BACK TO
TOP

Food insider

enza5-1_3

Στους 35.000 τόνους εκτιμώνται οι ελληνικές εξαγωγές τομάτας από τις αρχές του έτους έως και τις 11 Ιουλίου 2025, σημειώνοντας αύξηση 23,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής, Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών, Incofruit Hellas.

2025_07_10_BARILLA_Sustainability_Report_2025__3_

Το 2024, με περισσότερους από 2 εκατομμύρια τόνους προϊόντων, κάθε ένα από τα 21 brands του Ομίλου Barilla, αφηγείται τη δική του μοναδική ιστορία αειφορίας από το pesto που συσκευάζεται σε ανακυκλωμένα γυάλινα βάζα και τον βασιλικό με ιχνηλασιμότητα μέσω blockchain, μέχρι την επένδυση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τη διατροφική αναβάθμιση 140 προϊόντων Mulino Bianco την τελευταία δεκαετία.

LUCIAS_FARM_-_PACKSHOT_11_2024_web_res

Η Hellenic Farming Α.Ε., εταιρεία του Ομίλου Redestos – Efthymiadis Agrotechnologies, ανακοινώνει τη μεταβίβαση των δραστηριοτήτων της στον τομέα των νωπών φρέσκων προϊόντων, καθώς και του καταξιωμένου εμπορικού της σήματος, «Lucia’s farm – από το χωράφι στο πιάτο σας», στην εταιρεία Libra Company Ι.Κ.Ε.

Screenshot_2025-07-08_at_1_18_16_PM

Η κορυφαία παραγωγός αβοκάντο, Westfalia Fruit, προχώρησε σε εξαγορά της ολλανδικής εταιρείας που ειδικεύεται στην διανομή του συγκεκριμένου φρούτου Greenpoint Trading (υπό την επωνυμία Avojoy), σε μια προσπάθεια να αυξήσει περαιτέρω το αποτύπωμα της στην ευρωπαϊκή αγορά αβοκάντο.

greek-strawberries_2

Με εξαγωγές ρεκόρ που αγγίζουν τους 94.000 τόνους ως και την Παρασκευή 4 Ιουλίου συνεχίζουν οι εξαγωγές φράουλας από τις αρχές του έτους σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής και Διακίνησης Φρούτων, Λαχανικών και Χυμών, Incofruit Hellas. Σε σχέση με τις εξαγωγές 77.900 τόνων την αντίστοιχη περυσινή περίοδο παρουσιάζεται αύξηση της τάξεως του 20,7%.

Bananas_0_2

Μειωμένη κατά 15% στους 566.592 τόνους (έναντι 676.603 το 2024) αναμένεται η φετινή παραγωγή μπανάνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα της Γενικής Διεύθυνσης Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

b640fa96-7059-11e8-b1d3-9161aa45bf67_1280x720_131608

Η επιτυχημένη παραγωγική χρονιά στη Νότια Αφρική επεκτείνει την παρουσία των κόκκινων ακτινιδίων «Exotic Red» της Jingold στις ευρωπαϊκές αγορές. Παράλληλα, η εταιρεία αυξάνει την προμήθεια κίτρινων ακτινιδίων της στο νότιο ημισφαίριο κατά περίπου 50%.

141772-1_2

Αυξημένες κατά 43,235% ήταν οι εισαγωγές νωπών οπωροκηπευτικών στην Ελλάδα τον Ιούνιο σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής, Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών, Incofruit Hellas. Με βάση τα ίδια προσωρινά στοιχεία, εκτιμάται ότι οι εισαγωγές φρούτων και λαχανικών στο α’ εξάμηνο του 2025 ανήλθαν συνολικά σε 434.790 τόνους, έναντι 420.530 τόνων το αντίστοιχο διάστημα το 2024 (+3,4%).

38-39_01_9

Μια νέα διεθνή µελέτη, που έρχεται σε µία κρίσιµη για την βιοµηχανία τροφίµων, προειδοποιεί ότι η πολιτισµική και ψυχολογική αποστροφή θα κρατήσει τα βρώσιµα έντοµα µακριά από τα δυτικά πιάτα ως εναλλακτική λύση στο κρέας, παρά τα οφέλη για βιωσιµότητα.

beer1

Σε μεταβατική φάση βρίσκεται η βιομηχανία ζύθου της Γερμανίας, με τις μη αλκοολούχες μπύρες και ετικέτες με ιστορία και παράδοση, όπως αφιλτράριστες Zwickel ή θολές Kellerbier να είναι αυτές που κερδίζουν το ενδιαφέρον των εγχώριων καταναλωτών. Κυριότερος λόγος για αυτήν την αλλαγή είναι ότι η εγχώρια κατανάλωση πέφτει, με τους Γερμανούς ζυθοποιούς να αναγκάζονται να ακολουθήσουν τις νέες παγκόσμιες τάσεις.

2025_06_30_BARILLA_Pasta_Happiness

Η κατανάλωση ζυμαρικών συνδέεται άμεσα με την ευτυχία, τη χαλάρωση και τη βέλτιστη ποιότητα ζωής σύμφωνα με νέα έρευνα του Universita Cattolica del Sacro Curore στην Πάρμα με την υποστήριξη του Ομίλου Barilla. Μάλιστα, σύμφωνα με την μελέτη η καθημερινή ή συχνή κατανάλωση ζυμαρικών (2-3 φορές την εβδομάδα) δημιουργεί συναισθήματα κορεσμού και ικανοποίησης.

36-1

Σε αξία μεγαλύτερη από τα 17 δισ. ευρώ ανέρχεται πλέον η παγκόσμια αγορά αβοκάντο σύμφωνα με νέα έκθεση της Rabobank. Βασικοί παράγοντες αυτής της ανάπτυξης είναι η επέκταση σε νέες αγορές και η αυξημένη παραγωγή, λόγω των οποίων έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση των εξαγωγών.

Screenshot_2025-06-27_at_10_18_11_AM

Οι υπουργοί Γεωργίας της ΕΕ έστειλαν στις 23 Ιουνίου ένα πολύ σαφές μήνυμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την ανάγκη επείγουσας προστασίας των ονομασιών κρέατος. Το αίτημα, που κατέθεσε η Τσεχική Δημοκρατία, να κληθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποβάλει νομοθετική πρόταση για την προστασία των ονομασιών τροφίμων ζωικής προέλευσης, υποστηρίχθηκε σθεναρά από 18 κράτη μέλη (CZ, IT, FR, HU, AT, SK, ES, RO, MT, IE, CY, LT, BG, EL, PT, LU, HR & BE), χωρίς καμία φωνή κατά.

140889_interpera2025_875408

Αντιμέτωποι με μια σειρά από προκλήσεις με κυρίαρχη την πτώση της κατανάλωσης στους νέους βρίσκονται οι ευρωπαίοι παραγωγοί αχλαδιών όπως καταγράφηκε στο Διεθνές Συνέδριο Αχλαδιών «Interpera» στις 25 και 26 Ιουνίου 2025 στην πόλη Χάσελτ του Βελγίου.

efesabinbev

Οι ρωσικές αρχές εμπόδισαν για ακόμα μια φορά την AB InBev να πουλήσει τις μετοχές της στο κοινό επιχειρηματικό της εγχείρημα με την τουρκική Anadolu Efes στη Ρωσία, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η τελευταία την Παρασκευή 20 Ιουνίου.

Zespri-Aims-for-Sales-Growth-in-China-Through-New-Partnerships

Τέσσερα μνημόνια συνεργασίας με μερικούς από τους μακροβιότερους συνεργάτες της στον χώρο της διανομής και της λιανικής υπέγραψε στην Κίνα η Zespri έχοντας ως στόχο να διπλασιάσει την αξία των εξαγωγών της στην αγορά της ασιατικής χώρας εντός της επόμενης 10ετιας.

42-43_02-2

«Κοµµένη και ραµµένη» για τις εδαφοκλιµατικές συνθήκες της Ελλάδας είναι η καλλιέργεια του πράσινου ακτινιδίου, αν και το προϊόντικό της χαρτοφυλάκιο, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, εσχάτως διανθίζεται και µε κίτρινες ποικιλίες, που αποκτούν, σταδιακά, αισθητή παρουσία στον καλλιεργητικό χάρτη της χώρας, µέσω των µεγάλων διεθνών Clubs.

agro-0

Το πλαίσιο των συνεργατών σε αγορές-στόχους, διαμορφώνει η νεοσύστατη συνεταιριστική εξαγωγική εταιρεία COGREXPO A.E., ώστε κάθε χώρα να διαθέτει τον τοπικό αντιπρόσωπο της, ο οποίος θα αναλάβει την προώθηση του αγροτικού «καλαθιού προϊόντων» που διαχειρίζεται. Οι βασικές αγορές στόχοι περιλαμβάνουν τις ΗΠΑ, Κορέα, Ιαπωνία, Ινδία και τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ