
Το XC 40 είναι ο Βενιαμίν της σειράς με 4,4 μ. μήκος και 1,86 πλάτος, αλλά δεν το λες και μικρό. Τέσσερα άτομα έκαναν ένα άνετο ταξίδι, ενώ τα 460 λίτρα του χώρου αποσκευών αποδείχθηκαν υπερ-αρκετά για τις αποσκευές τους. Τα πολλά χιλιόμετρα στις εθνικές οδούς έγιναν εύκολα και αθόρυβα, με την ένδειξη του κοντέρ να διαψεύδει την αίσθηση ταχύτητας που είχαμε.
Στους επαρχιακούς δρόμους, η ελαστικότητα του κινητήρα των 1,5 λίτρων σπάνια ζητούσε αλλαγές στο κιβώτιο, ενώ στις στροφές το τιμόνι συνδύαζε άμεση ανταπόκριση με απαλή αίσθηση. Όσο για το δρόμο προς και μέσα στον αμπελώνα, όπου οι τροχοί βρήκαν χώμα με πέτρες και κλίσεις, δεν είπαμε ούτε μια φορά «αχ να ‘χαμε ένα pickup».
Θέλω χώρους και άνεση για το ταξίδι, αλλά να μπορώ και να παρκάρω εύκολα. Θέλω οικονομία καυσίμου στην πόλη, αλλά να έχω και γκάζι στο πόδι μου όταν το χρειαστώ. Θέλω ασφάλεια, θέλω εξοπλισμό και θέλω και χρηστικότητα. Και βέβαια δεν θέλω να δώσω και ένα σκασμό λεφτά». Θα μπορούσε να είναι η κατεύθυνση που δόθηκε στους σχεδιαστές του XC40. Οι χώροι του compact οχήματος «επεκτείνουν» τις διαστάσεις του, ο κινητήρας του προσφέρει με αφθονία ροπή και με φειδώ κατανάλωση, τα συστήματα ασφαλείας είναι αντάξια του DNA της εταιρείας και η τεχνολογία αιχμής είναι πανταχού παρούσα. Είναι όμορφο. Και είναι... Volvo.
Όλα αυτά, με μια μέση κατανάλωση 9 λίτρα/100 χλμ., που χαρακτηρίζεται ικανοποιητική (με 10+ κιλά ανά ίππο). Και επειδή το κάθε αυτοκίνητο κρίνεται καθημερινά με βάση τη χρηστικότητα, η νέα τεχνολογία φροντίζει γι’ αυτό, με αποκορύφωμα την οθόνη αφής 9”.
Οι λόγοι για να προτιμήσεις ένα αυτοκίνητο είναι πολλοί. Αλλά ο μαγικός συνδυασμός είναι «το θέλω – μπορώ να το έχω». Με 30.700 ευρώ αγοράζεις ένα premium SUV, AWD, που τα έχει όλα, πάει -σχεδόν- παντού, έχει «βολικό» φορολογικά κινητήρα, χωράει στα περισσότερα γκαράζ και αποδεικνύεται αντάξιο του σλόγκαν που το συνοδεύει: «Όλα όσα θέλεις, τίποτα που δε χρειάζεσαι». Κάτι ξέρουν και οι δημοσιογράφοι που το ανέδειξαν ευρωπαϊκό Car of the Year 2018…