Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Συνεντεύξεις

Θεανώ Βρέντζου

Η Κρήτη έχει μάνατζερ

Θεανώ Βρέντζου

30
0

Τον «γόρδιο δεσμό» του αγροτικού ζητήματος της Κρήτης καλείται να «λύσει» και μάλιστα στο ασφυκτικό πλαίσιο της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, των κυβερνητικών επιλογών αλλά και της οικονομικής κρίσης η αντιπεριφερειάρχης Θεανώ Βρέντζου, ένας άνθρωπος με μεγάλη εμπειρία στο εμπόριο, ως διευθυντικό στέλεχος σημαντικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Η σωστή εμπορική τακτική αποτελεί όπως φαίνεται την «άκρη του νήματος» για τη διαμόρφωση της ορθής αγροτικής πολιτικής, που μέχρι τώρα ήταν «αγκιστρωμένη» στην εξασφάλιση επιδοτήσεων.

Έχοντας ανοιχτό επιχειρηματικό μυαλό συντάσσεται με την πρόταση για «μεταστροφή» της Μεγαλονήσου σε βιολογικές καλλιέργειες ακόμη κι αν πρόκειται για εφαρμογή μόνο σε μικροζώνες, παρά το γεγονός ότι θεωρεί τον... στόχο δύσκολο. Οχι όμως και το δρόμο μέσω του οποίου θα έρθει η ανάπτυξη. Προσβλέπει, μάλιστα σε «πάντρεμα» του ξενοδοχειακού κλάδου και της αγροτικής παραγωγής.

 

Ποιο είναι το μοντέλο του πρωτογενούς τομέα που επιδιώκει η Περιφέρεια στην Κρήτη. Θα είναι εκτατικής ή εντατικής εκμετάλλευσης;

Το μοντέλο μας καταρχήν πρέπει να υπακούει αφενός στην ΚΑΠ και αφετέρου στις προτεραιότητες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Αυτό, αν και ακούγεται περιοριστικό, στην πραγματικότητα κάθε άλλο από περιορισμούς δημιουργεί. Το να έχουμε ένα πλαίσιο, το ευρωπαϊκό και το εθνικό, δεν μας αφαιρεί τη δυνατότητα να διαμορφώνουμε τη δική μας πολιτική. Σημασία έχει δηλαδή πώς εξειδικεύεις την προσέγγιση σου στο μείζονα χώρο σου, την Κρήτη, εν προκειμένω, και πώς μετατρέπεις αρχές, κατευθυντήριες γραμμές και συστάσεις, σε γενικό και ειδικό σχέδιο, σε έργα, σε κλαδική ή μικρογεωγραφική στόχευση, σε δικές σου ιεραρχήσεις προτεραιοτήτων.

Κάνετε πολύ καλά που με ρωτάτε αν προκρίνουμε εκτατικό ή εντατικό μοντέλο, γιατί μου δίνετε την ευκαιρία να σταθώ στην καταπληκτική ιδιαιτερότητα της Κρήτης, να είναι νησί, κατεξοχήν ορεινό, με ήπιες γενικά κλιματικές συνθήκες, αλλά και με κατά τόπους, π.χ. στο νότο, κλιματικές συνθήκες που δίνουν πρωιμότητα μοναδική.

Να σας δώσω ένα παράδειγμα. Η εκτατικότητα της κτηνοτροφίας μας προφανώς δεν πρέπει να χαθεί. Είναι πλεονέκτημα. Η εντατικότητα των θερμοκηπιακών καλλιεργειών μας επίσης δεν πρέπει να χαθεί. Είναι επίσης πλεονέκτημα. Την ίδια στιγμή, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να επιζητούμε σύγχρονες και υψηλής παραγωγικότητας ημισταβλισμένες εκμεταλλεύσεις ή ότι δεν πρέπει να έχουμε «πράσινα», φιλικά στο περιβάλλον θερμοκήπια.

Η Κρήτη είναι προικισμένη, μπορεί να δίνει εισόδημα από εκτατικές, ημιεντατικές και εντατικές εκμεταλλεύσεις.

 

Πώς σχολιάζετε την πρόταση για μετατροπή της Κρήτης σε βιολογικό νησί;

Η πρόταση είναι θετική. Με βρίσκει σύμφωνη τόσο ενδεχόμενη καθολική εφαρμογή, όσο και σε επίπεδο ενδεχομένως μικροζωνών. Είναι όμως ένας στόχος δύσκολος. Πρέπει να «σπάσουμε» συνήθειες και νοοτροπίες, αλλά και να προσφέρουμε τεχνική στήριξη, βοήθεια. Σίγουρα θα εργαστούμε σε αυτή την κατεύθυνση. Έχει σημασία. Αν δείτε διεθνείς εκθέσεις τάσεων της ζήτησης των βιολογικών προϊόντων, όλες είναι ευοίωνες. Όλες συνηγορούν στο να σπεύσουμε να τοποθετηθούμε. Όχι όμως με μερικά κιλά. Δεν θα μας πάρουν στα σοβαρά.

 

Είναι εφικτή η σύνδεση του τουριστικού τομέα και ειδικότερα των ξενοδοχείων με τον αγροτικό;

Βεβαίως και είναι εφικτή και είναι λυπηρό που δεν το καταφέραμε μέχρι σήμερα. Την ώρα που αναζητούμε αγορές, έχουμε ο κόσμος να χαλάσει άνω των 2 εκατ. αφίξεων τουριστών. Ήδη αξιοποιούμε το Κρητικό Σύμφωνο Ποιότητας. Είναι σε εξέλιξη η ανάπτυξη προδιαγραφής για τα ξενοδοχεία. Πρέπει να κάνουμε τη σύνδεση της προσφοράς και ζήτησης. Πρέπει να δώσουμε στα ξενοδοχεία τις ικανές ποσότητες που ζητούν, σε προσιτές τιμές. Πρέπει και οι ξενοδόχοι να κάνουν υπερβάσεις. Πρέπει να βρούμε έξυπνα τον κοινό τόπο του ξενοδοχειακού κλάδου και της αγροτικής παραγωγής.

 

Όλοι γνωρίζουμε τους τρόπους προβολής των προϊόντων στην αγορά. Σχεδιάζετε και άλλους πιο πρωτότυπους;

Βεβαίως. Υπάρχουν δεκάδες. Για παράδειγμα κατάρτιση εξαγωγικών στελεχών, τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών και μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω διαδικτύου, έρευνες αγοράς, διοργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων, αποστολές ειδικών εμπειρογνωμόνων στο εξωτερικό, σταθερή συνεργασία με τα Γραφεία των Εμπορικών Ακολούθων των Πρεσβειών μας, διοργάνωση εβδομάδων εκδηλώσεων, επιχειρησιακά σχέδια κατά προϊόν, αρθρογραφία σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, τα λεγόμενα advertorials.

 

Πότε και πώς θα εφαρμοστούν το «καλάθι» των αγροτικών προϊόντων, το δημοπρατήριο και η σύμπραξη – εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που εξήγγειλε ο κ. Σκανδαλίδης;

Έχουμε παρακολουθήσει όλες τις διαβουλεύσεις που έκανε ο υπουργός ανά την Ελλάδα. Ένα είναι σίγουρο. Εμείς οποιαδήποτε πρόσκληση και πρόκληση σχετικά με «καλάθι» αγροτικών προϊόντων, θα την απαντήσουμε. Και προϊόντα έχουμε. Και εξωστρεφή, εξαγωγικά προϊόντα έχουμε.

Είμαστε έτοιμοι και για το «καλάθι» και για όλα τα άλλα.


 

Who is who

Η Θεανώ Βρέντζου Σκορδαλάκη είναι αντιπεριφερειάρχης Κρήτης στον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης και της κοινωνικής πολιτικής. Έχει σπουδάσει λογιστικά και ήταν επί 28 χρόνια διευθυντικό στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Διετέλεσε δημοτική σύμβουλος Ηρακλείου, με αρμοδιότητες στον πολιτισμό και τιςκοινωνικές δράσεις.

Συνέντευξη στην Πέλλα Λασηθιωτάκη

Από το 287ο φύλλο της εφημερίδας Agrenda

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία