BACK TO
TOP
Οικονομία και Πολιτική

Μείωση τιμών σε 2.000 κωδικούς στο super market από 15/10

Με 2000 κωδικούς προϊόντων ξεκινά από Τετάρτη 15 Οκτωβρίου η πρωτοβουλία μείωσης τιμών που ξεκίνησε το υπουργείο Ανάπτυξης και στο οποίο συμμετέχουν τα σούπερ μάρκετ και οι προμηθευτές τους. Με βάση τα στοιχεία που κοινοποίησε το υπουργείο η μεσοσταθμική μείωση, που θα δουν οι καταναλωτές στο ράφι, κυμαίνεται στο 8%. Η πρωτοβουλία αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος της χρονιάς, δηλαδή από σήμερα έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2025.

Θεοδωρικακος-Πεταλας

13
0

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συναντήθηκε με τον Γενικό Διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας Απόστολο Πεταλά, ο οποίος τον ενημέρωσε ότι στην πρωτοβουλία για τη μείωση τιμών από τις εταιρείες λιανεμπορίου και προμηθευτές έχουν ενταχθεί περισσότεροι από 2.000 κωδικοί, αριθμός που ξεπερνά σημαντικά τον αρχικό στόχο.

O Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Μέσα σε ένα δύσκολο παγκόσμιο περιβάλλον, δίνουμε συνεχή μάχη σε ό,τι περνά από το χέρι μας, για τη συγκράτηση των τιμών, ιδιαίτερα στα βασικά είδη διαβίωσης. Στοχεύουμε στην διασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού και ταυτόχρονα πιέζουμε την αγορά με κάθε νόμιμο τρόπο να μειώσει το μεσοσταθμικό της κέρδος, προς όφελος της κοινωνίας και ιδιαίτερα όσων δοκιμάζονται. Μειώνοντας τις τιμές σε όσα προϊόντα αυτό είναι εφικτό.

Σε αυτό το πλαίσιο, σήμερα ανακοινώνεται από τις αλυσίδες του λιανεμπορίου και τους προμηθευτές μεσοσταθμική μείωση 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς σημαντικών προϊόντων. Είναι μία θετική και αναγκαία πρωτοβουλία, που θέλουμε να επεκταθεί ακόμα περισσότερο.

Λεπτομέρειες θα δώσουν οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ.

Εμείς συνεχίζουμε την προσπάθεια και όπως έχουμε δεσμευτεί, ξεκινά τις επόμενες ημέρες η διαβούλευση για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς.

Με τη λειτουργία της οποίας ενισχύεται ο ελεγκτικός μηχανισμός και αποσαφηνίζεται πλήρως το νομικό πλαίσιο με την κωδικοποίηση της καταναλωτικής νομοθεσίας.

Μια μεταρρύθμιση που καλούμε όλη την κοινωνία και ασφαλώς και όλα τα κόμματα να τη στηρίξουν».

O Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς, τόνισε: «Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων που αποτελείται απ’ όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε συνεργασία με ορισμένους προμηθευτές, τα θεσμικά τους όργανα, τον ΕΣΒΕΠ και τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Τροφίμων, ανταποκρίνονται στο κάλεσμα αυτό για τους καταναλωτές, για την κοινωνία, τα νοικοκυριά και ιδιαίτερα για τα ευάλωτα νοικοκυριά.

Είναι μια συνεχής προσπάθεια της επιχειρηματικής κοινότητας, σε συνεργασία με την Πολιτεία και το Υπουργείο Ανάπτυξης, να μπορεί να προσφέρει προϊόντα σε άριστη ποιότητα και στην καλύτερη δυνατή τιμή. Και αυτό είναι μια συνεχής δέσμευση, παρά τις δυσκολίες που δημιουργούν η πληθωριστική κρίση, η ενεργειακή κρίση και οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στην επάρκεια τροφίμων διεθνώς».

Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται σε μια συγκυρία όπου ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ υποχώρησε τον Σεπτέμβριο στο 0,6% από 1,6% τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Η έρευνα κατέγραψε μείωση 0,76% στις τιμές των προϊόντων σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος πληθωρισμός στο οργανωμένο λιανεμπόριο διαμορφώθηκε στο +0,61%, με τάση αποκλιμάκωσης.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-5,63%), απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-5,4%), τρόφιμα παντοπωλείου (-5,18%), είδη για κατοικίδια (-3,21%) και οικιακά είδη (-3,18%). Οι μειώσεις αυτές αποδίδονται στην ομαλοποίηση της αγοράς και στη μείωση των τιμών παραγωγού, κυρίως στα λαχανικά (λόγω ευνοϊκών καιρικών συνθηκών) και στα τρόφιμα παντοπωλείου, επηρεασμένα από τη πτώση της τιμής του ελαιολάδου.

Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε σχέση με πέρυσι παρατηρούνται στα φρέσκα κρέατα (+10,18%), ζαχαρώδη και σοκολάτες (+9,88%), είδη πρωινού και ροφήματα (+6,06%), γαλακτοκομικά και χυμούς ψυγείου (+4,26%) και κατεψυγμένα (+3,82%). Οι αυξήσεις στα κρέατα οφείλονται στις διεθνείς ανατιμήσεις των εισαγόμενων ειδών και στη μείωση του ζωικού κεφαλαίου, ενώ στις κατηγορίες γλυκών και ροφημάτων η πίεση προέρχεται από την άνοδο των τιμών του κακάο και του καφέ διεθνώς. Ενδεικτικά, η τιμή του κακάο τον Ιούνιο 2025 ήταν 168,9% υψηλότερη σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023, φθάνοντας έως και τα 10.710 δολάρια ανά τόνο, με τις τιμές να παραμένουν ασταθείς.

Πηγή: Newmoney.gr

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία