
Η Daimler Trucks πρωτοπορεί στην τομέα της αυτοματοποίησης φορτηγών. Ήδη, από το 2014, η κορυφαία κατασκευάστρια φορτηγών του κόσμου παρουσίασε το Mercedes-Benz Future Truck 2025, το πρώτο αυτόνομο φορτηγό στον κόσμο, ενώ ήταν η πρώτη εταιρεία που ανέδειξε τις τεχνολογικές ευκαιρίες και τις σπουδαίες προοπτικές που προσφέρουν στην οικονομία και την κοινωνία τα αυτόνομα φορτηγά.
Η νέα μονάδα θα υλοποιήσει την προσπάθεια της Daimler Trucks να φέρει τα υψηλού επιπέδου αυτόνομα φορτηγά (SAE επιπέδου 4) στους δρόμους μέσα σε μια δεκαετία, επενδύοντας περισσότερα από 500 εκατομμύρια ευρώ.
Δραστηριότητες της νέας μονάδας: ανάπτυξη λογισμικού, εφεδρικό σύστημα πλαισίου με ενσωμάτωση αισθητήρων και ανάπτυξη υποδομών
Συγκεκριμένα, η ανάπτυξη λογισμικού για υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση θα αποτελεί μία από τις βασικές δραστηριότητες του ομίλου Autonomous Technology Group. Μία άλλη δραστηριότητα θα είναι το λεγόμενο «vehicle project», η μελέτη του οχήματος: Από τη μία πλευρά, το «vehicle project» θα είναι υπεύθυνο για το λεγόμενο «εφεδρικό σύστημα πλαισίου» (chassis redundancy) ώστε τα συστήματα του οχήματος να αναλαμβάνουν το ρόλο του οδηγού κατά την οδήγηση, παρέχοντας την υψηλότερη δυνατή ασφάλεια, αλλά παράλληλα θα φροντίσει για την ενσωμάτωση των αναγκαίων αισθητήρων για την αυτόνομη οδήγηση (κάμερα, οπτικό ραντάρ, ραντάρ), οι οποίοι, σε συνδυασμό με μια ακριβή χαρτογράφηση, διασφαλίζουν ότι το πλήρως αυτόνομο φορτηγό θα βρίσκει την πορεία του στον δρόμο. Η υποδομή και το δίκτυο για την επιχειρησιακή χρήση των φορτηγών αποτελούν ακόμη μία βασική δραστηριότητα του ομίλου Autonomous Technology Group και θα περιλαμβάνουν ένα κέντρο ελέγχου οχημάτων με πρόσθετους σταθμούς σε κόμβους logistics.
Νέα μονάδα με παγκόσμια εμβέλεια που θα περιλαμβάνει και την Torc Robotics
Η εταιρεία Torc Robotics που εδρεύει στο Μπλάκσμπουργκ θα ενταχθεί στο νέο όμιλο Autonomous Technology Group, αφού εγκριθεί από τις αρχές η εξαγορά της εταιρείας που ανακοινώθηκε πρόσφατα από την Daimler Trucks. Οι δύο εταιρείες αλληλοσυμπληρώνονται ιδανικά, καθώς η Torc ειδικεύεται στην ανάπτυξη ευέλικτου λογισμικού και η Daimler Trucks διαθέτει εξειδικευμένη εμπειρία στην κατασκευή αξιόπιστων και ασφαλών προϊόντων. Η Torc Robotics θα διατηρήσει την αυτοτέλειά της, καθώς και το όνομα, την ομάδα, το πελατολόγιο και τις εγκαταστάσεις της στο Μπλάκσμπουργκ. Επίσης, οι ιδρυτές της Torc Robotics θα παραμείνουν στη διοικητική ομάδα της εταιρείας.
Συνέργειες σε ολόκληρη την Daimler που αφορούν και στα επιβατικά αυτοκίνητα
Η Daimler Trucks θα συνεχίσει να συνεργάζεται πολύ στενά με όλα τα τμήματα της Daimler στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, αναλαμβάνοντας από κοινού δράσεις και με την Mercedes-Benz Cars, προκειμένου να αξιοποιηθούν συνέργειες και στο τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, οι προδιαγραφές των φορτηγών απαιτούν ιδιαίτερες δραστηριότητες ανάπτυξης, λόγω της εντελώς διαφορετικής φύσης του συστήματος (αμάξωμα ενός όγκου έναντι αρθρωτού αμαξώματος) και της έμφασης στις μεταφορές αγαθών σε αυτοκινητοδρόμους έναντι της μεταφοράς επιβατών σε αστικό περιβάλλον.
Η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 είναι ήδη πραγματικότητα στην Daimler Trucks
Με το σύστημα Active Drive Assist (Mercedes-Benz Actros, FUSO Super Great) και το σύστημα Detroit Assurance 5.0 με Active Lane Assist (Freightliner Cascadia), η Daimler Trucks είναι η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία που τοποθετεί εξοπλισμό μερικώς αυτόνομης οδήγησης (SAE επιπέδου 2) σε οχήματα μαζικής παραγωγής. Το νέο σύστημα μπορεί να φρενάρει, να επιταχύνει και να διευθύνει το όχημα αυτόνομα. Σε αντίθεση με τα συστήματα που λειτουργούν μόνο πάνω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα, τα συστήματα Active Drive Assist / Detroit Assurance 5.0 παρέχουν στον οδηγό δυνατότητα μερικώς αυτόνομης οδήγησης σε όλο το φάσμα ταχυτήτων. Αυτό αποτελεί άλλη μια πρωτιά για φορτηγό μαζικής παραγωγής. Αυτό το επαναστατικό πακέτο πλευρικής και διαμήκους υποβοήθησης διαθέτει ένα σύστημα τελευταίας τεχνολογίας που συνδυάζει ραντάρ και κάμερα.