Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Beer & Brunch

Τα «Ανοιχτά ζυθοποιεία» έδειξαν πως ήρθε η ώρα του λυκίσκου

Αν οι παραγωγοί λυκίσκου πρόσφεραν στους μικροζυθοποιούς το δυνατό τους χαρτί, μήπως ήρθε η ώρα, καθώς το μερίδιο της craft μπύρας παγκοσμίως μεγαλώνει, η πρωτογενής παραγωγή να πάρει την «ανταμοιβή» της; Με άλλα λόγια, να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που ανοίγονται στην καλλιέργεια του λυκίσκου. Το συγκεκριμένο θέμα, όπως και πολλά άλλα, συζητήθηκε αυτό το Σαββατοκύριακο στου χώρους της Septem, στο πλαίσιο της δεύτερης διοργάνωσης της πρωτοβουλίας «Ανοιχτά Ζυθοποιεία».

KAR_5447_copy

Μαρίνα Σκοπελίτου

284
0

Για δεύτερη συνεχή χρονιά η Ελληνική Ένωση Ζυθοποιών διοργάνωσε την εκδήλωση «Ανοιχτά Ζυθοποιεία», το Σάββατο 22 και την Κυριακή 23 Ιουνίου. Τα μέλη της ΕΕΖ άνοιξαν τις πόρτες τους στο κοινό, προσφέροντας ξεναγήσεις και μία σειρά από διαδραστικές εμπειρίες στους χώρους των ζυθοποιείων τους. Το agronews.gr βρέθηκε την Κυριακή στην Μικροζυθοποιία Septem, στο Ωρολόγιο Εύβοιας.

Η φετινή διοργάνωση, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Septem, σημείωσε μεγαλύτερη επιτυχία συγκριτικά με πέρυσι, γεγονός που υποδεικνύει ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εξελίσσεται με τον επιθυμητό τρόπο.  Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ για το Σάββατο είχαν προγραμματιστεί τρεις ξεναγήσεις στους χώρους της μονάδας, τελικά πραγματοποιήθηκαν πέντε. Tην Κυριακή, επίσης, η προσέλευση του κόσμου ήταν πολύ μεγάλη, με το πρώτο group να ξεπερνά τα 30 άτομα. «Δεν είναι κούραση για εμάς, είναι πραγματικά χαρά να υποδεχόμαστε τον κόσμο στους χώρους μας», ανέφερε ο Γιώργος Παναγιώτου, συνιδιοκτήτης της μικροζυθοποιίας.

Την ξενάγηση στους χώρους της Septem ανέλαβε ο έτερος ιδιοκτήτης της Septem και πρόεδρος της ΕΕΖ, Σοφοκλής Παναγιώτου, ο οποίος ήταν ιδιαιτέρως κατατοπιστικός. Μετά το τέλος της παρουσίασης, οι συμμετέχοντες είχαν μία πλήρη εικόνα για το πώς παράγεται η μπύρα, για τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται, αλλά και για το πώς ένα μικροζυθοποιείο μπορεί με διάφορες πρακτικές να μειώσει το ενεργειακό του αποτύπωμα.

Οι εγκαταστάσεις της μικροζυθοποιίας Septem ήταν πραγματικά εντυπωσιακές, καθώς έχει γίνει μία σημαντική επένδυση σε μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας και μάλιστα ελληνικής κατασκευής. Επιπλέον, όπως ανέφερε ο κ. Παναγιώτου η μονάδα διαθέτει ένα από τα καλύτερα εργαστήρια στο κομμάτι της μπύρας.  «Έχουμε επενδύσει πολλά χρήματα σε αυτό τον τομέα. Έτσι, όλοι οι έλεγχοι μας είναι ενόργανοι», τόνισε ο ίδιος.

Πριν αλλά και μετά το τέλος της ξενάγηση, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις μπύρες της μικροζυθοποιίας αλλά και να συνομιλήσουν τους ανθρώπους που τις παράγουν.

Οι ευκαιρίες του λυκίσκου

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια της παρουσίασης αφορούσε τον λυκίσκο. Ο κ. Παναγιώτου δεν στάθηκε μόνο στο πώς η συγκεκριμένη πρώτη ύλη επηρεάζει το τελικό προϊόν, αλλά επεκτάθηκε στις ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει στον πρωτογενή τομέα.

Ο ιδιοκτήτης της Septem και πρόεδρος της ΕΕΖ, Σοφοκλής Παναγιώτου

«Σε παγκόσμια κλίμακα αυτή τη στιγμή η μικροζυθοποιία παράγει το 7-8% της παγκόσμιας κατανάλωσης μπύρας, παράλληλα όμως καταναλώνει το 50% σχεδόν της παγκόσμιας παραγωγής λυκίσκου. Πώς γίνεται αυτό; Στις mainstream μπύρες χρησιμοποιούνται κατά μέσο όρο 800 γραμμάρια λυκίσκου ανά 1000 λίτρα μπύρας. Η  μικροζυθοποιία προσεγγίζει κατά μέσο όρο τα 5 κιλά ανά 1000 λίτρα. Υπάρχουν κατηγορίες μπύρας, όπως η IPA, στις οποίες η ποσότητα λυκίσκου μπορεί να φτάσει τα 18, 20 ή ακόμα και 25 κιλά», ανέφερε ο κ. Παναγιώτου και συνέχισε: «Αυτό έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία για την πρωτογενή παραγωγή. Τη δεκαετία του ‘90 υπήρχε μία τεράστια πίεση στους παραγωγούς του λυκίσκου, καθώς οι τιμές είχαν πέσει πολύ χαμηλά. Με την ανάπτυξη της μικροζυθοποιίας παγκοσμίως αυτό άλλαξε. Έτσι, εκεί που ο λυκίσκος πουλιόταν 8-12 ευρώ το κιλό. Πλέον, υπάρχουν ποικιλίες, κυρίως από την Αμερική και τη Νέα Ζηλανδία, για τις οποίες οι τιμές έχουν φτάσει στα 35-40 ευρώ το κιλό. Αυτό έχει να κάνει κυρίως με το γεγονός ότι οι μικροζυθοποιοί αναζητούν λυκίσκους πιο αρωματικούς και ιδιαίτερους για να δώσουν έναν πολύ πιο έντονο χαρακτήρα στην μπύρα που παράγουν. Αυτή τη στιγμή, υπάρχει μια τεράστια έρευνα στο κομμάτι του λυκίσκου, ενώ κάθε μέρα ανακαλύπτονται καινούργιες ποικιλίες, δηλαδή υβρίδια υφιστάμενων ποικιλιών».



Οι ετικέτες της
Septem

Η σημασία που δίνουν οι άνθρωποι της Septem στον λυκίσκο φαίνεται και στις μπύρες που δημιουργούν. Εκείνες που ξεχωρίζουν για τον αρωματικό και έντονο χαρακτήρα τους είναι η Wet Hop Amber Ale, με λυκίσκο Cascade και Chinook που παράγει η Septem στην Ελλάδα. Επίσης, η Holy Day Spiced Dark Ale με τα έντονα αρώματα μπαχαρικών, και η Kleos Imperial Stout, που ωριμάζει για 8 μήνες σε καινούρια βαρέλια γαλλικής και αμερικάνικης δρυός με αναπάντεχα υψηλή αλκοόλη (10,3% abv). Μία μπύρα που προσφέρει τη δυνατότητα παλαίωσης.

Ανοιχτά Ζυθοποιεία 2019

Η πρωτοβουλία «Ανοιχτά Ζυθοποιεία» αποτελεί κομμάτι της προσπάθειας της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών να αναδείξει την κουλτούρα της μπύρας, προωθώντας παράλληλα την υπεύθυνη κατανάλωσή της στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου και υγιεινού τρόπου ζωής. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμμετοχή στις δράσεις ήταν δωρεάν.

Στη φετινή διοργάνωση «Ανοιχτά Ζυθοποιεία» συμμετείχαν  κάποιες από τις σημαντικότερες ζυθοποιίες και μικροζυθοποιίες της χώρας μας. Πιο συγκεκριμένα,

  • Αθηναϊκή Ζυθοποιία AE
  • ΒΑΠ Π. Κουγιός ΑΒΕΕ
  • Ζυθοποιία Πηνειού ΙΚΕ
  • Ζυθοποιία Σαντορίνης AEBE
  • Ζυθοποιία Χίου
  • Κρητική Ζυθοποιία ΑΕ
  • Κρητικές Ζυθοποιίες -Ζηδιανάκης ΑΕ
  • Μικροζυθοποιία Μυκόνου AEBE
  • Μικροζυθοποιία Septem OE
  • Μικροζυθοποιία Σερρών και Β. Ελλάδος EE
  • Ολυμπιακή Ζυθοποιία ΑΕ
  • Πρότυπη Συνεργατική Νανοζυθοποιία ΟΕ

 
Στη φωτογραφία εξωφύλλου ο ιδιοκτήτης της Septem και πρόεδρος της ΕΕΖ, Σοφοκλής Παναγιώτου και η δημοσιογράφος Μαρίνα Σκοπελίτου.

Φωτογραφίες: Γεωργία Καραμαλή

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία