BACK TO
TOP
Special Reports

Τα ελληνικά προϊόντα vegan φτάνουν έως τη Νέα Υόρκη

Με πρώτες ύλες λαχανικά, όσπρια, δημητριακά και ψυχανθή η εταιρεία Nikolopoulou ακούει τα κελεύσματα της εποχής

40-41c_17

Γιώργος Λαμπίρης

5
1

Η Ελένη Νικολοπούλου προερχόµενη από αγροτική οικογένεια µε δραστηριότητα στην Ηλεία διέθετε από καταβολών της όλα εκείνα τα ερεθίσµατα που θα την οδηγούσαν να ασχοληθεί µε µια δουλειά σχετιζόµενη µε τον πρωτογενή τοµέα. Το 1989 ίδρυσε την εταιρεία Nikolopoulou µε έδρα τη Βιοµηχανική Περιοχή Περιστερίου, η οποία 30 και πλέον χρόνια αργότερα θα εξελισσόταν σε µία από τις εδραιωµένες επιχειρήσεις της Ελλάδας που παράγουν προϊόντα για χορτοφάγους. Tο 2016 εισήλθε και στην αγορά των vegan προϊόντων, δηµιουργώντας τη Veganact, η οποία τέθηκε υπό την οµπρέλα της Nikolopoulou.

«∆ηλώνω αγρότισσα καθότι έχω µεγαλώσει σε αγροτική οικογένεια. Έχω ζήσει από κοντά και αγαπώ τους αγρότες. Είναι αδικηµένοι και δεν έχουν λάβει τη στήριξη που θα έπρεπε. Ταΐζουν την Αθήνα και τις µεγαλουπόλεις µε χαµηλές τιµές, διότι εάν πουλούσαν πιο ακριβά δεν θα µπορούσαν να συντηρηθούν τα αστικά κέντρα», επισηµαίνει χαρακτηριστικά η ιδρυτής της εταιρείας.

«Το 80% των πρώτων υλών που χρησιµοποιούµε  είναι προϊόντα της γης όπως λαχανικά, όσπρια, δηµητριακά, ψυχανθή. Προµηθευόµαστε τα λαχανικά µέσω της λαχαναγοράς, δεδοµένου ότι ελέγχονται κατά την παραλαβή τους, καθότι η Αγορά συνεργάζεται και µε το υπουργείο Γεωργίας. Επιπλέον, δεδοµένου ότι τα συστήµατα διασφάλισης ποιότητας προβλέπουν ότι τα προϊόντα που παράγουµε θα πρέπει να διαθέτουν συγκεκριµένα χαρακτηριστικά, γι’ αυτό και προχωρούµε σε αναλύσεις υπολειµµάτων.  Πρακτική µας αποτελεί να επισκεπτόµαστε συγκεκριµένους παραγωγούς, γνωρίζοντας και από κοντά τις παραγωγικές µεθόδους που ακολουθούν», εξηγεί στην Agrenda η επικεφαλής της εταιρείας. Η επιχείρηση διαθέτει προϊόντα στον Καναδά, στη Νέα Υόρκη καθώς και στα ράφια της Ισπανίας και της Αιγύπτου, µε τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν το 12% του τζίρου της.

 

Στόχος η ανάπτυξη έτοιμων γευμάτων καθώς και φρέσκων παρασκευασμάτων

 

«Η εταιρεία έχει εκπονήσει πλάνο εισαγωγής νέων προϊόντων µε διττό χαρακτήρα για το 2021. Αφενός έχει αναθέσει σε εξειδικευµένο ερευνητικό κέντρο να σχεδιάσει και να αναπτύξει προϊόντα για οµάδες καταναλωτών, οι οποίοι δεν έχουν την δυνατότητα να καταναλώσουν φυτικά προϊόντα αυτούσια όπως είναι σαλάτες, όσπρια, λαχανικά και δηµητριακά. Γι’ αυτό και θα δηµιουργήσει παρασκευάσµατα, τα οποία θα περιέχουν συστατικά όπως οι φακές µε στόχο να ικανοποιήσουν τις ανάγκες αυτών των ανθρώπων µε τη µορφή έτοιµων γευµάτων.».

«Αφετέρου η εταιρεία θα αναπτύξει παραδοσιακές ελληνικές συνταγές, επίσης µε τη µορφή έτοιµων γευµάτων», οι οποίες όπως λέει η Ελένη Νικολοπούλου διαθέτουν «σοφία και γνώση καθώς σχετίζονται µε την υγιεινή του ανθρώπινου οργανισµού». Στόχος της εταιρείας είναι µε τη βοήθεια της βιοµηχανικής µικροβιολογίας να διατηρήσει τα διατροφικά χαρακτηριστικά των παραδοσιακών συνταγών.

Στα επόµενα σχέδια της επιχείρησης είναι και η δηµιουργία φρέσκων παρασκευασµάτων. Προς αυτή την κατεύθυνση η Nikolopoulou επένδυσε στην προσθήκη νέας γραµµής παραγωγής. Έτσι, εκτός από τα κατεψυγµένα προϊόντα που διαθέτει µε τις µάρκες Nikolopoulou και Veganact θα µπορεί να διαθέτει και φρέσκα vegan τρόφιµα - τρόφιµα ελεύθερα κρέατος. «Θα πρόκειται για προϊόντα – µιµητές κρέατος µε συγκεντρωµένη πρωτεΐνη από ψυχανθή, τα οποία θα έχουµε µετατρέψει σε φυτικό κρέας µε την υφή και τη γεύση του κρέατος», εξηγεί η κυρία Νικολοπούλου. Να σηµειωθεί ότι προ Covid-19 η Nikolopoulou αλλά και η Veganact ήταν αµφότερες προσανατολισµένες στο κανάλι του HoReCa καθώς το 80% των πωλήσεών προερχόταν από τη συγκεκριµένη αγορά. «Ωστόσο καταβάλαµε µεγάλη προσπάθεια εντός του 2020, διευρύνοντας την παρουσία µας στα σούπερ µάρκετ και στα σηµεία λιανικής, προκειµένου να αναπληρώσουµε σηµαντικό κοµµάτι απωλειών που υποστήκαµε στο HoReCa», αναφέρει η κα. Νικολοπούλου.

 

Σχόλια (1)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία