Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Πολιτικές

Η βιομάζα πάει πακέτο με την ηλεκτροκίνηση λένε ερευνητές στη Κομισιόν

Βιομάζα, βιοαέριο και ανακύκλωση ενέργειας έρχονται να επεκτείνουν τις περιορισμένες δυνατότητες που έχει ακόμα η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, λένε Γερμανοί επιστήμονες, στρέφοντας στην πρωτογενή παραγωγή την  προσοχή για την ανάπτυξη ενός λιγότερο επιβαρυντικού για το περιβάλλον μοντέλο ενεργειακής πολιτικής.

Bio-Gas-Plant-1

93
0

Κατά την μετάβαση σε μια νέα εποχή στο πεδίο των μεταφορών, με την προοπτική της ηλεκτροκίνησης να αποκτά όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα, η συμβολή των παραδοσιακών καυσίμων στην οικονομία, έπειτα και από την κατρακύλα του πετρελαίου, θεωρείται από αρκετούς παρωχημένη. Σε αυτήν την συγκυρία ωστόσο, έρευνα του Ινστιτούτου Fraunhofer από τη Γερμανία, έρχεται να υπογραμμίσει το αυτονόητο, ότι δηλαδή καύσιμα με υψηλή ενεργειακή απόδοση δεν θα πάψουν να είναι  απαραίτητα και στο μέλλον.

Αυτές οι δύο διαδικασίες του ευρωπαϊκού ενεργειακού μοντέλου, η ηλεκτροκίνηση και η αξιοποίηση της βιομάζας πρέπει να αναπτυχθούν παράλληλα λένε οι ερευνητές. Δεδομένου ότι δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε όλες τις περιοχές κυκλοφορίας με μπαταρίες, πρέπει να προωθηθεί η ανάπτυξη τεχνολογιών καυσίμων που είτε υποβοηθούν είτε αντικαθιστούν την ηλεκτρική μπαταρία.

Εισαγωγές βιομάζας

Το Fraunhofer Institut υποστηρίζει ότι στο προσεχές μέλλον οι εισαγωγές πετρελαίου πρέπει να αντικατασταθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, από εισαγωγές πρώτων υλών που θα επιτρέψουν την αύξηση παραγωγής βιομάζας, εφόσον η νέα πολιτική υπαγορεύει τον μηδενισμό των εκπομπών ρυπογόνων αερίων σε βάθος τριακονταετίας.

 «Οι προοπτικές που βασίζονται στη βιομάζα ως πρώτη ύλη για καύσιμα και η ηλεκτροκίνηση πρέπει αλληλοσυμπληρώνονται» υπογραμμίζει η έκθεση. «Τα μελλοντικά ανανεώσιμα καύσιμα θα πρέπει να χρησιμοποιούν και τις δύο εναλλακτικές» συνεχίζει, τονίζοντας ότι «είναι επίσης σημαντικό να εργαστούμε προς την ανάπτυξη νέων εννοιών κινητικότητας, να μειώσουμε στο απαραίτητο τις μετακινήσεις και να εξετάσουμε το μετασχηματισμό του ενεργειακού συστήματος ως διεπιστημονικό κλάδο» συμπληρώνει μεταξύ άλλων.

Επιπλέον εκτιμά πως στο μέλλον, τα μείγματα υδρογονανθράκων, συμπεριλαμβανομένων πιθανώς της αιθανόλης και των ενώσεων που προέρχονται από μεθανόλη, θα έχουν σημαντικό ρόλο ως καύσιμα ή πρόσθετα καυσίμου. Οι εγκαταστάσεις παραγωγής θα είναι ευέλικτες σε σχέση με τις αγορές-στόχους τους και, για παράδειγμα, θα παράγουν μεθανόλη όπως απαιτείται για τις αγορές καυσίμων και χημικών.

Ως προς αυτό, κατάλοιπα βιολογικής προέλευσης θα πρέπει κατά προτίμηση να χρησιμοποιούνται ως πρώτες ύλες για καύσιμα. Τέλος, σε ό,τι αφορά στις ενεργειακές καλλιέργειες, σημειώνει πως οι εκτάσεις και ο τύπος της καλλιέργειας πρέπει να είναι κοινωνικά αποδεκτές και δεν πρέπει να θέτουν σε κίνδυνο την προμήθεια τροφίμων ή τα υπάρχοντα οικοσυστήματα.

Όσο 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σε περίπτωση που διπλασιαζόταν το ποσοστό αξιοποίησης αιθανόλης που έχει παραχθεί από βιομάζα ή έχει προέλθει από ενεργειακές καλλιέργειες στις ποσοστώσεις που ορίζονται θεσμικά, στην περίπτωση της Ιρλανδίας θα αντιστοιχούσε στην αντικατάσταση 100.000 συμβατικών αυτοκινήτων με ηλεκτρικά.

Η εκτίμηση αυτή βέβαια έρχεται από τον Μαρκ Τάρλεϊ, ιδιοκτήτη του μεγαλύτερου διυλιστηρίου βιοντίζελ στην Ευρώπη. Σύμφωνα με αυτόν, η ιρλανδική αμόλυβδη βενζίνη περιέχει περίπου 5% αιθανόλη η οποία παράγεται από ενεργειακά φυτά και κατά τα λεγόμενά του, η καύση της συνεπάγεται χαμηλότερες εκπομπές απ ό,τι η συμβατική βενζίνη. Σύμφωνα με αυτόν, αν η ποσόστωση ανέβαζε το όριο περιεκτικότητας αιθανόλης στο 10% σε ολόκληρη την  Ευρώπη, τότε θα είχε επιτευχθεί ένα μεγάλο βήμα προς τον στόχο που έχει θέσει η ΕΕ.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία