Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Εκδηλώσεις

Ανοίγει τις πύλες της 5-7 Απριλίου η διεθνής έκθεση Fruit Logistica

Πρεμιέρα για την Fruit Logistica, έπειτα από δύο αναβολές, μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων στις 5 Απριλίου στο εκθεσιακό κέντρο «Messe Berlin – ExpoCenter City» στο Βερολίνο της Γερμανίας.

RGUE1522_t624d52d5_m800_xhvOGlRNXTsGxuHjb

76
0

Η έκθεση φιλοξενεί περισσότερους από 3.330 εκθέτες και κατά μέσο όρο 72.000 επισκέπτες από ολόκληρο τον κόσμο κατά το τριήμερο που κατά παράδοση λαμβάνει μέρος. Αποτελεί σύμφωνα με αναλυτές τη δημοφιλέστερη διεθνή έκθεση και σημείο συνάντησης για τους επαγγελματίες του κλάδου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών.



Στη διεθνή έκθεση συμμετέχει εκ μέρους της Ελλάδας η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Κεντρικής Μακεδονίας.



Οι τελευταίες τάσεις στη κατανάλωση οπωροκηπευτικών

Η νέα Έκθεση Τάσεων της Fruit Logistica 2022 παρουσιάστηκε λίγες μέρες πριν η έκθεση ανοίξει τις πύλες της για το ευρύ κοινό, με τίτλο «Fresh Future - Ten trends to follow in 2022». Η νέα έκδοση εξετάζει τις δέκα πιο σημαντικές τάσεις που αναμένεται να διαμορφώσουν τη βιομηχανία φρέσκων προϊόντων φέτος. Μερικές από τις τάσεις αποτελούν η επιδίωξη πιο βιώσιμων επιχειρηματικών πρακτικών, η στροφή στα τοπικά προιόντα και ο αντίκτυπος των νέων τεχνολογιών.



Οι 10 τάσεις που παρουσιάζονται στη κατανάλωση οπωροκηπευτικών αποτελούν:

  1. Βιωσιμότητα: Τόσο κοινωνική όσο και περιβαλλοντική. Σύμφωνα με την έκθεση αποτελεί την πιο ισχυρή τάση που επηρεάζει ριζικά τις καταναλωτικές διαθέσεις ενώ η υιοθέτησή της από το σύνολο της παραγωγικής αλυσίδας αποτελεί μονόδρομο για τη μακροπρόθεσμη επιβίωση και ανάπτυξη της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών.
  2. Ενεργειακό κόστος: Ο υψηλός πληθωρισμός και το αυξανόμενο ενεργειακό κόστος οδηγούν στο συμπέρασμα πως κάθε διατροφικό αγαθό του οποίου η παραγωγή απαιτεί χαμηλές ενεργειακές εισροές θα έχει ανταγωνιστική τιμολόγηση και θα προτιμάται τελικώς από τους καταναλωτές.
  3. Διατροφική αξία: Διαχρονική αξία για τον τελικό καταναλωτή αποτελεί η θρεπτική αξία του εμπορευόμενου τρόφιμου, με την πανδημία να επιδρά καταλυτικά στην εδραίωση πιο υγιεινών προτύπων για το παγκόσμιο πληθυσμό δεδομένου του μικρότερου αριθμού θερμίδων που καταναλώθηκαν εξαιτίας της καραντίνας και του περιορισμού της οικονομικής δραστηριότητας.
  4. Τοπικά προϊόντα: Τα νέα υγειονομικά πρότυπα που γεννά η κοινωνική εμπειρία με τη πανδημία ισχυροποιούν την επιθυμία του καταναλωτή για φρέσκα προϊόντα, τα οποία μπορεί να τα προσφέρει ευκολότερα και γρηγορότερα η τοπική αγορά.
  5. Στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο: Οι πωλήσεις διατροφικών αγαθών μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων έχουν πάρει την ανιούσα τα τελευταία χρόνια σε Κίνα, Αμερική αλλά και στην Ευρώπη τόσο λόγω φόβου για τη φυσική επαφή με το προϊόν λόγω πανδημίας όσο και λόγω χαμηλότερων τιμών.
  6. Διαθεσιμότητα εργατικών χεριών: Οι υγειονομικοί αποκλεισμοί και οι ανακατατάξεις στην παραγωγική αλυσίδα τα τελευταία 2 χρόνια έχουν προκαλέσει σοβαρές ελλείψεις σε εργατικά χέρια παγκοσμίως, περιορίζοντας την παραγωγή τροφίμων που απαιτούν περισσότερες εργατοώρες.
  7. Αλυσίδα διανομής: Οι νέες και αυξανόμενες καταναλωτικές απαιτήσεις για πιο φρέσκα προϊόντα δημιουργούν επιβάλλουν την άμεση μεταφορά του τροφίμου από τον παραγωγό στο ράφι της λιανικής δίχως πολλούς μεσάζοντες.
  8. Βιοτεχνολογία: Οι σοβαρές βελτιώσεις στα ποιοτικά χαρακτηριστικά που επιτυγχάνονται μέσω της επένδυσης στη βιοτεχνολογία, ωθούν τον ανταγωνισμό στα ύψη με σκοπό την παραγωγή ολοένα και πιο ελκυστικών και θρεπτικών τροφίμων.
  9. Η εικόνα του τροφίμου: Οι μελέτες υποδεικνύουν πως οι καταναλωτές ενδιαφέρονται εξίσου τόσο για τη θρεπτικότητα του τροφίμου όσο και για την εικόνα που έχει το τρόφιμο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο μάτι.
  10. Τεχνολογική πρόοδος: Η συνεχής καινοτομία και η επένδυση στην τεχνολογία αιχμής τόσο στην παραγωγή όσο και στην διάθεση του τρόφιμου ανταμείβεται από τον καταναλωτή και βελτιώνει την αντίληψη της κοινωνίας για τον παραγωγό και το προϊόν.



Η σχετική τελική έκθεση τάσεων της Fruit Logistica διαθέσιμη εδώ

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία