BACK TO
TOP
Beer & Brunch

Με φόρα από το χειμώνα οι πωλήσεις µπύρας

Στοιχεία της Circana, τα οποία παραχώρησε στο B&B, δείχνουν ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2023 η µπύρα κινήθηκε ανοδικά σε σύγκριση µε το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022.

10-11_76

Γιώργος Λαμπίρης

248
0

Σε µία αγορά που επηρεάστηκε έντονα το 2022 από το υψηλό κόστος του µπουκαλιού και των πρώτων υλών, το οποίο σύµφωνα µε εκπροσώπους του κλάδου κινήθηκε σε διπλάσια επίπεδα τιµής σε σύγκριση µε το 2021, ο κλάδος της µπύρας καταγράφει ανοδικές τάσεις φέτος τόσο από πλευράς τζίρου, όσο και από πλευράς ποσοτήτων που πωλούνται. Προϋπόθεση για να συµβεί αυτό, εκτός από την τουριστική κίνηση, η οποία βάσει των προκρατήσεων και των κρατήσεων δείχνει ότι θα κινηθεί στα ίδια ή ακόµα και σε υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση µε το 2019, είναι η εξέλιξη των καιρικών συνθηκών, παράγοντας από τον οποίο εξαρτάται άµεσα η πορεία της αγοράς µπύρας στην Ελλάδα. Πέρυσι οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου προς όλα τα κανάλια (λιανικής, χονδρεµπόριο, HoReCa) άγγιξαν τα 3,9 εκατ. εκατόλιτρα, χωρίς ωστόσο να φτάνουν στα επίπεδα του 2019, όταν οι πωλήσεις όλων των εταιρειών ανήλθαν σε περίπου 4 εκατοµµύρια εκατόλιτρα. Προσδοκία πάντως των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην µπύρα είναι φέτος να υπερβούν τα 4 εκατοµµύρια εκατόλιτρα.

Ανοδικά ο τζίρος – Πτωτικά οι ποσότητες λόγω πληθωρισµού

Ενδεικτική πάντως της εικόνας είναι και η πορεία που έχουν οι πωλήσεις στα σούπερ µάρκετ. Στοιχεία της εταιρείας µετρήσεων αγοράς Circana (πρώην IRI), τα οποία παραχώρησε στο B&B, δείχνουν ότι στο πρώτο τρίµηνο του 2023 η µπύρα κινήθηκε ανοδικά σε σύγκριση µε το αντίστοιχο τρίµηνο του 2022. Ωστόσο η συγκεκριµένη περίοδος δεν µπορεί να θεωρηθεί αντιπροσωπευτική για το έτος, δεδοµένου ότι ο κύριος όγκος πωλήσεων µπύρας διακινείται το διάστηµα από τα µέσα της άνοιξης έως και το τέλος καλοκαιριού. Πιο συγκεκριµένα, τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι στο πρώτο τρίµηνο της φετινής χρονιάς οι πωλήσεις σε αξία στα ελληνικά σούπερ µάρκετ ήταν 19,77 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση µε τα 17,45 εκατοµµύρια ευρώ του 2022, αυξηµένες κατά 13,3%, γεγονός που εν µέρει οφείλεται και στον πληθωρισµό. Αυξηµένες ήταν την ίδια περίοδο και οι πωλήσεις σε όγκο, όπου όπως προκύπτει από τη σχετική µέτρηση πουλήθηκαν 8,13 εκατ. λίτρα από 7,81 εκατοµµύρια λίτρα, κάτι που αντιστοιχεί σε ποσοστό αύξησης 4,1%.

Η πορεία του 2022 στα σούπερ µάρκετ

Εξετάζοντας τη συνολική αγορά στη διάρκεια του 2022 και πάλι µε βάση τα ίδια στοιχεία, η αποτύπωση δείχνει ότι οι πωλήσεις σε αξία ήταν 131,36 εκατοµµύρια ευρώ έναντι 123,34 εκατοµµύρια ευρώ από τα ράφια των σούπερ µάρκετ. Σε πωλούµενες ποσότητες το 2022 όµως τα πράγµατα ήταν διαφορετικά σε σύγκριση µε τον αυξηµένο τζίρο, καθότι πουλήθηκε λιγότερη µπύρα στα σούπερ µάρκετ, ήτοι 57,83 εκατοµµύρια λίτρα από 59,62 εκατοµµύρια λίτρα. Η κάµψη της κατανάλωσης σε ποσότητα οφείλεται στον πληθωρισµό. Κάτι που αποτυπώνεται άλλωστε και στην αύξηση τζίρου, καθότι οι υψηλότερες πωλήσεις που προαναφέραµε οφείλονται κατά ένα µεγάλο βαθµό στις ανατιµήσεις που προήλθαν από το αυξηµένο κόστος πρώτων υλών και ενέργειας. Στον αντίποδα η µείωση των πωλήσεων σε όγκο οφείλεται στο ακριβότερο τελικό προϊόν στο ράφι, γεγονός που περιόρισε αυτοµάτως την καταναλωτική διάθεση στα ράφια των σούπερ µάρκετ, κάτι που αποτυπώθηκε σε όλο το φάσµα των πωλούµενων προϊόντων ακόµα και βασικών καταναλωτικών αγαθών.

Σε ό,τι αφορά το σύνολο της αγοράς, πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών δείχνουν ανατιµήσεις που θα αγγίξουν έως και το 15% κατά τη διάρκεια του 2023 στην µπύρα. Σηµειώνεται ότι παρά το κόστος της ενέργειας οι τιµές των πρώτων και δεύτερων υλών έχουν εκτιναχθεί, κάτι που αποτυπώνεται στην αγορά γυάλινων φιαλών µε αύξηση κατά 100% σε σύγκριση µε πριν από το ξέσπασµα της κρίσης στην Ουκρανία. Πηγές της αγοράς µε τις οποίες επικοινωνήσαµε αναφέρουν ότι η κύρια χώρα προµήθειας µπουκαλιών είναι η Βουλγαρία µε τιµή περίπου 0,20 λεπτά ανά φιάλη 330 ml. Σε ό,τι αφορά την ελληνική βύνη η τιµή ανά τόνο ανέρχεται σε περίπου 800 ευρώ ο τόνος και οι ευρωπαϊκές βύνες υπερβαίνουν τα 800 ευρώ ο τόνος, καθώς επιβαρύνονται και από το σηµαντικό µεταφορικό κόστος.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία