Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Ελαιώνες και Αμπελώνες

Για εθνική στρατηγική στο ελαιόλαδο πιέζει η ΕΔΟΕΕ

Ως μια διέξοδο στα υφιστάμενα προβλήματα και στις αγκυλώσεις που παρουσιάζει η αγορά προέβαλε η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Ελαιολάδου Ελαιολάδου, την θεσμοθέτηση ενός μηχανισμού ιχνηλασιμότητας του ελαιολάδου από το ελαιουργείο μέχρι την τελική του διάθεση, σε συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία της με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σταύρο Αραχωβίτη και τον Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου, Νίκο Αντώνογλου.

edoee

40
2

Στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19 Φεβρουαρίου, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στον τομέα του ελαιολάδου και ειδικότερα στους βασικούς άξονες μιας εθνικής στρατηγικής για το προϊόν.

Ειδικότερα, από πλευράς ΕΔΟΕ, ο πρόεδρος Μανώλης Γιαννούλης, επανέλαβε για μία ακόμη φορά την ανάγκη διαμόρφωσης εθνικής στρατηγικής για το ελληνικό ελαιόλαδο, ζητώντας από το ΥΠΑΑΤ να αναλάβει το συντονιστικό ρόλο, προκειμένου να καταγραφούν προβλήματα και να διαμορφωθούν προτάσεις.

Η ΕΔΟΕ ανέλαβε την υποχρέωση να υποβάλει άμεσα ένα σχέδιο διαδικασιών του μηχανισμού ιχνηλασιμότητας και να επανέλθει για εκτενέστερη συζήτηση και παρουσίασή του.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε επίσης η ανάγκη ύπαρξης διαφάνειας και νομιμότητας στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της αγοράς και καταγραφής αξιόπιστων στατιστικών στοιχείων και δεδομένων για τις βασικές παραμέτρους του προϊόντος, τα οποία δεν διατίθενται σήμερα. Κοινή θέση και των δύο πλευρών είναι ότι απαιτούνται παρεμβάσεις και στους τρεις πυλώνες που συνθέτουν τον τομέα του ελαιολάδου – ελαιοκαλλιέργεια, ελαιουργεία και τυποποιητές / διακινητές / εξαγωγείς, προκειμένου να αλλάξει η υφιστάμενη κατάσταση.

Ακόμα η ΕΔΟΕ επεσήμανε την ανάγκη θεσμοθέτησης ενός μηχανισμού ιχνηλασιμότητας του ελαιολάδου από το ελαιουργείο μέχρι την τελική του διάθεση. Το σύστημα αυτό, θα  μπορούσε να λειτουργήσει με βάση μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα δημιουργηθεί στον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ. Παράλληλα τονίσθηκε η ανάγκη υλοποίηση δράσεων υπέρ του προϊόντος, τόσο στο εσωτερικό της χώρας για την βελτίωση της ποιότητας, όσο και σε χώρες του εξωτερικού για την προβολή και προώθηση του επώνυμου τυποποιημένου ελληνικού ελαιολάδου. Η βελτίωση, η προστασία και η ανάδειξη της ποιότητας του ελληνικού ελαιολάδου και η διεύρυνση της παρουσίας και της ζήτησής του σε επώνυμη τυποποιημένη μορφή στις αγορές του εξωτερικού, αποτελούν τη μόνη ασφαλιστική δικλείδα για την προοπτική και το μέλλον του προϊόντος.

Η ΕΔΟΕ ανέλαβε την υποχρέωση να υποβάλει άμεσα ένα σχέδιο διαδικασιών του μηχανισμού ιχνηλασιμότητας και να επανέλθει για εκτενέστερη συζήτηση και παρουσίασή του.

Ο υπουργός από την  πλευρά του αναφέρθηκε στην σημασία της ποιότητας, της ασφάλειας και της υγιεινής του προϊόντος, καθώς και στην ανάγκη να τεθούν νέοι στόχοι και προτεραιότητες υπέρ του ελαιοκομικού τομέα.

Αναφερόμενος στην φετινή δύσκολη ελαιοκομική περίοδο, σημείωσε ότι εκτός της αυξημένης δακοπροσβολής και της εμφάνισης του γλειοσπόριου, επικράτησαν και μη ομαλές καιρικές συνθήκες που ήταν αδύνατον να προβλεφθούν.

Σχόλια (2)
Προσθήκη σχολίου

03-03-2019 11:32kostas

Όλο ΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΑ και ουσία ΤΙΠΟΤΑ. Εδώ έχει ψηφισθεί ο νόμος περί σφραγισμένης και νόμιμης φιάλης στην εστίαση, που θα ήταν μια ευκαιρία προβολής προς τον ξένο επισκέπτη της χώρας μας και συγχρόνως διαφημιστή μας, και ακόμα δεν εφαρμόζεται πουθενά. Φέτος ειδικά είναι η χαρά του "χύμα" αφού με την κακή ποιότητα που υπάρχει ,οι επιτήδειοι θα ρίξουν στην αγορά με υπερκέρδος ότι "σαβούρα" βρουν διαφημίζοντας τα ως έξτρα παρθένα. Ας βγουν οι αρμόδιοι να συλλέξουν και να αναλύσουν τα λάδια που βρίσκονται στα ράφια και στα "καλά εστιατόρια και να δείτε γέλιο που θα πέσει με την ποιότητα.Αλλά τολμούν??? ΔΥΣΤΥΧΩΣ μόνοι μας σκάβουμε τον λάκκο μας.

Απάντηση

20-02-2019 18:41Lisa Radinovsky

Regarding the need to implement product promotions in foreign countries to promote branded Greek olive oil, please note that there has been a wide-ranging English-language website with that goal since 2016: Greek Liquid Gold: Authentic Extra Virgin Olive Oil (www.greekliquidgold.com). It has reached tens of thousands of readers in 180 countries, sharing Greek olive oil news and information, as well as recipes, photos, and agrotourism and culinary tourism suggestions (to draw in a wider readership worldwide). Please see the site (and its companion Facebook page) for more information and new sponsorship opportunities.

Απάντηση
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία