Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Εκδηλώσεις

Nέες ελληνικές παρουσίες στην έκθεση ANUGA

Πολλές νέες παρουσίες Ελλήνων εκθετών στη φετινή ANUGA. Εταιρείες που, είτε μόνες, είτε με ιδιωτική ή κρατική στήριξη ή μέσω του Ελληνoγερμανικού Επιμελητηρίου επιχειρούν για πρώτη φορά άνοιγμα στον διεθνή ανταγωνισμό, αναφέρει εκτενές ρεπορτάζ της Deutche Welle.

48859028496_0b9f7cb275_o

Agronews

0
0

Σχεδόν με 300 ελληνικές συμμετοχές, είτε αυτόνομες, είτε μέσω των συλλογικών περιπτέρων που στήνουν οι Περιφέρειες και το Enterprise Greece, «κατεβαίνει» αυτήν την εβδομάδα η Ελλάδα στην Anuga, στην Κολωνία. Πρόκειται για μία από τις κορυφαίες εμπορικές εκθέσεις στον χώρο της βιομηχανίας τροφίμων, που τα χρόνια της κρίσης αποτέλεσε εφαλτήριο εξωστρέφειας για την ελληνική βιομηχανία τροφίμων. Εξάλλου, μέσα σε 100 χρόνια η διεθνής έκθεση Τροφίμων και Ποτών απέδειξε όχι μόνο την αντοχή της στο χώρο, αλλά και την αξία της ως παγκόσμια πλατφόρμα παρουσίασης της τελευταίας λέξης στη βιομηχανία τροφίμων.


ΣτΣτην Κολωνία μεταβαίνει τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκης Βορίδης, για να επισκεφθεί τη διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών «Anuga 2019». Στη διήμερη επίσκεψή του ο κ. Βορίδης θα έχει την ευκαιρία να ξεναγηθεί στο εθνικό περίπτερο της Έκθεσης, να γνωρίσει και να συνομιλήσει με Έλληνες εκθέτες για την πορεία των ελληνικών προϊόντων και να συζητήσει μαζί τους τα ζητήματα του κλάδου με έμφαση στην προώθηση της εξωστρέφειας του αγροτοδιατροφικού τομέα. Τον Υπουργό θα υποδεχθεί και θα συνοδεύσει στην Έκθεση η Γενική Πρόξενος της Ελλάδος στο Ντύσσελντορφ, Μαρία Παπακωνσταντίνου.

Αναφορικά με την προετοιμασία για συμμετοχή στην έκθεση η DW, σημειώνει: Ποιός είπε ότι η προετοιμασία είναι εύκολη υπόθεση; Θα πρέπει να αρχίσει τουλάχιστον ένα χρόνο πριν: Τηλεφωνήματα και μειλ για την αναζήτηση περιπτέρου στην καλύτερη δυνατή θέση, διαπραγμάτευση για το στήσιμο και τη διακόσμηση, κλείσιμο ξενοδοχείου, αγορά εισιτηρίων κι ένα σωρό απρόοπτα της τελευταίας στιγμής. Αυτοί είναι επιγραμματικά οι κλασικοί σκόπελοι που αντιμετωπίζει μια εταιρεία που αποφασίζει να συμμετάσχει με τις δικές της δυνάμεις για πρώτη φορά στην ANUGA, μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις στον κόσμο των τροφίμων και ποτών. Και πρέπει να είναι κανείς έτοιμος για κάθε ενδεχόμενο.

«Θέλω να εξασφαλίσω τη συνέχεια»

Είναι η περίπτωση του κ. Λευτέρη Χαρμάνη, διευθύνοντος συμβούλου και κυρίου μετόχου της ομώνυμης εταιρείας με παραδοσιακά προϊόντα, όπως χαλβάς, ταχίνι και σουσάμι, και έδρα τον Βόλο. Τον συναντήσαμε να διαπραγματεύεται με υπεύθυνο της έκθεσης λεπτομέρειες της τελευταίας στιγμής την πρώτη ημέρα. Με τη σύζυγό του βρήκαν ξενοδοχείο στο…. Γκούμερσμπαχ, 54 χιλιόμετρα μακριά από το εκθεσιακό κέντρο, γιατί ήταν ο μόνος τρόπος να αποφύγουν την απαγορευτική τιμή των 800, 900 ή και περισσότερων ευρώ τη βραδιά σε ένα από τα πιο κοντινά ξενοδοχεία. Ένα μικρό ψυγείο στο περίπτερο ο κ. Χαρμάνης θα έπρεπε να το ενοικιάσει με 80 ευρώ για 5 ημέρες. Προτίμησε όμως να αγοράσει με 100 ευρώ ένα καινούργιο, τουλάχιστον θα το πάρει μαζί του οδικώς πίσω στον Βόλο, όπως ήρθε,  φορτωμένος με τα προϊόντα του. Τι τον ώθησε όμως να πάει, άγνωστος μεταξύ αγνώστων, στο περιβάλλον της ANUGA με μεγαθήρια του κλάδου;

«Η ANUGA είναι μια μεγάλη έκθεση και σκεφτόμουν από καιρό να έρθω. Εάν ήμουν μόνος, δεν θα το αποτολμούσα. Αλλά επειδή η εταιρεία έχει διάδοχη κατάσταση, έχει μπει ο γιος μου τελευταία, είπα να έρθω για να εξασφαλιστεί η συνέχεια. Συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους τους Έλληνες επιχειρηματίες ή βιοτέχνες, να βάλουν στη σκέψη τους τη λέξη «εξωστρέφεια» και να απευθυνθούν παντού, σε όποια αγορά μπορεί να κυκλοφορήσει το προϊόν τους. Το λέω στα παιδιά μου και νομίζω ότι είναι άποψη κάθε ανθρώπου που θελει να κάνει ένα βήμα μπροστά: Η αγορά της Ελλάδας, εκτός των προβλημάτων που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια, είναι μικρή. Εάν έχεις μια βιομηχανία με δυναμικότητα παραγωγής που δεν την καλύπτεις, θα πρέπει να στραφείς εκτός Ελλάδας. Ποτέ δεν είναι αργά, ακόμα και μετά από 30 χρόνια».

Aπό τον Όλυμπο στην... Κολωνία το μεταλλικό νερό ΔΙΟΣ 

Σε μία αίθουσα που φιλοξενεί κάθε είδους ποτά, ο επισκέπτης δεν μπορεί να μην «πέσει» πάνω στην εταιρεία με το μεταλλικό νερό "Διός" που κυκλοφορεί στην Ελλάδα από το 2012. Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας δεν θέλησαν να περιμένουν κι αλλο για να «εκτεθούν» στον παγκόσμιο ανταγωνισμό. Χάρη σε μια μεγάλη επένδυση ύψους 7,5 εκ. ευρώ είναι τώρα σε θέση να ανταποκριθούν στη ζήτηση και να καλύψουν παραγγελίες από το εξωτερικό. Και το πιο φυσικό ήταν να έρθουν στην ANUGA. Ο δρόμος ήταν πιο εύκολος, γιατί το οργανωτικό κομμάτι ανέλαβε η PROMO SOLUTIONS. Η χρονική επιλογή συμμετοχής στην ANUGA, δεν ήταν τυχαία, όπως δήλωσε στο μικρόφωνο της DW ο Κωνσταντίνος Κούτσας, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας Σ. Μεντεκίδης Α.Ε.

«Μόλις ολοκληρώσαμε την επένδυση που μας δίνει τη δυνατότητα να ικανοποιήσουμε τη διεθνή ζήτηση. Τα βήματα ήταν προσεκτικά μελετημένα σε όλα τα επίπεδα - από τη συσκευασία και την ετικέτα μέχρι την εξασφάλιση επιστροφής της φιάλης με Pfand (σ.σ. παρακράτηση ποσού έναντι επιστροφής της φιάλης). Στόχος μας σε πρώτη φάση είναι να γνωρίσουν οι έμποροι την ύπαρξή μας και να κτίσουμε δίκτυο διανομής και συνεργατών μας στην Γερμανία, σε κάθε ομόσπονδο κρατίδιο. Η προέλευση του προϊόντος μας από τις πηγές του  Όλυμπου είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα. Όχι σε σχέση με άλλα ελληνικά νερά, αλλά σε σχέση με νερά άλλων χωρών, γαλλικά, ιταλικά. Ο Όλυμπος είναι υγεία, φύση, πολιτισμός, ιστορία. Δεν έχουμε τίποτα να ζηλέψουμε».

Λάδι, το χρυσάφι της «Κρήτης»

Για πρώτη φορά στην ANUGA τα προϊόντα της εταιρείας «Το Μάννα»

Τα προϊόντα της εταιρείας "Το Μάννα" της οικογένειας Τστατσαρωνάκη, όπως τα παξιμάδια, είναι πασίγνωστα στην Ελλάδα. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1948, αλλά αποφάσισε φέτος για πρώτη φορά να ανοίξει φτερά προς την ANUGA. «Οι συνθήκες ωρίμασαν, είμαστε μια οικογενειακή εταιρεία που προσπαθεί για το καλύτερο» μας λέει ο Κωνσταντίνος Σπηλιώτης, εμπορικός διευθυντής. «Για μας είναι ένα μεγάλο βήμα που τώρα μπορούμε να το υποστηρίξουμε. Το δυνατό μας χαρτί είναι το κρητικό παξιμάδι με ελαιόλαδο με χαμηλά λιπαρά, προϊόν που μπορεί να το προτιμήσει ο Ευρωπαίος, για πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό και βραδινό. Και είναι κρητικό, που σημαίνει αγάπη γι' αυτό που κάνουμε, λεβεντιά, σημαίνει μεσογειακή διατροφή».

Το περίπτερο της Περιφέρειας Κρήτης είναι γεμάτο από επισκέπτες. «Olive oil from Crete»; ρωτά τον Γιώργο Περογιαννάκη κάποιος Κορεάτης έμπορας. Ο κ. Περογιαννακης είναι πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Εμπάρου Ηρακλείου Κρήτης με 214 μέλη, όλοι ελαιοπαραγωγοί. Όπως μας λέει, η επεξεργασία της ελιάς στο δικό τους ελαιοτριβείο γίνεται άμεσα με αποτέλεσμα το λάδι να έχει ιδιαίτερη γεύση. «Τώρα ξεκινήσαμε το εμφιαλωτήριο, γι' αυτό αποφασίσαμε να έρθουμε. Το λάδι είναι το χρυσάφι της Κρήτης. Είμαστε υγιής συνεταιρισμός, δεν χρωστάμε πουθενά. Μας βοηθά η Περιφέρεια, όπως κι όλους τους άλλους». Ο Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Μανώλης Χνάρης καλεί μέσω της DW κι άλλες κρητικές εταιρείες να τολμήσουν. «Εάν δεν είσαι σε τέτοιες εκθέσεις, απλά δεν υπάρχεις», λέει χαρακτηριστικά.

Κλειδί η εξωστρέφεια

Υπό την ομπρέλα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει για πρώτη φορά στην ANUGA και ο κ. Άγγελος Καμαριώτης, ιδιοκτήτης της εταιρείας Langadas Farm, με χειροποίητα και τεχνητά τουρσιά, γεμιστές πιπεριές και antipasti. «Θέλουμε άνοιγμα στο εξωτερικό. Μετά από δέκα χρόνια παγιώσαμε τις πωλήσεις μας στον ελληνικό χώρο, ήταν η κατάλληλη στιγμή», λέει. Όλοι οι νέοι εκθέτες δεν τρέφουν αυταπάτες ότι αρκεί μόνο μια φορά παρουσίας στην ANUGA για να πέσουν στα πόδια τους οι αγοραστές του παγκόσμιου εμπορίου. Χρειάζεται επιμονή και συνεχές ενδιαφέρον. «Στο τέλος όλοι αποζημιώνονται. Η εξωστρέφεια είναι το κλειδί της επιτυχίας» μας λέει ο κ. Σωτήρης Μπάτος, Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας. Οι παλαιότεροι το επιβεβαιώνουν.

Το προφίλ

Μέσα σε 10 αίθουσες συνολικής έκτασης 280.000 τ.μ. 7.400 εταιρείες από 107 χώρες, παρουσιάζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, δημιουργώντας την πιο αξιόπιστη αγορά στον παγκόσμιο κόσμο τροφίμων για πελάτες τόσο από την Γερμανία όσο και από το εξωτερικό.

Στο πλαίσιο της έκθεσης προβάλλεται το σύνολο των προϊοντικών κατηγοριών της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών καθώς και τεχνολογικά προϊόντα για τον κλάδο του λιανικού εμπορίου, όπως και προϊόντα συναφή με τις υπηρεσίες εστίασης.

Ειδικότερα η έκθεση εκτείνεται σε 10 διακριτούς τομείς/αίθουσες: Fine Food, Frozen Food (κατεψυγμένα προϊόντα)

  • Fine Food (Γενικά Τρόφιμα)
  • Frozen Food( κατεψυγμένα προϊόντα ,παγωτά)
  • Meat (είδη κρέατος – κρεατοσκευάσματα)
  • Chilled & Fresh food (προϊόντα συντήρησης-νωπά)
  • Dairy (γαλακτοκομικά)
  • Bread & Bakery (αρτοσκευάσματα, είδη ζαχαροπλαστικής
  • Hot beverages (ζεστά ροφήματα)
  • Drinks (ποτά)
  • Organic (βιολογικά προϊόντα)
  • Culinary concepts( εξοπλισμός & τεχνολογία στον τομέα της εστίασης )

Για την Ελληνική Συμμετοχή έχει προβλεφθεί χώρος στους παρακάτω τομείς /αίθουσες :

  • Γενικά Τρόφιμα ( National Pavilions)
  • Γαλακτοκομικών προϊόντων (Dairy products)
  • Προϊόντων αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής (Bread & Bakery)
  • Ποτών (αλκοολούχων και μη) Drinks
  • Προϊόντων ψύξης κρέατα, ψάρια, έτοιμα φαγητά κλπ (Frozen food)

Ένας αιώνας διεθνής έκθεση τροφίμων ANUGA

Μέσα σε 100 χρόνια η διεθνής έκθεση Τροφίμων και Ποτών απέδειξε όχι μόνο την αντοχή της στο χώρο, αλλά και την αξία της ως παγκόσμια πλατφόρμα παρουσίασης της τελευταίας λέξης στη βιομηχανία τροφίμων.

Οι απαρχές της έκθεσης τοποθετούνται το 1919 στη Στουτγάρδη με την αποκλειστική συμμετοχή τότε 200 περίπου γερμανικών επιχειρήσεων τροφίμων. Η εφημερίδα Stuttgarter Neues Tagblatt έγραφε χαρακτηριστικά στις 29 Σεπτεμβρίου του 1919 «ότι έχει έρθει ο καιρός για μιαν έκθεση, στην οποία οι έμποροι να ενημερώνονται για την προσφορά στον τομέα της διατροφής». Η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη που τα επόμενα χρόνια η έκθεση «μετανάστευε» σε πολλές άλλες γερμανικές πόλεις σε ετήσια βάση. Για παράδειγμα, το 1920 έγινε στο Μόναχο, το 1921 στο Αννόβερο, το 1922 στο Βερολίνο και το 1924 στην Κολωνία. Η ανταπόκριση με πάνω από 160 εκθέτες και 40.000 επισκέπτες φαίνεται ότι ήταν καθοριστική για την απόφαση να βρει η έκθεση μόνιμη στέγη στην Κολωνία, στη σκιά του φημισμένου Καθεδρικού Ναού.

Εντυπωσιασμένος ο Κόνραντ Αντενάουερ

Η πορεία προς την επιτυχία ήταν σταθερά ανοδική.  Στην πρώτη, μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο έκθεση, που έγινε το 1951, καθιερώνεται η διοργάνωσή της ανά δύο χρόνια. Για πρώτη φορά συμμετέχουν 1.200 εκθέτες από 34 χώρες με 250.000 επισκέπτες αναγάγοντας την ANUGA σε μια από τις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις στους τομείς τροφίμων και ποτών με τα παράγωγά τους. Τα 1955, ακόμη και ο τότε καγκελάριος Κόνραντ Αντενάουερ, γέννημα θρέμμα της Κολωνίας, έδειξε εντυπωσιασμένος. «Αυτή η έκθεση είναι εντυπωσιακή, πρέπει να είστε υπερήφανοι γι αυτό» είχε πει. Το 1956, παρά τον ανταγωνισμό από την IKOFA, τη πρώτη διεθνή έκθεση με εξωτικά φρούτα και καρπούς στο Μόναχο, η ANUGA κατάφερε να αυξήσει ακόμη περισσότερο τον αριθμό επισκεπτών και εκθετών της. Μάλιστα οι υπεύθυνοι της έκθεσης για να ανταποκριθούν στη ζήτηση επιστράτευσαν 7 πλωτά ξενοδοχεία, που αγκυροβόλησαν και στις δύο πλευρές του Ρήνου, για να είναι κοντά στο εκθεσιακό κέντρο. 1000 εκθέτες και επισκέπτες διανυκτέρευσαν στις κουκέτες τους. Από το 1967 η είσοδος στην έκθεση περιορίζεται μόνο στους εμπόρους και ειδικούς του κλάδου και για να ενισχυθεί η διήθησή της χωρίζεται ανά κλάδους και είδη προϊόντων, έτσι ώστε να είναι πιο εύκολη η αναζήτηση και επαφή των εκθετών με τους εμπόρους του ενδιαφέροντός τους.

Τα επόμενα χρόνια, υπό το βάρος των αλλαγών και μετατοπίσεις βαρών στην διατροφή, οι οργανωτές αναγκάζονται να ανταποκριθούν. Σήμερα, η ANUGA μοιάζει με μια τεράστια κλειστή και πολύχρωμη πολιτεία, που θέλει γερά νεύρα και κυρίως αντοχή για να την περπατήσει κανείς και να ανακαλύψει δοκιμάζοντας προϊόντα, στα διάφορα περίπτερα, νέες τάσεις και νέα είδη σε όλη τη διατροφική αλυσίδα, αλλά στην τεχνική συσκευασίας, το catering, στην τεχνική γαστρονομίας, το μάρκετινγκ κι άλλους συναφείς τομείς. Στη φετινή ANUGA, για παράδειγμα, θα πέσει το βάρος σε 11 επίκαιρα θέματα, που προκύπτουν από τις τάσεις της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών. Πρόκειται για τρόφιμα χαλάλ και κόσερ, δηλαδή τρόφιμα σύμφωνα με νόμους και διαδικασίες εκτροφής Μουσουλμάνων και Εβραίων.

Ελληνική συμμετοχή

Η παρουσία ελλήνων εκθετών χάνεται στην ιστορία της έκθεσης των τελευταίων δεκαετιών. Μαρτυρίες δεν υπάρχουν, αλλά τότε η ελληνική συμμετοχή γίνονταν υπό την ομπρέλα του Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών, όπως θυμούνται υπεύθυνοι που εργάζονταν τότε, υπήρχαν όμως και ορισμένοι «μοναχικοί καβαλάρηδες». Γνώση για την πρώτη ελληνική συμμετοχή έχουμε από το 1971. Πρόκειται για την εταιρεία Regina από τη Θεσσαλονίκη με αντικείμενο το μέλι, τον βασιλικό πολτό και μαρμελάδες, που φέτος συμπληρώνει 60 χρόνια επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ο ιδιοκτήτης της Χρήστος Κουραντίδης, θυμάται ότι ο πατέρας του αναζήτησε βοήθεια στη ελληνική πρεσβεία της Βόννης, η οποία του βρήκε ένα μικρό χώρο για περίπτερο  και μια μεταφράστια. Τα επόμενα χρόνια, η Ελλάδα επέδειξε αντοχή και επιμονή στην παρουσία της στην ANUGA, τελευταία υπό την Enterprise Greece, κάτι για το οποίο ανταμείφθηκε, όπως επιβεβαιώνουν διαχρονικά πολλοί συμμετέχοντες. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τον αυξανόμενο κάθε χρόνο αριθμό εκθετών.

Στην κρίσιμη δεκαετία, που συνέπεσε με το απόγειο της κρίσης, οι συμμετοχές αυξήθηκαν προοδευτικά κατά 20%. Το 2015 για πρώτη φορά η Ελλάδα ήταν τιμώμενη χώρα. Επρόκειτο για κίνηση στήριξης από την πλευρά της Γερμανίας σε μια δύσκολη συγκυρία για τη χώρα. Σε εκείνη την έκθεση αίσθηση προκάλεσε ο σχετικά μεγάλος αριθμός νεοφυών επιχειρήσεων που «τόλμησαν» να συμμετέχουν στην έκθεση παρά τα capital controls και τη διπλή εκλογική αναμέτρηση του 2015. Ήταν μια προσπάθεια ενάντια στη μιζέρια της κρίσης και την γκρίνια για την εσωστρέφεια. Οι νέοι επιχειρηματίες αντελήφθησαν ότι για να επιβιώσουν θα πρέπει να περάσουν στην αντεπίθεση, να επιλέξουν την εξωστρέφεια για να επιβιώσουν. Η Ελλάδα βρέθηκε στο επίκεντρο μεγαθηρίων στον κλάδο τροφίμων και στάθηκε με αξιοπρέπεια.  Η φετινή ANUGA προσελκύει ακόμη περισσότερους εκθέτες ξεπερνώντας το φράγμα των 300 σε επιφάνεια 6.604 τμ. Τα ελληνικά προϊόντα δεν παραλλάσουν με αυτά των προηγούμενων συμμετοχών, αλλά βελτιώνονται αισθητά σε ποιότητα και σε καλαισθησία συσκευασίας. Η ANUGA κάνει θαύματα.

Πηγή: Deutche Welle

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία