Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Γνώμες

Τα νωπά αξίζουν όταν είναι φρέσκα

Οι συνθήκες που διαμορφώνονται αυτό τον καιρό στις αγορές φρέσκων φρούτων και λαχανικών, θα μπορούσαν να είναι μια καλή αφορμή για επαναπροσδιορισμό του τρόπου με τον οποίο αναπτύσσεται η αγροτική παραγωγή στον συγκεκριμένο τομέα αλλά και υιοθέτηση μιας άλλης λογικής προμηθειών από τα δίκτυα λιανικής.

υφυφρ_2_2_2_2__1__2

32
0

Σε κάθε περίπτωση, οι τυχόν ελλείψεις προϊόντων δεν θα πρέπει να λειτουργήσουν αποτρεπτικά στη γραμμή που έχει χαράξει ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση και επιτάσσει την αναζήτηση λύσεων που θα μειώσουν το αποτύπωμα του άνθρακα στα προϊόντα μέχρι αυτά να φθάσουν στο τραπέζι μας. Άλλωστε, φρούτα και λαχανικά λέγονται νωπά, ανήκουν στην κατηγορία των προϊόντων που τρώγονται φρέσκα και ανεξαρτήτως της τεχνολογικής πρόοδου που παρέχει τη δυνατότητα να διατηρούνται για καιρό στα ψυγεία, καλό είναι, όταν αυτό είναι εφικτό, να φθάνουν γρήγορα από το χωράφι στο ράφι.

Λόγοι ποιότητας ζωής, πολιτισμού του ανθρώπινου γένους και σεβασμού στον πλανήτη που μας έχει δανείσει η φύση, επιβάλλουν στις σύγχρονες κοινωνίες να επανασχεδιάσουν τους κανόνες βάσει των οποίων παράγονται και διακινούνται τα αγροτικά προϊόντα και δη αυτά τα οποία έχουν την αξία τους όταν είναι φρέσκα.

Μ’ αυτή την έννοια οπωρολαχανικά που έχουν παραχθεί με όρους βιωσιμότητας, χρειάζονται λιγότερη ενέργεια, δεν απαιτούν αμέτρητες εργατοώρες και διατίθενται από βραχείες αλυσίδες εφοδιασμού, δηλαδή είναι τοπικά και φρέσκα, διατηρούν τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και παραμένουν ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Το θέμα είναι πώς επιτυγχάνεται η αντιστροφή μιας παγκόσμιας κατάστασης που ήθελε τα πάντα να πηγαίνουν παντού, τον καταναλωτή να ενδιαφέρεται πρωτίστως για την επάρκεια και μετά για την τιμή, τα παγκόσμια δίκτυα να βλέπουν μόνο όγκους και ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους. Προφανώς δεν πρόκειται για κάτι εύκολο.

 Σε πρώτη φάση τουλάχιστον, η Ε.Ε. δεν μπορεί να συνεχίζει να επιδοτεί και μάλιστα το ίδιο ποσό μια ντομάτα που έχει παραχθεί με πίστη στους κανόνες βιωσιμότητας και προορίζεται για την τοπική αγορά και μια ντομάτα για την παραγωγή της οποίας δεν έχει διασφαλιστεί κανένας σεβασμός στο περιβάλλον και φθάνει να καταναλωθεί στην άλλη άκρη της Γης. Όλα αυτά έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, έναν τόπο με δυνατότητες για τεράστια γκάμα παραγωγής, με ένα λαό θιασώτη της μεσογειακής δίαιτας και μια χώρα αδιαμφισβήτητο διεθνή προορισμό, η οποία φιλοξενεί κάθε χρόνο εκατομμύρια τουρίστες, οι ανάγκες των οποίων σε λαχανικά και φρούτα εποχής είναι τουλάχιστον όσες και του ντόπιου πληθυσμού.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία