Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Ιχθυοκαλλιέργειες

Το ελληνικό ψάρι διεκδικεί τιμή στις αγορές της Ευρώπης

Με έναν προϋπολογισμό που προσεγγίζει τα 7 εκατ. ευρώ, ο οργανωμένος κλάδος της ιχθυοκαλλιέργειας, με ένα κοινό σήμα «Fish from Greece», φιλοδοξεί μέχρι το τέλος του 2022 να αναβαθμίσει ποιοτικά το ελληνικό ψάρι όσο παράλληλα ενισχύει την εξωστρέφειά του και διευρύνει την «πίτα» της αγοράς.

Fish-from-Greece

Πέτρος Γκόγκος

90
0

Όλα αυτά σε ένα θεσμικά και καταναλωτικά απαιτητικό περιβάλλον αλλά και έντονα ανταγωνιστικό εξαιτίας της παρουσίας φθηνότερων προϊόντων από την Τουρκία στις ευρωπαϊκές αγορές.

Η Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛ.Ο.Π.Υ) θέτει ως προτεραιότητά της για την επόμενη τριετία, την ενίσχυση της εξωστρέφειάς της, εκπονώντας ένα προωθητικό πρόγραμμα που στόχο έχει την ελληνική και την ιταλική αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, τα 21 μέλη της ΕΛ.Ο.Π.Υ., ακολουθούν ένα κοινό σύστημα πιστοποίησης των μονάδων τους, βάσει του ιδιωτικού Προτύπου Σχήματος Πιστοποίησης Fish from Greece. που συνεπάγεται και τη σήμανση των προϊόντων τους με την κοινή υπογραφή «Fish from Greece». Ήδη στην ελληνική και την ιταλική αγορά μπορεί κανείς να βρει προϊόντα με αυτήν την υπογραφή, ενώ αμέσως επόμενος στόχος είναι κατά προτεραιότητα η Γαλλία και η Γερμανία.


Η Ισμήνη Μπογδάνου, διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της ΕΛ.Ο.Π.Υ., παρουσίασε το πρόγραμμα μάρκετινγκ της Οργάνωσης για την επόμενη τριετία.

Όπως υποστήριξαν στελέχη της Οργάνωσης, σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, την Τρίτη 8 Οκτωβρίου, «η προσπάθεια αυτή σηματοδοτεί την επόμενη μέρα για την ΕΛ.Ο.Π.Υ., με έμφαση στην εξωστρέφεια, τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και σε αυτή της Ιταλίας, που απορροφά μεγάλο ποσοστό των εξαγωγών των επιχειρήσεων-μελών της».   

Αξίζει να σημειωθεί πως ο κλάδος της υδατοκαλλιέργειας είναι από τους πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους, αλλά και πιο καινοτόμους, κλάδους της ελληνικής οικονομίας εδώ και 35 χρόνια. H ελληνική παραγωγή τσιπούρας και λαβρακιού αντιπροσωπεύει σήμερα περισσότερο από το 60% της παραγωγής της Ε.Ε. και κοντά στο 30% της παραγωγής των Μεσογειακών ειδών, ενώ το ψάρι ιχθυοκαλλιέργειας βρίσκεται στη δεύτερη θέση των εξαγωγών της Ελλάδας σε αγροτικά προϊόντα, με ετήσιο τζίρο που ξεπερνά τα 700 εκ ευρώ.

Η σήμανση των προϊόντων με την κοινή υπογραφή «Fish from Greece», αναμένεται να κάνει τα ελληνικά ψάρια που το φέρουν, να ξεχωρίζουν στο εμπόρειο.

«Ο σχηματισμός της ΕΛ.Ο.Π.Υ. είναι κάτι που θα έπρεπε να είχε γίνει από την προηγούμενη δεκαετία» υποστήριξε ο πρόεδρος της ΕΛ.Ο.Π.Υ, Απόστολος Τουραλιάς, εξηγώντας πως με την ομπρέλα «Fish from Greece», τα μέλη της Οργάνωσης θα διεκδικήσουν ένα επιπλέον μερίδιο κοντά στο 4% στην ιταλική αγορά, αλλά το σημαντικότερο, θα μπορέσουν να απεγκλωβίσουν τις τιμές των προϊόντων τους από τις διακυμάνσεις των χαμηλότερων τουρκικών εξαγωγών, μέσω της ενίσχυσης της ποιότητας».

Σε ό,τι αφορά στην εγχώρια αγορά, η κατανάλωση περιορίζεται στους 20.000 τόνους, με την ΕΛ.Ο.Π.Υ. να φιλοδοξεί να την διπλασιάσει μέχρι το τέλος της επόμενης τριετίας. Να σημειωθεί πως η ελληνική παραγωγή αγγίζει τους 150.000 τόνους, οπότε η εξωστρέφεια αποτελεί μονόδρομο για τον κλάδο σε κάθε περίπτωση.  

«H δραστηριότητα του κλάδου, όντας διασπαρμένη σε μεγάλο τμήμα της ελληνικής επικράτειας, επηρεάζει θετικά πολλές τοπικές κοινωνίες, δημιουργώντας θέσεις εργασίας σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα, αποκεντρώνοντας την τεχνογνωσία και την εξειδίκευση και αποτελώντας έναυσμα για ευρύτερη ανάπτυξη των περιοχών όπου υλοποιείται. Η ανάπτυξη αυτή όχι μόνο δεν συγκρούεται, αλλά συντελεί στην προστασία του περιβάλλοντος, αφού απαιτεί σεβασμό της φύσης και ισορροπημένη χρήση των τοπικών πόρων. Αξίζει επιπλέον να επισημανθεί ότι στο σύνολό τους, οι εταιρείες-μέλη της ΕΛ.Ο.Π.Υ. διακρίνονται για τη συνέπεια και τη συνέχεια που τις χαρακτηρίζει στην υλοποίηση δράσεων Κοινωνικής Υπευθυνότητας, οι οποίες ενισχύουν ακόμα περισσότερο τους δεσμούς μας με τις κοινότητες στις οποίες είμαστε επιχειρηματικά παρόντες» ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΛ.Ο.Π.Υ.

Μέχρι στιγμής ο κλάδος έχει δαπανήσει κοντά στ 1,6 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση αυτών των δράσεων, ενώ ευελπιστεί πως εφόσον συντονιστεί με τις προσπάθειές τους η ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, θα μπορέσουν να χρηματοδοτήσουν περαιτέρω τις δράσεις τους.  

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία