BACK TO
TOP
Ποιότητα Ζωής

Πανελλαδική έρευνα για τα κριτήρια αγοράς ελαιολάδου

Πανελλαδική έρευνα σε 857 νοικοκυριά έδειξε ότι οι καταναλωτές δεν ανησυχούν ιδιαίτερα για νοθεία του ελαιόλαδου.

shutterstock_1070434448

Λεωνίδας Λιάμης

70
0

«Ψήφο εµπιστοσύνης» στο ελαιόλαδο παρέχουν αναφανδόν οι Έλληνες καταναλωτές αφού το προϊόν δεν λείπει σχεδόν από κανένα νοικοκυριό και ταυτόχρονα η συντριπτική πλειονότητα  (91%) το χαρακτηρίζει ως ποιοτικά ανώτερο, συγκριτικά µε όλες τις υπόλοιπες επιλογές φυτικών ελαίων.

Σχεδόν έξι στις δέκα οικογένειες επιλέγουν εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, το οποίο, οι περισσότεροι δηλώνουν ότι προµηθεύονται από συγγενείς, φίλους και γνωστούς, µε αποτέλεσµα να µην ανησυχούν για κρούσµατα νοθείας. Για τους καταναλωτές η νοθεία σχετίζεται πρωτίστως µε άλλα φυτικά έλαια (π.χ. ηλιέλαιο) και δευτερευόντως µε αναµείξεις ελαιόλαδων διαφορετικής ποιότητας, γεωγραφικής προέλευσης ή παραπλανητικές ετικέτες.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, το γεγονός ότι η επιλογή του τυποποιηµένου ελαιόλαδου από τους καταναλωτές, έρχεται συνήθως ως συνέπεια της αδυναµίας τους να βρουν πρόσβαση σε συγγενείς ή φίλους που να παράγουν το δικό τους ελαιόλαδο.

Τα ευρήµατα αυτά, ως προς τη συµπεριφορά των ελληνικών νοικοκυριών απέναντι στο ελαιόλαδο, προκύπτουν από πανελλαδική µελέτη σχετικά µε τη στάση και τις πεποιθήσεις των καταναλωτών ως προς την επιλογή, την ασφάλεια και τη νοθεία του ελαιόλαδου και της επιτραπέζιας ελιάς, που εκπόνησε η εταιρεία «Hellenic Research House» για λογαριασµό του ΕΦΕΤ. Συγκεκριµένα προκύπτουν, µεταξύ άλλων, τα εξής:

 

  Επιβεβαιώθηκε ότι η κατανάλωση του ελαιολάδου είναι εξαιρετικά υψηλή στην Ελλάδα, δεδοµένου ότι επί συνόλου 859 νοικοκυριών που ρωτήθηκαν, µόλις δύο εξαιρέθηκαν από την έρευνα λόγω µη κατανάλωσης ελαιολάδου.

  Το 57% των νοικοκυριών δήλωσε ότι χρησιµοποιεί εξαιρετικό παρθένο το οποίο προµηθεύεται, σε ποσοστό 74%, από συγγενείς, φίλους και γνωστούς.

   Η αγορά τυποποιηµένου φάνηκε να συνδέεται µε την πρόσβαση στην παραγωγή ελαιόλαδου, καθώς το 59% όσων δεν έχουν «άκρες» στην πηγή παραγωγής, αγοράζουν τυποποιηµένο και µόλις 7% όσων έχουν τέτοια δυνατότητα.

   Για όσους αγοράζουν τυποποιηµένο ελαιόλαδο, τα βασικά κριτήρια επιλογής είναι η τιµή (54%), η οξύτητα (44%) και η γεωγραφική ένδειξη (39%), ενώ το 63% αγοράζει σταθερά συγκεκριµένη µάρκα.

   Μόλις το 16% των καταναλωτών ανησυχούνγια νοθεία, διότι θεωρούν ότι το προϊόν που προµηθεύονται από συγγενείς και γνωστούς δεν ενέχει ρίσκο.

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία