μας επηρεάσει αρνητικά Ως Αγροτικός Συνεταιρισμός Κισσάβου, παρά τις αντίξοες συνθήκες που περνάμε, προσπαθούμε να διατηρήσουμε την ποιότητα και τις τιμές σε σταθερά επίπεδα, κάτι που θα μας επιτρέψει να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί και γενικά να προσφέρουμε το καλύτερο έχουμε στους πελάτες μας».

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία