BACK TO
TOP
Διεθνή

Με λύσεις ανάγκης που δείχνουν να αποδίδουν παρακάμπτουν τις κλειστές αγορές μερικοί αγρότες

Με τις λαϊκές κλειστές στις περισσότερες χώρες, την αλυσίδα εφοδιασμού μπλοκαρισμένη , ορισμένοι αγρότες βρήκαν τρόπο να διατηρήσουν επαφή με τους πελάτες τους και να γνωριστούν με περισσότερους υποψήφιους πελάτες, στο διαδίκτυο.

57534126_342980486421963_5610962897745215488_o_2

Πέτρος Γκόγκος

22
0

«Ως αγρότες, ειδικά µικροί αγρότες που τροφοδοτούν µια τοπική αγορά, πρέπει πάντα να είµαστε δηµιουργικοί γιατί όταν εξαφανίζονται οι κανονικές ή µάλλον οι καθιερωµένες διαδροµές στην αγορά, καλό θα ήταν να είστε σε εγρήγορση αλλιώς οι πωλήσεις µας θα µηδενιστούν». Το παραπάνω υποστηρίζει µια νεαρή Αµερικανίδα αγρότισσα από την Μοντάντα, η Κίρα Γιάροζ η οποία µέχρι πρόσφατα στηριζόταν στους καταναλωτές που κατέφθαναν στις τοπικές αγορές αγροτικών προϊόντων στο Μποζµαν για να πουλήσει χοιρινό κρέας, πουλερικά, αυγά και λαχανικά που παράγει στην φάρµα της. Μάλιστα οι πωλήσεις της στις λαϊκές σγορές των ΗΠΑ κάλυπταν πάνω από το 50% των εσόδων της εκµετάλλευσης της.

Η πανδηµία του κορωνοϊού όπως παντού στην Ευρώπη, έτσι και στις Ηνωµένες Πολιτείες έκλεισε τις υπαίθριες αγορές, σε µια προσπάθεια των κυβερνήσεων να περιορίσουν την έκθεση των πολιτών στην ασθένεια. Τα αντανακλαστικά της Αµερικανίδας ήταν άµεσα. Με πολύ απλό τρόπο και χωρίς πολλά πολλά, έφτιαξε µια ηλεκτρονική πλατφόρµα παραγγελιών η οποία µέσω των µέσων κοινωνικής δικτύωσης προωθείται στους πελάτες της εκµετάλλευσης, οι οποίοι µάλιστα όλο και πληθαίνουν, χάρη στην φύση του διαδικτύου. Οι διαδικτυακές παραγγελίες ετοιµάζονται και αποστέλονται στους πελάτες. Η Κίρα Γιάροζ, κατάφερε µε τον τρόπο αυτό να ελαχιστοποιήσει τις οικονοµικές επιπτώσεις του lockdown, ενώ αποτελεί ένα µόλις από τα πολλά παραδείγµατα µικρών αγροτών και κτηνοτρόφων στις ΗΠΑ που απευθύνθηκαν τις τελευταίες εβδοµάδες στο διαδίκτυο.

Ένας πρόσφατα δηµοσιευµένος οδηγός από το Πανεπιστήµιο Purdue των ΗΠΑ προσφέρει µια σειρά συµβουλών για την πλοήγηση των αγροτών σε νέες αγορές, περιορίζοντας παράλληλα την έκθεση στον COVID-19. Οι προτάσεις περιλαµβάνουν τη χρήση τηλεφωνικών και ηλεκτρονικών πλατφορµών για πωλήσεις, διαχείριση αποθέµατος βάσει µακροπρόθεσµων αναγκών, προσαρµογή του προγραµµατισµού των καλλιεργειών και αξιοποίηση των κοινωνικών µέσων ενηµέρωσης ως µέσου σύνδεσης µε τους πελάτες.

Τις προτάσεις αυτές φαίνεται ότι υιοθετεί και το αµερικανικό υπουργείο Γεωργίας (USDA) το οποίο παροτρύνει επίσης τους παραγωγούς να απευθυνθούν στο διαδίκτυο ώστε να βρουν λύσεις να διαθέσουν µε νέους τρόπους τα προϊόντα τους.

Επιβεβαιώνεται ίσως από το παράδειγµα των ΗΠΑ το απόφθεγµα ότι η κρίση γεννά καινοτοµία. Υπάρχουν και στην Ευρώπη αντίστοιχα παραδείγµατα, όπως ο Ιταλός πτηνοτρόφος Ροµπέρτο Σιέβενιν, ο οποίος δραστηριοποιείται στη βόρεια Ιταλία. Ο Ιταλός πουλούσε αβγά, πουλερικά, ζωοτροφές και πτηνοτροφικό εξοπλισµό σε παζάρια και λαϊκές αγορές στις περιοχές ανάµεσα στη Βενετία και το Μπολζάνο, ξεκινώντας την σταδιοδροµία του σε ηλικία 14 ετών, µαζί µε τον θείο του. Με το lockdown όµως η πρόσβαση στις αγορές αυτές κατέστη αδύνατη. Σήµερα, ο 50χρονος πτηνοτρόφος, διαφηµίζει στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης τα προϊόντα του και στη συνέχεια επισκέπτεται πόρτα-πόρτα τους πελάτες που τον προσεγγίζουν διαδικτυακά. Μάλιστα όπως εξηγεί σε ιταλική εφηµερίδα, οι δουλειές έχουν αυξηθεί, ενώ υπάρχει κόσµος που αγοράζει ολόκληρα µικρά κοτέτσια για να τα τοποθετήσει στην πίσω αυλή. «Την ιδέα την υπαγόρευσε η νέα συνθήκη. Βλέπω ότι έπιασε το εγχείρηµα, αφού µέσα σε λίγες ηµέρες είχα πάνω από 50 τηλεφωνήµατα για παραγγελίες. Ακόµα και σε πολύ µικρές παραγγελίες, δεν λέω όχι», αναφέρει, καταλήγοντας πως, «άλλωστε όταν αυτή η δυσάρεστη κατάσταση λήξει οριστικά, ευελπιστώ πως αρκετοί από τους νέους και τους παλιούς µου πελάτες θα ανταποδώσουν µε την πίστη τους την εξυπηρέτηση».

Διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφόρησε το Σάββατο 4 Απριλίου μαζί με το περιοδικό Profi.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία