Για την επίτευξη του στόχου, ο προϋπολογισμούς του ειδικού μέτρου στήριξης «Προώθηση οίνων σε τρίτες χώρες» ανέρχεται στα 16 εκατ. ευρώ ανά έτος. Η ενωσιακή συμμετοχή εδώ φτάνει το 50%, ήτοι 8 εκατ. ευρώ, ενώ η εθνική συμμετοχή το 30%, δηλαδή 4,8 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, το ειδικό μέτρο στήριξης για την ενημέρωση στα κράτη μέλη το χρηματοδοτικό σχήμα ορίστηκε στα 3,5 εκατ. ευρώ ανά έτος, με την ενωσιακή συνεισφορά να φτάνει το 50%. Τα παραπάνω παρουσίασε σε ειδική ημερίδα του ΥΠΑΑΤ την Πέμπτη 14 Μαρτίου στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, ο προϊστάμενος του τμήματος προγραμμάτων προώθησης οίνων και λοιπών προϊόντων, Νικόλαος Ταβουλάρης.
Διπλασιασμός της μέσης τιμής ανά λίτρο μέσα σε οχτώ χρόνια
Κατά τις δυο προηγούμενες προγραμματικές περιόδους, 2009-2013 και 2014-2018, με έτος αναφοράς το 2010, μέσω των προγραμμάτων προώθησης σε τρίτες χώρες, κατέστη δυνατή η άνω του 100% αύξηση της μέσης τιμής ανά λίτρο ελληνικού κρασιού. Ειδικότερα, ενώ το 2010 η μέση τιμή ανά λίτρο ήταν 2,22 ευρώ, το 2018 αυτή έφτασε τα 4,77. Στην περίπτωση των οίνων με γεωγραφική ένδειξη ή ονομασία προέλευσης, η τιμή ξεκίνησε το 2010 από τα 3,27 ευρώ ανά λίτρο, για να φτάσει το περασμένο έτος τα 5,42 ευρώ ανά λίτρο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι αυξήθηκε η τιμή διάθεσης της κατηγορίας «Άλλοι οίνοι», που αφορά προϊόντα που δεν συμμετείχαν σε κάποιο πρόγραμμα, η οποία από τα 1,12 ευρώ ανά λίτρο το 2010, έφτασε τα 2,78 πέρυσι.
Παρόμοια ήταν και η πορεία της αξίας των εξαγωγών σε τρίτες χώρες, οι οποίες το 2010 ανήλθαν σε 12.815.393 ευρώ, ενώ το 2018, άγγιξαν τα 23.147.031 ευρώ.
Στόχος οι ΗΠΑ και ο Καναδάς
Το 47,47% του συνόλου των εξαγωγών σε τρίτες χώρες για το έτος 2018, απορροφήθηκε από τις ΗΠΑ, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Ταβουλάρης, Ακολουθεί ο Καναδάς με ποσοστό 24,33% και μετά η Αυστραλία και η Κίνα, με ποσοστό 5,22 και 4,19 αντίστοιχα. Ως εκ τούτου, και δεδομένου ότι στις ΗΠΑ επιτεύχθηκε σχεδόν το μισό της συνολικής αξίας των εξαγωγών, δηλαδή 12.258.591 ευρώ για το έτος 2018, οι δυο χώρες της Βορείου Αμερικής, βρίσκονται στην Ομάδα 1 με υψηλή προτεραιότητα για τις δράσεις προώθησης οίνων σε τρίτες χώρες.
Ποσοστό ιδίας συμμετοχής και κρατικής ενίσχυσης
Αιτία διαφωνίας με αρκετούς ενδιαφερόμενους οινοποιούς, στάθηκε σύμφωνα με τους προϊσταμένους του ΥπΑΑΤ, το ποσοστό και οι προϋποθέσεις προκειμένου κάποια δράση να λάβει κρατική ενίσχυση. Ειδικότερα, η κρατική ενίσχυση θα καλύπτει έσως και το 30% της επιλέξιμης δαπάνης, όταν η εκστρατεία προώθησης δεν γίνεται υπέρ συγκεκριμένων επιχειρήσεων ή υπέρ εμπορικών σημάτων, αλλά όταν προβάλλεται μόνο η ποιότητα, η φήμη ή άλλα χαρακτηριστικά των οίνων ΠΟΠ,ΠΓΕ μιας συγκεκριμένης περιοχής, όπως αυτά ορίζονται στις προδιαγραφές του προϊόντος, καθώς και ποικιλιακών οίνων. Σημειώνεται εδώ, πως στην περίπτωση των δράσεων ενημέρωσης στα κράτη μέλη, δεν προβλέπεται καμία κρατική ενίσχυση.