BACK TO
TOP
Διεθνή

Η έλλειψη ημιαγωγών καθυστερεί τις παραδόσεις μηχανημάτων

∆ύο χρόνια θα χρειαστούν περίπου ώσπου η παγκόσµια αγορά ηµιαγωγών (chips) να µπορέσει να ισορροπήσει µεταξύ της διαρκώς αυξανόµενης ζήτησης για αυτό το πολύτιµο εξάρτηµα και της απότοµης πτώσης της παραγωγής που σηµειώθηκε το τελευταίο 18µηνο ελέω πανδηµίας.

42-43_52

39
0

Μία από τις µεγαλύτερες ειδήσεις των προηγούµενων ηµερών θέλει την αυτοκινητοβιοµηχανία Toyota να περιορίζει κατά 40% την παραγωγή αυτοκινήτων για το 2021, µε την Volkswagen και άλλους µεγάλους παίχτες της εν λόγω βιοµηχανίας να γράφουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις και να υποχρεώνονται σε προσωρινή παύση των γραµµών παραγωγής στα εργοστάσια. Στο άκουσµα της είδησης η µετοχή της Toyota έγραψε πτώση 4,4%, τη µεγαλύτερη δηλαδή υποχώρηση από το 2018 για την πολυεθνική που πουλά τα περισσότερα αυτοκίνητα παγκοσµίως.

Φυσικά η έλλειψη σε chips που έχει ήδη από τις αρχές του έτους εξαφανίσει από την αγορά επεξεργαστές, κάρτες γραφικών και πλέον φέρνει καθυστερήσεις στις παραδόσεις αυτοκινήτων επεκτείνεται και στην διαρκώς αναβαθµιζόµενη προς την ψηφιακή εποχή αγροτική παραγωγή. Οι πληροφορίες θέλουν τις βιοµηχανίες τρακτέρ να βλέπουν πλέον µερικές καθυστερήσεις, οι οποίες οφείλονται στις ελλείψεις που καλούνται να διαχειριστούν υπεργολάβοι εξαρτηµάτων. Όπως µεταφέρει στην Agrenda ο πρόεδρος του Συνδέσµου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Μηχανηµάτων (ΣΕΑΜ), Σάββας Μπαλουκτσής, δεν εκφράζονται ανησυχίες επί του παρόντος µε τη λειτουργία των µονάδων των βιοµηχανιών τρακτέρ, πέραν αυτών των ανησυχιών.

Η παραγωγή chips αποτελεί ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά παραδείγµατα της παγκοσµιοποιηµένης εφοδιαστικής αλυσίδας, όπως αυτή σχηµατίστηκε τις τελευταίες δεκαετίες. Αυτό γιατί στην πραγµατικότητα, η παγκόσµια παραγωγή chips προέρχεται από περίπου 10 µε 15 εταιρείες, οι οποίες τροφοδοτούν τις ανάγκες όλων των ηλεκτρονικών συσκευών σε παγκόσµια κλίµακα. Χαρακτηριστικό είναι και το γεγονός ότι η Apple, ο µεγαλύτερος αγοραστής ηµιαγωγών, καθυστέρησε την κυκλοφορία του νέο κινητού της λόγω της έλλειψης αυτής. Οι δύο µεγαλύτεροι κατασκευαστές έχουν εκκινήσει επενδύσεις από 100 δισ. έκαστος προκειµένου να προλάβουν ένα νέο κύµα ελλείψεων αυξάνοντας την παραγωγικότητά τους.   

Στα της ελληνικής αγοράς τρακτέρ τώρα, όπως µεταφέρει ο κ. Μπαλουκτσής, οι πωλήσεις νέων µηχανηµάτων διαµόρφωσαν αύξηση 43% για το πρώτο επτάµηνο του έτους, ωστόσο αναµένεται µία ποσοστιαία κάµψη στο β’ εξάµηνο του 2021 σε σχέση µε την αντίστοιχη, δυνατή σε όρους πωλήσεων, περίοδο του 2020, γεγονός που οφείλεται και στις εξαγγελίες του ΥΠΑΑΤ περί µίας νέας προκήρυξης που ετοιµάζεται για τα Σχέδια Βελτίωσης.

 

∆ύσκολα προλαβαίνει τον Οκτώβριο η νέα προκήρυξη για Σχέδια Βελτίωσης

Σε ό,τι αφορά την προκήρυξη των νέων Σχεδίων Βελτίωσης, δε φαίνεται πάντως να βγαίνει ο σχεδιασµός του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να βγει η προκήρυξη µέσα στον Οκτώβριο του 2021, όπως είχε ανακοινωθεί νωρίτερα φέτος από στελέχη της Βάθη, µε ανθρώπους της αγοράς να αναµένουν πως αυτή θα είναι έτοιµη στις αρχές του 2022.

Οι εκκρεµότητες που αποµένουν για να ολοκληρωθεί το κείµενο της προκήρυξης είναι αρκετές, ενώ δεν έχουν αποφασιστεί βασικά ζητήµατα όπως το ύψος της χρηµατοδότησης των επενδύσεων, αν δηλαδή θα είναι 50.000 ευρώ ή παραπάνω.

Συγκεκριµένα, σε συνάντηση που είχε ο ΣΕΑΜ µε τον γενικό γραµµατέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδοµών του ΥΠΑΑΤ, ∆. Παπαγιαννίδη προ ολίγων ηµερών, είχε ξεκαθαριστεί πως η βούληση είναι να βγει σύντοµα η πρόσκληση η οποία µάλιστα θα συνδεθεί και µε το πρόγραµµα των Νέων Αγροτών. Ωστόσο ακόµα δεν έχει ξεκαθαριστεί ποιο ακριβώς θα είναι το νοµοθετικό πλαίσιο αλλά ούτε και το ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά του προϋπολογισµού των έργων που θα γίνονται δεκτά -το ένα σενάριο που εξετάζεται είναι για χρηµατοδότηση επενδύσεων έως 50.000 ευρώ. Ως εκ τούτου µοιάζει αρκετά δύσκολο µε βάση τη µέχρι σήµερα εικόνα να προλάβουν οι διαχειριστικές αρχές το χρονοδιάγραµµα, που οι ίδιες πάντως έχουν θέσει.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία