BACK TO
TOP
Beer & Brunch

Οι craft μπύρες εισάγουν έναν παράλληλο τρόπο κατανάλωσης

Στον παράλληλο κόσμο της χειροποίητης (craft) μπύρας, με έναν προσεκτικά μελετημένο τρόπο που ξεχωρίζει τη μουσική από την ζυθογνωσία, είχε την δυνατότητα να περιπλανηθεί το αθηναϊκό κοινό από τις 18 μέχρι τις 20 Οκτωβρίου, στο πρώτο φεστιβάλ ζύθου της Αθήνας, αποκλειστικά αφιερωμένο στις craft μπύρες.

Craft-Beer-2_3

Δανάη Λάζαρη

92
0

Πάνω από 100 χειροποίητες μπύρες, από 24 ελληνικές και εννιά ξένες μικροζυθοποιίες, αποτέλεσαν τον πυρήνα του Athens Craft beer festival στο Ίδρυμα Μείζωνος Ελληνισμού, που παρέα με πρωτότυπο streetfood και live μουσικές, κατέστησαν σαφές πως οι craft μπύρες δεν ξεφεύγουν απλά από τα καθιερωμένα της τυποποιημένης παραγωγής ζύθων.

Χρησιμοποιώντας εξαιρετικής ποιότητας λυκίσκους από διάφορες ποικιλίες και γεωγραφικές προελεύσεις, ειδικές ζυμώσεις και συνταγές με απρόσμενες πρώτες ύλες, όπως βότανα, μπαχαρικά και φρούτα, διαμορφώνουν «έναν παράλληλο τρόπο κατανάλωσης, ένα παράλληλο κύκλωμα διανομής και τελικά μια νέα αγορά, αυτήν την craft μπύρας», για να χρησιμοποιήσουμε τα λόγια του ιδρυτή της Vinetum, Ντίνου Στεργίδη, που με την ομάδα του αλλά και την Cava di Patsi, ανέλαβαν την υλοποίηση του φεστιβάλ.

«Η χειροποίητη μπύρα έχει ένα φανατικό κοινό πλέον και για αυτό πιστεύουμε πως δεν ακολουθεί τη μόδα των τελευταίων ετών αλλά το πάθος των δημιουργών της. Έχει και ένα αβαντάζ, βγάζει συνέχεια καινούρια προϊόντα, δημιουργώντας περίεργες μπύρες με έντονο το στοιχείο της σπανιότητας. Για αυτόν τον λόγο η craft δεν ήρθε για να αντικαταστήσει τις συμβατικές, αλλά για να δημιουργήσει ένα παράλληλο τρόπο κατανάλωσης», αναφέρει ο κ. Στεργίδης στο agronews.

Για τον λόγο αυτόν, σύμφωνα με τον ίδιο, κανένα από τα παρευρισκόμενα ζυθοποιία δεν μπήκε στο παιχνίδι αυτό επειδή είναι της μόδας ή για να κάνει μια «αρπαχτή», αλλά παρασυρμένο από το πάθος του για μια ιδιαίτερη διαχείριση της πρώτης ύλης που απαρτίζει τη μπύρα.

Mικροζυθοποιίες από διάφορα μέρη της Ελλάδας, με κάποιες να κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στο φεστιβάλ, και 9 μικροζυθοποιίες από Γαλλία, Δανία, Ισπανία, Σουηδία, Βουλγαρία, Τσεχία, Κροατία, Ουγγαρία και Σερβία, προσφέροντας στο κοινό 170 διαφορετικές ετικέτες χειροποίητης μπύρας, ορισμένες εξαιρετικά σπάνιες, αλλά και αποκλειστικές εμφιαλώσεις για τις ημέρες του φεστιβάλ.

Από την ελληνική εκπροσώπηση, ζυθοποιίες νέες στην αγορά, με premium ετικέτες και ενδιαφέρον για μελλοντικές εξαγωγές, όπως η Ζυθοποιεία Πηνείου –Lola beer, Noctua Μικροζυθοποιία Αθήνας και ΚΥΚΑΩ Handcrafted, άλλες που δραστηριοποιούνται περισσότερο καιρό και έχουν ήδη συστηθεί στο ελληνικό κοινό, όπως η Μικροζυθοποιία Μυκόνου, η ΣΟΛΟ, η Κρητική Ζυθοποιία και η Μπύρα Χίου, και πολλές άλλες με ιδιαίτερες γεύσεις, μπύρες τύπου IPA, ξεχωριστές μαύρες ή μείξεις με εξωτικά φρούτα όπως οι Strange Brew Athens, Blame the sun brewing, ALEA Brewing company, Ηλιακή Ζυθοποιία, Clepsydra Nomad Brewing, Flaros Beer, Dreamer Brewing, Midnight Circus Gypsy Brewing και Noble Men.



 «Η έκθεση αυτή αποτελεί εξέλιξη του φεστιβάλ Ζυθογνωσίας, με τη διαφορά ότι οι ζυθοποιοί είναι επιλεγμένοι από την Cava di Patsi, ένα εξειδικευμένο δίκτυο διανομής και εμπορίας μπύρας και ποτών,» όπως αναφέρει. «Όλοι τους είναι παθιασμένοι με αυτό που κάνουν, ενθουσιώδεις και προχωρημένοι στη ζυθοποιία. Κανένας τους δεν ξεκίνησε τη ζυθοποιία ως μόδα. Ακόμα δεν είναι κάτι mainstream στην Ελλάδα, και δεν είναι το ζητούμενο να γίνει και να αντικαταστήσει την Amstel και τη Heineken. Αλλά δημιουργείται μια νέα αγορά, ένα άλλο παράλληλο κύκλωμα που λειτουργεί μαζί με αυτές τις εταιρείες. Το ενδιαφέρον είναι ότι πολλές από αυτές τις ετικέτες είναι εφήμερες. Δεν είναι σαν το κρασί, που συνήθως κάθε ετικέτα συνοδεύεται από μια μακροχρόνια επένδυση. Οι δημιουργοί τους πειραματίζονται, προχωρούν σε μικρές ζυμώσεις και τα προϊόντα κρατούν το ενδιαφέρον του κοινού ζωντανό. Η σπανιότητα αποτελεί το μεγάλο ατού της craft μπύρας.»

Η χειροποίητη μικροζυθοποιία αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο που έχει ξεκινήσει από την Αμερική και έκτοτε εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς σε παγκόσμιο επίπεδο. Ήταν λοιπόν θέμα χρόνου, όπως ανέφερε ο κ. Στεργίδης, να αποκτήσει και η Αθήνα ένα φεστιβάλ για τους λάτρεις αυτού του είδους μπύρας, που απέχει πολύ γευστικά από τις συνηθισμένες εμπορικές επιλογές.

Από το χώρο του φεστιβάλ δεν έλειπε η συνοδεία του φαγητού, με τρεις καντίνες streetfood να βρίσκονται στον εξωτερικό χώρο, αλλά και η live μουσική από αγγλόφωνες ελληνικές μπάντες που ενάλλασσαν blues, country, rockabilly, rock, soul και southern rock. Όπως σχολίασε ο κ. Στεργίδης, «το κοινό που έρχεται έχει την ευκαιρία να μιλά άμεσα με τους ζυθοποιούς για τα προϊόντα τους, και για αυτό και ο χώρος είναι χωρισμένος, με τους εκθέτες στο εσωτερικό και τη μουσική στο εξωτερικό, ώστε να υπάρχει αυτή η δυνατότητα.»

Φωτογραφίες: Γεωργία Καραμαλή

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία