Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Εκδηλώσεις

Πώς η λαχαναγορά γίνεται και ηλεκτρονικό κατάστημα

Στην εξυπηρέτηση των πελατών χονδρικής και ψηφιακά, δημιουργώντας την πλατφόρμα e-Λαχαναγορά προχωράει ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας.

laxanagora1

Γιώργος Λαμπίρης

294
0

Μέσω αυτής τα προϊόντα που πωλούν οι χονδρέμποροι στις εγκαταστάσεις της αγοράς θα είναι διαθέσιμα και ηλεκτρονικά για απευθείας εκτέλεση παραγγελιών από τους πελάτες τους χωρίς φυσική παρουσία. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα που σε πρώτη φάση θα εξυπηρετεί τη χονδρική, προσεχώς θα εξυπηρετεί και για τους πελάτες λιανικής.

 

Τοποθέτηση έναντι του ανταγωνισμού και συμπληρωματική υπηρεσία στο παραδοσιακό κανάλι πωλήσεων

Το e-λαχαναγορά πρόκειται επί της ουσίας για εφαρμογή που εξυπηρετεί τις συναλλαγές ανάμεσα σε χονδρεμπόρους και αγοραστές. Θα είναι διαθέσιμη επί 24 ώρες το εικοσιτετράωρο. Επί της ουσίας η πλατφόρμα δεν θα αλλάξει την υπάρχουσα δομή των συναλλαγών και τις παραδοσιακές συναλλαγές, έρχεται ωστόσο να τη συμπληρώσει με νέα εργαλεία ηλεκτρονικών παραγγελιών, κάτι που επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΚΑΑ, Απόστολος Αποστολάκος, σε σχετική παρουσίαση. Με τη συγκεκριμένη εφαρμογή που θα είναι αρχικά διαθέσιμη σε κινητό και προσεχώς σε σταθερό υπολογιστή ο ΟΚΑΑ τοποθετείται έναντι του ανταγωνισμού που συγκροτείται από παίκτες όπως το Wikifarmer, το hello και το hot.market που υφίστανται ήδη στην Ελλάδα και διαθέτουν αντίστοιχα προϊόντα με αυτά της λαχαναγοράς από παραγωγούς σε όλη την Ελλάδα. Επίσης, αλυσίδες που εξυπηρετούν τη χονδρική όπως η The Mart (Σκλαβενίτης) ή και η ENA Foods (ΑΒ Βασιλόπουλος), έχουν δημιουργήσει ανάλογες υποδομές ηλεκτρονικών παραγγελιών. Στην πλατφόρμα του ΟΚΑΑ συμμετέχουν μέχρι στιγμής 35 επιχειρήσεις που διαθέτουν ψάρια, κρέας, λαχανικά και φρούτα.

 

Στην υπηρεσία της πλατφόρμας και του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών θα τεθεί και η τεχνολογία του 5G προσεχώς, η οποία θα δίνει την δυνατότητα ζωντανής περιήγησης στο χώρο πώλησης αλλά και κατ’ επέκταση ζωντανή εικόνα των προϊόντων κατά την αγορά τους μέσω υπηρεσίας live streaming. Το e-λαχαναγορά απευθύνεται σε 300 χονδρεμπόρους οπωρολαχανικών στις εγκαταστάσεις του ΟΚΑΑ σε Ρέντη και Πάτρα, σε 400 ιχθυεμπόρους και σε 50 εμπόρους κρέατος που θα διαθέτουν μέσω της πλατφόρμας τα προϊόντα τους. Θα εξυπηρετεί κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, οπωροπωλεία, βιομηχανία πρώτων υλών, καταστήματα εστίασης και HoReCa, χονδρεμπόρους επαρχίας, σούπερ μάρκετ και μίνι μάρκετ. Στον σχεδιασμό μελλοντικά είναι η δυνατότητα πρόσβασης και των παραγωγών στην πλατφόρμα, δηλώνοντας διαθεσιμότητα συγκεκριμένων αγαθών που με τη σειρά τους θα αγοράζουν οι χονδρέμποροι και θα μεταπωλούν στην αγορά.

Αναφερόμενος στην ψηφιακή εποχή στην οποία περνάει ο οργανισμός, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε: «Είμαστε εδώ για να δώσουμε και το μήνυμα ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ανάπτυξης στηρίζει τις προσπάθειες του οργανισμού για να μετεξελιχθεί σε ένα σύγχρονο οργανισμό που θα μπορεί να παρέχει καλές υπηρεσίες στους πελάτες του, καλά προϊόντα στους καταναλωτές σε ανταγωνιστικές τιμές και θα χρησιμοποιεί τους κανόνες της χρηστής εταιρικής διακυβέρνησης» .

 

Συνολικές επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ

Την ίδια στιγμή ο ΟΚΑΑ έχει προγραμματίσει συνολικές επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ για βελτίωση εγκαταστάσεων και υπηρεσιών προς την αγορά με έμφαση στην κατασκευή ψυκτικών χώρων 7.500 παλετών για αύξηση της δυνατότητας αποθεματοποίησης των χονδρεμπόρων. Οι επενδύσεις κατευθύνονται επίσης στην αναδιοργάνωση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης των οχημάτων που διέρχονται της λαχαναγοράς καθώς και στην ενίσχυση της φύλαξης του οργανισμού με σύγχρονες κάμερες εποπτείας μέσω control room. Επιπλέον προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός των χώρων υποδοχής απορριμμάτων και των υποπροϊόντων. Στόχος επίσης της διοίκησης του φορέα είναι η δημιουργία κέντρων logistics και στις 11 ιχθυόσκαλες της χώρας, κάτι που σήμερα δεν υφίσταται.

 

Τομέας προτεραιότητας είναι εκτός των προαναφερθέντων, ο ευρύτερος εκσυγχρονισμός των ψηφιακών υποδομών για διασύνδεση των καταστημάτων με τη διοίκηση και δημιουργία ψηφιακών εργαλείων που θα διευκολύνουν την επιχείρηση και τους συνεργάτες τους. Προς αυτή την κατεύθυνση εκτός από το e-Λαχαναγορά δρομολογείται και το πρόγραμμα e-ιχθυόσκαλα για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και την σύνδεση των ιχθυεμπόρων απευθείας με τις κεντρικές εγκαταστάσεις του ΟΚΑΑ. Μέσω αυτής όλες οι ιχθυόσκαλες στην Ελλάδα θα συνδέονται με τα κεντρικά του φορέα, ο οποίος θα έχει γνώση ανά πάσα στιγμή για τη διακίνηση των ψαριών από τη φόρτωση έως και τη διάθεση στο τελικό σημείο πώλησης. Ένας ακόμα πυλώνας μετασχηματισμού του ΟΚΑΑ είναι η ενίσχυσή του με μόνιμο επιστημονικό προσωπικό.

 

Ο ΟΚΑΑ σε αριθμούς

Πωλήσεις

2019: 15,4 εκατ. ευρώ

2018: 15,54 εκατ. ευρώ

Καθαρά κέρδη

2019: 2,78 εκατ. ευρώ

2018: 3,05 εκατ. ευρώ

700 χονδρεμπορικές επιχειρήσεις

35 λιανεμπορικές επιχειρήσεις

320.000 τ.μ. συνολική έκταση εγκαταστάσεων

8.500 αγοραστές καθημερινά

6.500 διερχόμενα φορτηγία ημερησίως

1,2 δισ. ευρώ αξία διακινούμενων προϊόντων/έτος

 

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία