BACK TO
TOP
Αιγοπροβατοτροφία

Μέχρι 8 στρέμματα για νέους σταύλους στο πολυ-νομοσχέδιο

Μέχρι 8 στρέμματα για τη δημιουργία σταύλων θα μπορεί να παραχωρεί κάθε περιφέρεια έναντι τιμήματος, αξιοποιώντας δημόσιες εκτάσεις, με σκοπό την υλοποίηση των λεγόμενων «κτηνοτροφικών πάρκων». Αυτή και μία σειρά από άλλες ρυθμίσεις, που τις επόμενες μέρες θα διευκρινιστούν περαιτέρω από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, περιλαμβάνεται στο πολυ-νομοσχέδιο που ολοκληρώθηκε την περασμένη Τετάρτη και έχει πάρει το δρόμο του για τη Βουλή.

Μέχρι 8 στρέμματα για νέους σταύλους στο πολυ-νομοσχέδιο

2
0

Επειδή πρόκειται για ένα πολυσέλιδο κείμενο με 67 άρθρα που άπτονται της διακίνησης ζωοτροφών, λιπασμάτων, φαρμάκων, αλλά και αδειοδοτήσεων σταύλων, παραχώρησης βοσκότοπων κ.ά., η Agrenda δημοσιεύει τα σημαντικότερα σημεία του.

Στο άρθρο 43, λοιπόν, του σχεδίου για τα «Διοικητικά μέτρα, διαδικασίες και κυρώσεις στους τομείς των τροφίμων, των ζωοτροφών και της υγείας και προστασίας των ζώων και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων» αναφέρεται η ρύθμιση για την παραχώρηση εκτάσεων για σταύλους:

Μετά την παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 4061/2012 προστίθεται νέα παρ. 2α, ως εξής: «2α. Με απόφαση Περιφερειάρχη, μετά από εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας της Περιφέρειας, επιτρέπεται η παραχώρηση, κατά χρήση, ακινήτου, χωρίς δημοπρασία, έως 8 στρέμματα, σε αγρότη με σκοπό την ανέγερση κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων. Κατ’ εξαίρεση δύναται να παραχωρείται ακίνητο και πέραν των 8 στρεμμάτων, εφόσον επιβάλλεται από τα όρια αρτιότητας που ισχύουν στην περιοχή όπου βρίσκεται το παραχωρούμενο ακίνητο. Με μέριμνα της αρμόδιας υπηρεσίας της Περιφέρειας καταρτίζεται σχεδιάγραμμα, στο οποίο περιγράφεται το παραχωρούμενο ακίνητο κατά θέση, εμβαδό και συντεταγμένες στο ελληνικό γεωδαιτικό σύστημα αναφοράς. Στο σχεδιάγραμμα αποτυπώνεται η πρόσβαση στο παραχωρούμενο ακίνητο. Το τίμημα ορίζεται βάσει της μισθωτικής αξίας του ακινήτου, όπως αυτή προσδιορίζεται από την αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία. Εφόσον καταθέσουν αίτηση περισσότεροι του ενός ενδιαφερόμενου για παραχώρηση της χρήσης του ίδιου ακινήτου, διενεργείται δημοπρασία».

Για το ρόλο του δασαρχείου αναφέρεται ότι η παράγραφος 5 του άρθρου 4 του ν. 4061/2012, αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Για την παραχώρηση ακινήτου, σύμφωνα με την παράγραφο 1 περίπτωση α, εκτός της παραχώρησης χρήσης για δραστηριότητες του πρωτογενή τομέα και σύμφωνα με την παράγραφο 2 περιπτώσεις γ και δ, απαιτείται ο χαρακτηρισμός του από την αρμόδια δασική υπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 998/1979, ωσότου δημοσιευθούν οι δασικοί χάρτες της χώρας.».

Επίσης, όσον αφορά την καταβολή του ενοικίου, η παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4061/2012, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. To τίμημα της παραχώρησης της χρήσης καταβάλλεται ετησίως, εντός τριμήνου από την ημερομηνία που ορίζει η απόφαση παραχώρησης και κατατίθεται σε Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία, ως έσοδο κατά 50% του Δημοσίου και κατά 50% των οικείων Περιφερειών.».

Αυστηρές οι διατάξεις για την αδειοδότηση, αλλά χρειάζονται και αντίστοιχη υποστήριξη από το προσωπικό
Άδεια σταύλου σε τρεις μήνες και έλεγχος σε 30 μέρες
Με ταχύτερες διαδικασίες προβλέπεται να προχωρήσει η διαδικασία αδειοδότησης των σταύλων, τουλάχιστον μεμ βάση το νέο νομοσχέδιο. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 50, που αναφέρεται στις τροποποιήσεις του ν. 4056/2012 «Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία και τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις και άλλες διατάξεις», τα σημαντικότερα σημεία είναι:
α) Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 3 του άρθρου 6, αντικαθίστανται ως εξής:
«Εντός 3 ημερών και εφόσον ο φάκελος περιέχει τα ανωτέρω στοιχεία εκδίδεται άδεια προέγκρισης εγκατάστασης, η οποία έχει την ισχύ άδειας εγκατάστασης μέχρι την έκδοση της τελευταίας και όχι πλέον των 3 μηνών ή των 6 μηνών, αν πρόκειται για κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 46 του ν. 998/1979 (Α΄289), όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά. Για τον έλεγχο τήρησης των ανωτέρω προϋποθέσεων, η αρμόδια επιτροπή σταυλισμού, μετά από επιτόπιο έλεγχο, συντάσσει σχετικό πρακτικό, εντός προθεσμίας 30 ημερών από την κατάθεση του φακέλου.
Εντός της ανωτέρω προθεσμίας των 30 ημερών και σε κάθε περίπτωση μέχρι την ολοκλήρωση των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, πιστοποιήσεων ή εγκρίσεων, εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, το οποίο δεν υπερβαίνει τους 3 ή τους 6 μήνες, αν πρόκειται για κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 46 του ν. 998/1979 (Α΄289), όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά, η ΑΑΑ εκδίδει την άδεια εγκατάστασης, εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις της παρ. 1. Αν διαπιστωθεί οποιαδήποτε παράλειψη ή παρέκκλιση από την ισχύουσα νομοθεσία ή από το περιεχόμενο των δικαιολογητικών του φακέλου, η ΑΑΑ καλεί τον ενδιαφερόμενο να αποκαταστήσει ή να συμπληρώσει τις διαπιστωθείσες ελλείψεις, εντός των ως άνω προθεσμιών. Σε περίπτωση άπρακτης παρόδου της προθεσμίας ή ελλιπούς συμμόρφωσης ή μη τήρησης των προϋποθέσεων της παρ. 1 η αίτηση απορρίπτεται και σφραγίζονται οι τυχόν εγκαταστάσεις.» .

β) Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 4, αντικαθίστανται ως εξής:
«Η άδεια προέγκρισης εγκατάστασης εκδίδεται εντός 3 ημερών, εφόσον ο φάκελος περιέχει τα ανωτέρω στοιχεία.».

γ) Οι περιπτώσεις β, γ και δ της παρ. 5 αντικαθίστανται σε μία περίπτωση β ως εξής:
«β) Η επιτόπια διαπίστωση της συνδρομής των νόμιμων προϋποθέσεων λειτουργίας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης γίνεται με αυτοψία και σύνταξη σχετικού πρακτικού από την αρμόδια επιτροπή σταυλισμού, εντός προθεσμίας 30 ημερών από την κατάθεση της αίτησης για άδεια εγκατάστασης. Εντός της ανωτέρω προθεσμίας και σε κάθε περίπτωση μέχρι την ολοκλήρωση των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, πιστοποιήσεων ή εγκρίσεων, εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, το οποίο δεν υπερβαίνει τους 3 μήνες ή τους 6 μήνες (...), η ΑΑΑ εκδίδει την άδεια εγκατάστασης, εφόσον διαπιστωθεί η τήρηση των νόμιμων προϋποθέσεων λειτουργίας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης και η ορθότητα των στοιχείων που δηλώνει ο ενδιαφερόμενος φορέας και ο μηχανικός ή γεωτεχνικός, κατά το στάδιο της χορήγησης άδειας προέγκρισης εγκατάστασης. Αν διαπιστωθεί οποιαδήποτε παράλειψη ή παρέκκλιση από την ισχύουσα νομοθεσία ή από το περιεχόμενο του φακέλου, η ΑΑΑ καλεί τον ενδιαφερόμενο να συμπληρώσει τις διαπιστωθείσες ελλείψεις».

Με υπουργική απόφαση θα οριστεί εισφορά για ΕΛΓΟ Δήμητρα
Από άλλη... πόρτα μπαίνουν τα τυριά στις λαϊκές
Στο 50ό άρθρο του νομοσχεδίου έρχεται μία διάταξη ειδικά για τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τη δυνατότητα πώλησής τους στις λαϊκές αγορές:
«Φορείς κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων επιτρέπεται να διαθέτουν ιδιοπαραχθέντα γαλακτοκομικά προϊόντα και εντός των λαϊκών αγορών, τηρουμένων, κατά τη μεταφορά και τη διαδικασία πώλησης αυτών, των ισχυουσών υγειονομικών και αγορανομικών διατάξεων, καθώς και των διατάξεων του ισχύοντος κάθε φορά Κώδικα Ποτών και Τροφίμων και αφού εφοδιαστούν προηγουμένως με την απαραίτητη άδεια».
Ασφάλιση επίσπορων καλλιεργειών
Την αποζημίωση από τον ΕΛΓΑ για τις επίσπορες καλλιέργειες προβλέπει το 57ο άρθρο:
«Ειδικά για επίσπορες καλλιέργειες, που λόγω ευνοϊκών εδαφολογικών και κλιματολογικών συνθηκών, καλλιεργούνται σε δύο περιόδους εντός του ίδιου έτους, το ανώτατο όριο, ανά δικαιούχο αποζημίωσης, προσδιορίζεται μέχρι το διπλάσιο του ορίου των 70.000 ευρώ, εφόσον έχει καταβληθεί η ειδική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ.».
Εισφορά ΕΛΓΟ (άρθρο 63)
Οι πιστοποιημένοι, από τον ΕΛΓΟ - «ΔΗΜΗΤΡΑ», Γεωργικοί Σύμβουλοι και συνεργάτες τους καταβάλλουν, ως ειδική εισφορά, στον Οργανισμό ποσοστό επί της αμοιβής που λαμβάνουν από τους γεωργούς για τις παρεχόμενες προς αυτούς υπηρεσίες, το οποίο κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό του ΕΛ.Γ.Ο.-«ΔΗΜΗΤΡΑ» για την κάλυψη του διοικητικού κόστους διαχείρισης του Συστήματος Παροχής Γεωργικών Συμβουλών.

Τι διατάξεις περιλαμβάνει
Με την ολοκληρωμένη νομοθετική πρόταση σχεδίου νόμου του ΥπΑΑΤ επιχειρείται ουσιαστική παρέμβαση:
● στους τομείς των τροφίμων και ζωοτροφών,
● της υγείας και προστασίας των ζώων,
● και της διαχείρισης των ζωικών υποπροϊόντων και των παράγωγων προϊόντων αυτών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, «με την εφαρμογή του νέου ολοκληρωμένου και αναμορφωμένου συστήματος επιτυγχάνεται:
● Η ενοποίηση των διαφορετικών ως σήμερα συστημάτων επιβολής μέτρων και κυρώσεων των αρμοδίων αρχών της χώρας.(Ίδιες ποινές από όλες τις ελεγκτικές υπηρεσίες για την ίδια μη συμμόρφωση ή παράβαση)
● Η ενιαία και αναλογική αντιμετώπιση ομοειδών μη συμμορφώσεων. (π.χ. τι γίνεται με ένα προϊόν που δεν πρέπει να διατεθεί στην αγορά κατά την εισαγωγή όταν εντοπισθούν από διαφορετικούς ελεγκτές)
● Η συνδυαστική επιβολή μέτρων διοικητικών ποινικών κυρώσεων. (π.χ Τι γίνεται όταν για μια παράβαση ή μη συμμόρφωση πέρα από τις διοικητικές κυρώσεις πρέπει για το θέμα να επιληφθεί η δικαιοσύνη, ξεκαθαρίζει το τοπίο).
Επίσης, με το παρόν νομοσχέδιο επιχειρείται η ρύθμιση συγκεκριμένων θεμάτων και εκκρεμοτήτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης που σκοπό έχουν, μέσα από τη βελτίωση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου να επιλυθούν προβλήματα που εντοπίσθηκαν κατά την εφαρμογή του, καθώς και την αποτελεσματικότερη παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες.
● Ρύθμιση για τα μη εξυπηρετούμενα ενυπόθηκα δάνεια αγροτών (άρθρα 41, 42)
● Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4061/2012(Α΄66) (θέματα διαχείρισης γης, άρθρα 43 έως 46)
● Τροποποίηση διατάξεων των ν. 3874/2010 (Α΄151) και 2520/1997 (Α΄173) (μητρώο αγροτών, άρθρα 47, 48)
● Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4056/2012 (Α΄52) (κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις άρθρα 50, 51, 52)
● Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4036/2012 (Α΄8) (θέματα φυτοπροστασίας, άρθρα 53,54)
● Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4039/2012 (Α΄15) (ζώα συντροφιάς, άρθρα 55,56)
● Τροποποίηση διατάξεων του ν. 1565/1985 (Α΄164) (λιπάσματα, άρθρο 58)
● Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας ΥπΑΑΤ (εργαστηριακές αναλύσεις τροφίμων, επικίνδυνη και ανθυγιεινή εργασία κτηνιάτρων, ρυθμίσεις Μπενάκειου).

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία