BACK TO
TOP
Γνώμες

Για τα σημάδια φθίνουσας πορείας της σουλτανίνας δεν φταίει μόνο η ποικιλία

H χρονιά που πέρασε δεν ήταν εύκολη για το Ελληνικό επιτραπέζιο σταφύλι.

papadopoulos_filippos

Φίλιππος Παπαδόπουλος

150
0

Σε µια προσπάθεια να βοηθηθούν οι ωφελούµενοι του προγράµµατος Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά, το Γραφείο ∆ιαχείρισης Στρατηγικών Έργων της Αµερικανικής Γεωργικής Σχολής, σε συνεργασία µε την Blast Consult και την εταιρεία ερευνών αγοράς Bonsai GmbH παρακολούθησαν την παρουσία των σταφυλιών µας στις αλυσίδες σούπερ µάρκετ της Γερµανικής αγοράς, καθώς και την εξέλιξη των τιµών. Το πρόγραµµα Νέα γεωργία για τη Νέα Γενιά χρηµατοδοτείται αποκλειστικά από το Ίδρυµα Σταύρος Νιάρχος και συντονίζεται από το Rutgers University.

Για τις ανάγκες της έρευνας, κατεγράφησαν προϊόντα σε 16 επιλεγµένα σούπερ µάρκετ κατά τη διάρκεια 12 εβδοµάδων. Τα συµπεράσµατα της έρευνας έχουν γενικότερο ενδιαφέρον για τους Έλληνες παραγωγούς, και µερικά από αυτά παρουσιάζονται εδώ.

Συµπέρασµα 1ο : Κατά τις εβδοµάδες 37 έως 48, η παρουσία του Crimson Seedless ήταν πιο έντονη απ’ ότι της κλασικής Σουλτανίνας. Ειδικά στη Βόρεια Γερµανία, η παρουσία της Σουλτανίνας ήταν αρκετά περιορισµένη και ο καταναλωτής την εύρισκε πιο εύκολα στα discounters παρά στα σούπερ µάρκετ, µε ό,τι µπορεί να σηµαίνει αυτό για τις τιµές παραγωγού.

Συµπέρασµα 2ο : Οι τιµές λιανικής δεν κινήθηκαν ιδιαίτερα ψηλά, αν και βελτιώθηκαν προς το τέλος της περιόδου, κάτι που εξηγεί εν µέρει και τις µέτριες έως χαµηλές τιµές παραγωγού στην Ελλάδα. Να σηµειωθεί ότι στη Σουλτανίνα, η ελληνική παρουσία ήταν ιδιαίτερα έντονη (73%), ενώ αντίστοιχα στο Crimson κυριάρχησε η Ιταλία (75%) αν και όχι πάντα µε την καλύτερα ποιότητα χρώµατος.

Παρούσα ήταν και η Βραζιλία τόσο µε κλασικές όσο και µε νέες ποικιλίες που δοκιµάζονται και στην Ελλάδα, όπως το Arra 15 που φυτεύτηκε προσφάτως στην Καβάλα. 

Συµπέρασµα 3ο : Μόνο το 71% της Σουλτανίνας βρέθηκε πακεταρισµένο, µε ό,τι αυτό µπορεί να σηµαίνει για την ελκυστικότητα του φρούτου που αντικρίζει ο καταναλωτής, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στο Crimson έφτανε στο 95%. Κάτι που εγείρει το ερώτηµα µήπως η Σουλτανίνα ακολουθεί µεσοπρόθεσµα τη φθίνουσα πορεία του Red Globe.

Συνολικά, τα στοιχεία της Γερµανικής αγοράς για τη σεζόν που πέρασε µάλλον επιβεβαιώνουν αυτό που µας είναι ήδη γνωστό, ότι δηλαδή το επιτραπέζιο σταφύλι της Ελλάδας αντιµετωπίζει έντονο διεθνή ανταγωνισµό, αλλά και προβλήµατα µε την κυριαρχία της Σουλτανίνας, το µέλλον της οποίας δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ευοίωνο.

Στην προσπάθεια του να ευηµερήσει, ο Έλληνας παραγωγός πρέπει να διαφοροποιηθεί, προσφέροντας στον καταναλωτή, εκτός από ανώτερη ποιότητα φρούτου, τη δυνατότητα της ιχνηλασιµότητας σε όλο το µήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας και την αποδεδειγµένη προστασία του περιβάλλοντος. Και για τα δύο αυτά στοιχεία διαφοροποίησης, κοµβικής σηµασίας είναι η υιοθέτηση από τους παραγωγούς των συστηµάτων ψηφιακής τεχνολογίας. 

Η Αµερικανική Γεωργική Σχολή στηρίζει προς την κατεύθυνση αυτή τον Έλληνα αγρότη, και ιδιαίτερα τους νέους, µέσα από προγράµµατα όπως η «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά», το «Smart Farming Initiative» που χρηµατοδοτείται από την ΑΒ Βασιλόπουλος µε τη συµβολή του Ιδρύµατος Μποδοσάκη, αλλά και το πρόγραµµα «Ευδόκιµη Γη» που χρηµατοδοτείται από τον ΤΑΠ, παρακαταθήκη του οποίου αποτελεί η δηµιουργία ψηφιακής υποδοµής κατά µήκος του αγωγού στη Βόρειο Ελλάδα.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία