Πιο συγκεκριμένα, στα πλαίσια του κοινού εγχειρήματος «Ηπειρωτική Γαστρονομία» που τρέχουν από κοινού η Περιφέρεια Ηπείρου, το Εργαστήριο Χημείας Τροφίμων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, η Ένωση Γαστρονομίας Ηπείρου και το Σωματείο Εστιατορίων «Παμβώτις» το περασμένο Πάσχα προωθήθηκαν στην αγορά επώνυμα πρόβατα της φυλής Ορεινό Ηπείρου (κυρίως Μπούτσικο), μέσω επιλεγμένων κρεοπωλείων με το Σωματείο Κρεοπωλών Ιωαννίνων.
Εν συνεχεία, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου το Εργαστήριο Χημείας Τροφίμων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ζήτησε την άποψη των καταναλωτών που αγόρασαν και κατανάλωσαν Ορεινό Ηπείρου για το συγκεκριμένο κρέας έναντι του «συμβατικού» που αγόραζαν μέχρι πρόσφατα από εισαγόμενες φυλές. Τα αποτελέσματα, τα οποία φαίνονται και στον παρακάτω πίνακα, απέδειξαν πως η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών έδειξε προτίμηση στο Ορεινό Ηπείρου σε όλα τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά που μελετήθηκαν.

Μάλιστα, οι καταναλωτές φαίνεται να υποδεικνύουν την προτίμηση τους στο επώνυμο κρέας (κατά 92,85%) και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο (κατά 92,86%) για ένα ποιοτικό «Ηπειρωτικό» τρόφιμο αν το βρουν διαθέσιμο στην αγορά.