BACK TO
TOP
Γνώμες

Πρέσβειρα της Ελλάδας στον κόσµο

Οι εξαιρετικά δυσµενείς συνθήκες που επικράτησαν τον τελευταίο χρόνο, ειδικά στον κλάδο της εστίασης, έχουν ανακόψει τον αρχικό ενθουσιασµό µιας νέας γενιάς επαγγελµατιών που άνοιξε το «χορό» της µικροζυθοποιίας στη χώρα.

panagos01

Γιάννης Πανάγος

13
0

Ωστόσο, η ιδέα όσον αφορά στις δυνατότητες που υπάρχουν στο συγκεκριµένο πεδίο δράσης, όχι µόνο διατηρεί την ισχύ της, αντίθετα ενισχύεται στη βάση και των νέων δεδοµένων. Από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν ο Παύλος Εµµανουηλίδης ξεκινούσε στην Ελλάδα την πρώτη µικροζυθοποιία µε την επωνυµία Craft -σταµάτησε να λειτουργεί το 2013- έχει τρέξει πολύ νερό... στις δεξαµενές. Η Ελλάδα µετράει 50 µικροζυθοποιίες και περί τις 120 ετικέτες. Μόνο η παρούσα έκδοση του Beer & Brunch, παρουσιάζει δύο νέες ενδιαφέρουσες επιχειρηµατικές πρωτοβουλίες που βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης (ρεπορτάζ σελ. 08, 16). Σε αρκετές ακόµα περιπτώσεις, υφιστάµενα σχήµατα προβαίνουν σε κινήσεις εµπλουτισµού της δραστηριότητάς τους.

 

Στην Ιταλία λειτουργούν 1.200 µικροζυθοποιίες, στη Γαλλία 1.000, στο Ηνωµένο Βασίλειο 2.000, στην Ολλανδία 550 και στην Τσεχία 450. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση µπύρας στην Ελλάδα παραµένει στα 36 λίτρα το χρόνο, όταν στο Ηνωµένο Βασίλειο φθάνει στα 67 και στη Γερµανία τα 104. Μ’ αυτά τα δεδοµένα, η δυναµική ανάπτυξης του κλάδου στην Ελλάδα παραµένει τεράστια. Αρκεί να υπάρχει συνέπεια και οι νέες κυκλοφορίες να «χτίζουν» τη νέα ταυτότητα της ελληνικής µπύρας. Μια ταυτότητα που έχει χαθεί στις µονοπωλιακές συνθήκες που επικράτησαν για δύο περίπου αιώνες. Βεβαίως ο δρόµος για µια ισχυρή ανάπτυξη της µικροζυθοποιίας δεν είναι εύκολος.

Όπως δηλώνει στη συνέντευξή του στο Beer & Brunch, ο Αλέξανδρος Κουρής, εκ των πρωτοστατών στο νέο κύµα ανάπτυξης του κλάδου, «αν ταυτίζεσαι µε αυτό που κάνεις, βρίσκεις την υποµονή και την επιµονή να συνεχίσεις ακόµα και όταν το αποτέλεσµα αργεί». «Ως γνωστόν», υποστηρίζει, «η γοητεία βρίσκεται στο ταξίδι»! Αν δεχθούµε µάλιστα ότι η διάδοση της γνώσης και η τεχνολογία, είναι σε θέση να υποκαταστήσουν έως ένα βαθµό αυτό που εξασφάλιζε για τους παραδοσιακούς «παίκτες» της µπύρας η εµπειρία, τότε το νέο ξεκίνηµα που φαίνεται να έχει ήδη γίνει στην Ελλάδα από τους πενήντα πρώτους «σκαπανείς» του κλάδου, µπορεί να έχει θεαµατική εξέλιξη και πορεία. Άλλωστε, η Ελλάδα διαθέτει σ’ αυτή την υπόθεση τρία µεγάλα πλεονεκτήµατα. Τον ήλιο, το κριθάρι (λόγω κλίµατος) και τον τουρισµό. Μια παραγωγή µπύρας προσαρµοσµένη σ’ αυτά τα χαρακτηριστικά, µπορεί να αποτελέσει πρέσβειρα της Ελλάδας σε όλο τον κόσµο.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία