Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Ιστορία

Υπό εξέταση το αίτημα δανεισμού για τα γλυπτά του Παρθενώνα

«Θα εξετάσουμε οποιοδήποτε αίτημα δανεισμού». Αυτό ανέφερε εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου σε δήλωση του προς τον ΣΚΑΪ, με την οποία επιφυλάσσεται ουσιαστικά να απαντήσει εφόσον υποβληθεί επισήμως αίτημα δανεισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα το 2021, όπως προανήγγειλε με συνέντευξή του στον Observer ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Elgin_Marbles_British_Museum

15
0

Η δήλωση αναφέρει, πάντως, ότι κάθε αίτημα δανεισμού εκθεμάτων εξετάζεται από τους διοικούντες επιτρόπους. «Το Βρετανικό Μουσείο είναι προσηλωμένο στο να μοιράζει τη συλλογή του όσο πιο ευρέως γίνεται. Ως ένας από τους κορυφαίους δανειστές αντικειμένων στον κόσμο, πέρυσι δανείσαμε πάνω από 5.000 αντικείμενα σε χώρους στο Ηνωμένο Βασίλειο και διεθνώς» ανέφερε αρχικά εκπρόσωπος του λονδρέζικου ιδρύματος.

Πόλεμος ανακοινώσεων ΥΠΠΟΑ-ΣΥΡΙΖΑ

Για «αλλεπάλληλες γκάφες» που «εκθέτουν τη χώρα» κατηγορεί την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ σε ό,τι αφορά το θέμα της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα.

«Όταν η γκάφα είναι γιγαντιαία, το υπουργείο Πολιτισμού αντί να αναλάβει τις ευθύνες του προκαλεί με νέες γκάφες, αδιαφορώντας αν διασύρει τη χώρα σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα όπως η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα με απαράδεκτα δελτία Τύπου στην επίσημη ιστοσελίδα του» σημειώνει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε ανακοίνωσή του.

«Ωστόσο, η απάντηση ήρθε πιο γρήγορα απ'  όσο αναμενόταν» συνεχίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, «καθώς το Βρετανικό Μουσείο δήλωσε σήμερα στον Σκάι: «Θα εξετάσουμε οποιοδήποτε αίτημα δανεισμού, εφόσον υποβληθεί επισήμως αίτημα δανεισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα το 2021, όπως προανήγγειλε με συνέντευξή του στον Observer ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης».

«Θα κατεβάσει τώρα το υπουργείο Πολιτισμού από την επίσημη ιστοσελίδα του, τη διάψευση ότι ο κ. Μητσοτάκης ζήτησε το δανεισμό των Γλυπτών; Θα ζητήσει συγγνώμη για τις λοιδορίες και τις προκλητικές του διατυπώσεις;» αναρωτιέται ο ΣΥΡΙΖΑ.

«Όπως και να έχει, το αίτημα δανεισμού των Γλυπτών αποτελεί ολέθριο ολίσθημα και αλλαγή εθνικής στρατηγικής από τη στιγμή που διατυπώθηκε δημόσια από τον πρωθυπουργό».

«Δεν μπορεί να διασκεδαστεί, όσες προσθήκες και επιπλέον πατριωτικές δηλώσεις κι αν κάνει. Αναμένεται τώρα η συνέχεια σε αυτό το ολισθηρό έδαφος που επέλεξε ο πρωθυπουργός» καταλήγει ο ΣΥΡΙΖΑ στην ανακοίνωσή του.

Νωρίτερα, και η τέως υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά επιτέθηκε στον πρωθυπουργό με αφορμή την συνέντευξή του στον Observer, με το υπουργείο Πολιτισμού να απαντάει:

 «Αν έμπαινε στον κόπο να διαβάσει τη συνέντευξη, θα έβλεπε όχι μόνο την ορθή διατύπωση του παγίου αιτήματος από τον Πρωθυπουργό για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα, αλλά και σαφώς διατυπωμένη τη θέση του ότι «το Βρετανικό Μουσείο δίνει μια χαμένη μάχη».

Σε καμία περίπτωση η Ελλάδα δεν αποποιείται το πάγιο αίτημά της για την οριστική επιστροφή

«Ο Πρωθυπουργός δήλωσε στον Observer ότι σε καμία περίπτωση η Ελλάδα δεν αποποιείται το πάγιο αίτημά της για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και επ’ ουδενί τρόπω αναγνωρίζει καμία κυριότητα στην βρετανική πλευρά, θεωρώντας ότι μία ενδεχόμενη αποδοχή της πρότασής του θα αποτελούσε σημαντική χειρονομία καλής θελήσεως, εμπεριέχουσα την ουσιαστική αναγνώριση των Βρετανών για το δίκαιο της απαίτησης», αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου απαντώντας στην κυρία Ζορμπά που ανέφερε σε παρέμβασή της ότι «είμαστε υποχρεωμένοι να υπενθυμίσουμε ότι η οριστική και όχι  η προσωρινή επιστροφή των Γλυπτών στον γενέθλιο τόπο τους αποτελεί πάγια εθνική πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων από την εποχή της αείμνηστης Μελίνας Μερκούρη έως σήμερα».

«Επιθυμία και φιλοδοξία μας είναι να δημιουργήσουμε τις απαραίτητες συνθήκες ώστε η ελληνική πολιτιστική κληρονομιά να ταξιδέψει στον κόσμο και με αυτό τον τρόπο να μεταδώσουμε τη μεγάλη και σημαντική συνεισφορά της χώρας μας στον δυτικό πολιτισμό. Σε αυτό το πλαίσιο, δεδομένης της σημασίας του 2021, θα προτείνω στον Μπόρις (Τζόνσον) “σαν πρώτη κίνηση, δάνεισέ μου τα Γλυπτά του Παρθενώνα για μία συγκεκριμένη περίοδο και θα σου στείλω πολύ σημαντικά τεχνουργήματα που δεν έχουν βγει ποτέ από την Ελλάδα, προκειμένου να εκτεθούν στο Βρετανικό Μουσείο”», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον Observer.

«Την  στρατηγική της οριστικής επιστροφής ακολούθησε η κυβέρνηση Σύριζα και το υπουργείο Πολιτισμού τα προηγούμενα χρόνια, συνεχίζοντας να λαμβάνει πολιτικές πρωτοβουλίες, επαναφέροντας με κάθε τρόπο το αίτημα, καθώς και  διατηρώντας ζωντανό τον διάλογο σε διεθνές επίπεδο, με τη συμμετοχή σε συνέδρια και διεθνή fora, με τη  συνδρομή προσωπικοτήτων και των εθνικών επιτροπών διεκδίκησης», ανέφερε μεταξύ άλλων η κ. Ζορμπά για να καταλήξει: «Διαβάσαμε με έκπληξη την υπουργό  πολιτισμού κα Μενδώνη να δηλώνει: ”Έχουμε 10 φορές περισσότερες (αρχαιότητες) από όσες μπορούμε πιθανόν να εκθέσουμε. Σχεδόν καθημερινά κάτι πολύτιμο βρίσκεται. Θέλουμε να εξάγουμε αυτά τα πολιτιστικά περιουσιακά στοιχεία”. Θεωρούμε ότι η μοναδική αξία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με παρόμοιο κυνισμό, σαν να πρόκειται για ένα οποιοδήποτε εξαγώγιμο προϊόν που η αφθονία του, μάλιστα, το υποτιμά...»

ΥΠΠΟΑ: «Κυνισμός σημαίνει να μεταβιβάζει ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση χιλιάδες αρχαιολογικούς χώρους στο Υπερταμείο, συμπεριλαμβανομένης της Κνωσού

 «O ΣΥΡΙΖΑ και η τέως υπουργός αγνοούν την ουσιαστική σημασία της λέξης κυνισμός», απαντά σχετικά καταλήγοντας στην ανακοίνωσή του το υπουργείο. «Κυνισμός σημαίνει να μεταβιβάζει ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση χιλιάδες αρχαιολογικούς χώρους στο Υπερταμείο, συμπεριλαμβανομένης της Κνωσού. Κυνισμός σημαίνει να υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρήματα «φυλακισμένα» στις αποθήκες των μουσείων, αντί να ταξιδεύουν ως περιοδικές εκθέσεις, στο πλαίσιο πάντα των διατάξεων του Αρχαιολογικού Νόμου, διδάσκοντας την διαχρονική συνεισφορά της Ελλάδας στον παγκόσμιο Πολιτισμό. Κυνισμός σημαίνει να εγκαταλείπονται στην τύχη τους μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι επί πέντε έτη, λόγω ιδεοληψιών και αδιαφορίας. Κυνισμός σημαίνει ότι στο πλαίσιο της πολιτιστικής διπλωματίας, δεν έγινε καμία απολύτως προετοιμασία επί πέντε έτη για την διοργάνωση ανάλογων εμβληματικών εκθέσεων από το ΥΠΠΟΑ για το εξωτερικό.

Επί πλέον η κ. Ζορμπά είτε έκανε ένα λάθος είτε απλά είπε ψέματα. Τι είναι χειρότερο; Διότι οι εμβληματικές εκθέσεις στις οποίες αναφέρεται, στην Κίνα και την Αμερική -δηλαδή Heaven and Earth, Greeks, Το ναυάγιο των Αντικυθήρων- προετοιμάζονταν από το 2010 και εγκαινιάστηκαν για πρώτη φορά το 2013 και το 2014. Αυτές οι εκθέσεις ταξίδευαν τα προηγούμενα πέντε χρόνια».

 

Πηγή: cnn.gr

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία