Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Εμπορεύματα

Καθυστερήσεις στα δρομολόγια εξαγωγής φρούτων και λαχανικών επισημαίνει ο Incofruit

Καθυστερήσεις στα δρομολόγια εξαγωγών εντοπίζει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων-Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT-HELLAS, ζητώντας ειδική τροπολογία που να επιταχύνει τις διαδικασίες εισόδου στη χώρα και για τις θαλάσσιες οδούς.

gfgfhghgfhgfhghgh

47
0

Οι οδηγοί των φορτηγών οχημάτων υπόκεινται σε δειγματοληπτική εξέταση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) μόνο στις χερσαίες πύλες εισόδου της Ελλάδας, διαχωρίζοντας έτσι τους οδηγούς φορτηγών οχημάτων, οι οποίοι ταξιδεύουν μέσω Ιταλίας με καράβι και έρχονται στην χώρα μας από τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, για τους οποίους απαιτείται η υποβολή PLF, καθώς και η προσκόμιση ενός εκ των τριών προβλεπόμενων πιστοποιητικών υγείας (PCR, ή πιστοποιητικό εμβολιασμού, ή πιστοποιητικό ανάρρωσης από COVID19), όπως αυτές προβλέπονται για την είσοδο των ταξιδιωτών στην χώρα μας.

«Δεδομένου ότι δεν είναι εφικτό να επιβληθεί η υποχρέωση προσκόμισης PCR στους οδηγούς, οι οποίοι δεν διαθέτουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή ανάρρωσης, θεωρούμε πως το μέτρο το οποίο εφαρμόζεται εδώ και αρκετούς μήνες, με την υποχρεωτική διενέργεια rapid test σε όλους τους οδηγούς φορτηγών οχημάτων, οι οποίοι αποβιβάζονται στα λιμάνια Πάτρας και Ηγουμενίτσας, είναι το πλέον αποτελεσματικό και εφαρμόσιμο στην περίπτωση των οδηγών διεθνών μεταφορών.

: «Τα προβλήματα στις εμπορευματικές μεταφορές και ιδίως φρούτων και λαχανικών που προκλήθηκαν στην Ευρώπη, αντιμετωπίσθηκαν μερικώς με βελτίωση των καθυστερήσεων που προκλήθηκαν με την υπ’αριθμόν Δ1α/Γ.Π.οικ. 12670 (ΦΕΚ 794/Β/27.02.21) Κ.Υ.Α.

Εξακολουθούν όμως να προκαλούν εμπλοκή στην ομαλή διενέργεια των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, η οποία επηρεάζει κυρίως την χώρα μας, αλλά και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, νέα ΚΥΑ έρχεται να δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα στην ομαλή διακίνηση των εμπορευμάτων στην χώρα μας.

Είμαστε η μόνη χώρα που έχει ήδη θέσει περιορισμό των ωρών λειτουργίας δύο εκ των βασικότερων χερσαίων πυλών εισόδου της χώρας (Ευζώνων & Κήπων), κι έχει δημιουργήσει προβλήματα και σημαντικές χρονοκαθυστερήσεις στην διέλευση των χερσαίων συνόρων μας.

Η Κ.Υ.Α. με αριθμό Δ1α/ΓΠ.οικ. 29925 (ΦΕΚ 1969/Β/14.5.21), ενδέχεται να δημιουργήσει παρεμπόδιση στην ομαλή διενέργεια εμπορευματικών μεταφορών και μάλιστα εντός της Ε.Ε. και χρειάζεται επειγόντως διευκρίνιση εν όψει της έναρξης των εξαγωγών των θερινών φρούτων και λαχανικών της χώρας μας.

Συγκεκριμένα ενώ στο άρθρο 4 παρ. 2 που αναφέρονται οι διατάξεις που αφορούν τους οδηγούς φορτηγών οχημάτων, αναφέρεται ότι «για την εφαρμογή της παρούσας περίπτωσης δεν απαιτείται η συνδρομή των προϋποθέσεων των παρ. 1 και 2 του άρθρου τρίτου.

Οι οδηγοί των φορτηγών οχημάτων υπόκεινται σε δειγματοληπτική εξέταση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test).» αναφέρεται μόνο στις χερσαίες πύλες εισόδου της Ελλάδας, διαχωρίζοντας έτσι τους οδηγούς φορτηγών οχημάτων, οι οποίοι ταξιδεύουν μέσω Ιταλίας με καράβι και έρχονται στην χώρα μας από τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, για τους οποίους θα εφαρμόζονται οι προϋποθέσεις του άρθρου 3 αφορούν την υποβολή PLF, καθώς και την προσκόμιση ενός εκ των τριών προβλεπόμενων πιστοποιητικών υγείας (PCR, ή πιστοποιητικό εμβολιασμού, ή πιστοποιητικό ανάρρωσης από COVID19), όπως αυτές προβλέπονται για την είσοδο των ταξιδιωτών στην χώρα μας.

Δεδομένου ότι δεν είναι εφικτό να επιβληθεί η υποχρέωση προσκόμισης PCR στους οδηγούς, οι οποίοι δεν διαθέτουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή ανάρρωσης, θεωρούμε πως το μέτρο το οποίο εφαρμόζεται εδώ και αρκετούς μήνες, με την υποχρεωτική διενέργεια rapid test σε όλους τους οδηγούς φορτηγών οχημάτων, οι οποίοι αποβιβάζονται στα λιμάνια Πάτρας και Ηγουμενίτσας, είναι το πλέον αποτελεσματικό και εφαρμόσιμο στην περίπτωση των οδηγών διεθνών μεταφορών.

Σημειώστε ότι οι εξαγωγές των φρούτων και λαχανικών το 2020 κατέγραψαν ιστορικό ρεκόρ ανελθούσες σε 1,7 εκατ. τόνους και 1,312 δις ευρώ Εξ αυτών το 75,5% των ποσοτήτων είχαν προορισμό τις Χώρες της Ευρ Ένωσης και κατ εκτίμηση η διακίνηση μέσω των δύο λιμανιών διακινήθηκαν τουλάχιστον 750-800 χιλ. τόνους εκτός των άλλων εμπορευμάτων Η ημερήσια κίνηση των φορτηγών οχημάτων και των οδηγών τους συμπεριλαμβανομένων και των επιστρεφόντων κενών προς φόρτωση φρούτων και λαχανικών υπερβαίνει τα 800.

Ζητείται από τους αρμόδιους Υπουργούς να εξασφαλίσουν την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, σεβόμενοι και τις δεσμεύσεις των Ευρωπαίων ηγετών για “Πράσινες Λωρίδες”, αίτημα που είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με τις κατευθυντήριες γραμμές που έχει δώσει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εδώ και έναν χρόνο, τονίζοντας την ανάγκη και την συνεργασία όλων των Κ-Μ για την διατήρηση της ομαλής λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας. Διαφορετικά, οι ενέργειές τους θα βλάψουν την εφοδιαστική αλυσίδα των φρούτων και λαχανικών της χώρας μας – με τεράστιο κόστος και χωρίς κανένα ουσιαστικό όφελος για τον έλεγχο του ιού».

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία