BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Επιστροφή στις παλιές καλλιεργητικές τεχνικές από Agritechnica

Τη δική τους αναγέννηση δείχνουν να σηµειώνουν οι παλιές καλλιεργητικές τεχνικές, από πιο µεγάλη ποικιλία στις αµειψισπορές έως το βελτιωµένο σχηµατισµό χούµο σε συνδυασµό µε µηχανική ζιζανιοκτονία. Όσοι βρεθούν στην Agritechnica που άνοιξε τις πύλες της στις 10 Νοεμβρίου µπορούν να το διαπιστώσουν ιδίοις όµµασι.

20-37_9

Βασίλης Σοφός

84
0

Αυτό ήταν το τελευταίο µήνυµα των διοργανωτών πριν την έναρξη της µεγάλης έκθεσης, µέσω του καθηγητή Hans W. Griepentrog του Πανεπιστηµίου του Χόχενχαϊµ, ο οποίος µίλησε για τις νέες τεχνολογικές τάσεις που θα επικρατήσουν λόγω των ρίσκων που ανακύπτουν σήµερα κατά τη διάρκεια µιας καλλιεργητικής περιόδου. Το «νέο» εδώ, όπως το χαρακτήρισε είναι η αρχή πως η τεχνολογία πρέπει να  προσαρµοστεί στη φύση και όχι να γίνεται το αντίθετο, όπως συµβαίνει µέχρι σήµερα. Ουσιαστικά δηλαδή, απαιτείται ένας συνδυασµός παραδοσιακών και συµβατικών τεχνικών. Οι τεχνολογικές απαιτήσεις είναι µεγάλες και η ενσωµάτωσή τους στα «παλιά» µηχανήµατα σηµαντικές.

«Μια νέα προοπτική που ανοίγεται πάντως σήµερα είναι η οµοιόµορφη κατανοµή κατά τη φύτευση, που πετυχαίνει καλύτερη σκίαση», επισηµαίνει ο καθηγητής Griepentrog, θέλοντας να τονίσει τη σηµαντικότητα που έχει η συγκεκριµένη µέθοδος για την καταστολή των εχθρών, που δεν είναι άλλοι από τα ζιζάνια.

Όσον αφορά τώρα στη τεχνολογία που ενσωµατώνουν οι σύγχρονοι καλλιεργητές, οι αγρότες φαίνεται ότι αρέσκονται σε εκείνα που κάνουν τη διαδικασία της αλλαγής των εξαρτηµάτων «παιχνίδι», καθώς αυτό τους επιτρέπει να προσαρµόζονται σε κάθε τύπο εδάφους.

Ο συντονισµός φέρνει την οικονοµία

Ο καθηγητής Griepentrog υπογράµµισε και την σηµαντική συνεισφορά των σύγχρονων συστηµάτων διανοµής του λιπάσµατος, λέγοντας πως αυτά προσφέρουν συνολικά οικονοµία στα κόστη και ποιοτική εφαρµογή σε όλο το µήκος της καλλιέργειας. Το τελευταίο µάλιστα, όπως λέει, συµβάλλει στην διατήρηση των θρεπτικών συστατικών στο έδαφος, «χωρίς να χρειάζεται να περιµένει κανείς την βροχή».

Ακόµη, αυτό που απασχολεί τους αγρότες τα τελευταία χρόνια είναι η χωρικά σωστή σπορά που επιτρέπει στο έδαφος να αξιοποιήσει τους φυσικούς πόρους (νερό, συστατικά, φωτισµός) και να αφήσει τα προϊόντα ζιζανιοκτονίας να δράσουν καλύτερα, λόγω της λιγότερο πυκνής καλλιέργειας.

Στην οµιλία του, τέλος, ο καθηγητής του Πανεπιστηµίου Χόχενχαϊµ στάθηκε και στις τεχνολογίες που, ανεπαρκώς ακόµη, διαχειρίζονται, µε τη βοήθεια αισθητήρων, και σε πραγµατικό χρόνο, το βάθος της σποράς σύµφωνα µε το ύψος και την πυκνότητα του εδάφους. Ορισµένοι κατασκευαστές προσφέρουν κάτι παρόµοιο, όπως είναι για παράδειγµα οι σπαρτικές που µετρούν τη θερµοκρασία του εδάφους, την υγρασία, το pH, την ποσότητα της οργανικής ύλης και δίνουν εµµέσως τις συνταγµένες για το σωστό βάθος σποράς.

Νικήτρια σε δύο κατηγορίες η New Holland στη διοργάνωση Tractor of The Year της Agritechnica


Το μοντέλο Τ6, το πρώτο τρακτέρ μεθανίου, αλλά και το αμπελουργικό T4 V/N/F έλαβαν φέτος βραβεία στην νέα κατηγορία «Sustainable Tractor of the Year 2020 (Το πιο αειφόρο τρακτέρ της χρονιάς)» και Best of Specialized (Το καλύτερο εξειδικευμένο τρακτέρ)» αντίστοιχα.

Το πρώτο εγχείρημα της εταιρείας να μεταβεί στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβαλλον βιώσιμων τρακτέρ ανταμείφθηκε και με το παραπάνω, μιας και το νέο T6 Methane Power έλαβε το βραβείο του πιο αειφόρου τρακτέρ στη διοργάνωση Tractor of The Year 2020. Το Τ6 αποτελεί το αποκορύφωμα της προσπάθειας της New Holland να κινηθεί προς την κατασκευή τρακτέρ που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, όπως είναι το μεθάνιο.

Το συγκεκριμένο μοντέλο θα είναι εμπορικά διαθέσιμο το 2020. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια, το Τ6 παρέχει έως και 30% χαμηλότερο κόστος λειτουργίας σε σχέση με ένα αντίστοιχης ισχύος συμβατικό τρακτέρ. Σε πραγματικές συνθήκες παράγει 99% λιγότερα ρυπογόνα μικροσωματίδια, μειώνοντας ετσι τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τουλάχιστον κατά 10% και τις συνολικές εκπομπές ρύπων κατά 80%.

Το δεύτερο βραβείο στην κατηγορία Best of Specialized (Καλύτερο Εξειδικευμένο Τρακτέρ) απέσπασε το New Holland Τ4 V/N/F για το προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό που φέρει και συγκεκριμένα για την ανάρτηση με ρυθμιζόμενο μπροστινό άξονα Terraglideä. Η ανάρτηση, σε συνδυασμό με τα ειδικά ελαστικά Treleleborg PneuTrac προσφέρουν μεγαλύτερη πρόσφυση κατά την εργασία σε πλαγιές καθώς και βελτιωμένη οικονομία.

Η διοργάνωση Tractor of The Year (TOTY) - Οι υπόλοιποι νικητές

Η διοργάνωση Tractor of The Year 2020 βραβεύει στην Agritechnica τα καλύτερα τρακτέρ σε τέσσερις κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένου του πρόσφατα ανακοινωθέντος «βραβείου αειφορίας». Τα βραβεία αυτά δόθηκαν πρώτη φορά το 1998 και διοργανώνονται από το ιταλικό περιοδικό Trattori. Ο πρόεδρος της διοργάνωσης, Φάμπιο Ζαμαρέτι, δήλωσε ότι η φετινή κριτική επιτροπή αποτελείται από δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου που προέρχονται από 24 διαφορετικές χώρες. Ειδικές παράμετροι Κάθε δημοσιογράφος καλείται να αξιολογήσει ένα σύνολο πολύ συγκεκριμένων παραμέτρων κατά την επιλογή των φιναλίστ για τις τρεις ξεχωριστές κατηγορίες.

Η πρώτη κατηγορία της διοργάνωσης Tractor of the Year είναι «αφιερωμένη» στα ανοιχτοχώραφα τρακτέρ (Νικητής για το 2020 το Fendt  942 Vario). Η ψηφορορία βασίζεται σε αξιολογήσεις του κινητήρα, της μετάδοσης, των ηλεκτρονικών και υδραυλικών συστημάτων, στην άνεση της καμπίνα, στα άλλα καινοτόμα τεχνικά χαρακτηριστικά και στον σχεδιασμό.

Το δεύτερο βραβείο αφορά στην κατηγορία Best Utility, δηλαδή των τρακτέρ με την καλύτερη λειτουργικότητα (Νικητής για φέτος το Fendt 314 Profi+). Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται τρακτέρ πολλαπλών χρήσεων με κινητήρα άνω των 70 ίππων, με έως και 4 κυλίνδρους μέγιστο βάρος λειτουργίας 8.900 κιλά. Οι παράμετροι για την ψηφοφορία περιλαμβάνουν: κινητήρα, μετάδοση, υδραυλικό σύστημα, άνεση, καινοτόμα τεχνικά χαρακτηριστικά, επιλογές εξοπλισμού, σχεδιασμό και ευελιξία.

Η τρίτη κατηγορία, Best Specialized (New Holland T4), είναι φτιαγμένη για τα οπωροκηπευτικά και αμπελουργικά τρακτέρ. Οι παράμετροι για την ψηφοφορία περιλαμβάνουν: κινητήρα, μετάδοση, άνεση, ευελιξία και σχεδιασμό. Για πρώτη φορά φέτος εντάχθηκε και το βραβείο του πιο αειφόρου τρακτέρ, ανάμεσα στα οποία ξεχώρισε η New Holland με το τρακτέρ μεθανίου Τ6.

Τετραπλή η βράβευση της Fendt στη διεθνή έκθεση Agritechnica

Η γερμανική φίρμα τιμήθηκε με δύο βραβεία από τις κατηγορίες «Tractor of the Year 2020» και «Best Utility» αλλά απέσπασε και δύο ασημένια μετάλλια από τον διαγωνισμό DLG.

Οι άνθρωποι της Fendt έχουν σίγουρα τέσσερις σημαντικούς λόγους για να χαίρονται τη διεθνή έκθεση Agritechnica που είναι σε εξέλιξη αυτές τις ημέρες. Το ανοιχτοχώραφο Fendt 942 Vario απέσπασε το βραβείο του καλύτερου τρακτέρ της χρονιάς (Tractor of the Year 2020) στην κατηγορία του ενώ στην κατηγορία Best Utility το Fendt 314 Vario τιμήθηκε για φέτος ως το πιο λειτουργικό εργαλείο της χρονιάς.

Η βράβευση δε σταμάτησε εδώ όμως αφού η εταιρεία τιμήθηκε επίσης με δύο ασημένια μετάλλια από τον διαγωνισμό DLG για το νέο σύστημα διεύθυνσης των θεριζοαλωνιστικών της Fendt IDEALDrive και για την προηγμένη τεχνολογία που φέρει η εταιρεία Braun η οποία συνεργάστηκε με την Fendt για το αμπελουργικό μοντέλο Fendt 200 V Vario.

Οι κριτές του «Τρακτέρ της Χρονιάς» (25 δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο) εξήραν το Fendt 942 Vario για τις τεχνολογίες συνδεσιμότητας που ενσωματώνει και τον κινητήρα της ΜΑΝ με τη τεχνολογία Fendt iD concept, σύστημα το οποίο προσφέρει υψηλή απόδοση σε χαμηλές στροφές, κρατώντας την κατανάλωση χαμηλά.

Όσον αφορά το Fendt 314 Vario, η ομάδα των κριτών επαίνεσε την ευελιξία που προσφέρει το συγκεκριμένο μοντέλο. «Η καινοτόμος ιδέα DynamicPerfomance απελευθερώνει πρόσθετη ισχύ όταν απαιτείται - σε οποιαδήποτε ταχύτητα οδήγησης και κατά τη διάρκεια όλων των τύπων εργασίας, ακόμα και σε εφαρμογές PTO σε στάση», ανέφεραν στελέχη της εταιρείας. Επίσης, το λογισμικό FendtONE που απεικονίζεται στην οθόνη του τρακτέρ εξατομικεύει τη χρήση του μηχανήματος και συνδέει το γραφείο με μηχάνημα.

Βραβεία DLG

Ο διαγωνισμός DLG ανέδειξε ακόμη δύο τεχνολογίες της Fendt. Το πρώτο βραβείο πήγε στη συνεργασία της εταιρείας με την Braun Maschinenbau GmbH για το καινοτόμο πρότζεκτ που αυτοματοποιεί σχεδόν εξ ολοκλήρου τον έλεγχο του εξειδικευμένου Fendt 200 V Vario και του εξοπλισμού του. Με αυτή τη λύση η Fendt πάει ουσιαστικά ένα βήμα παραπέρα όσον αφορά στη μηχανική επεξεργασία του υποστρώματος του εδάφους. Το Fendt 200 V Vario ελέγχεται από γυροσκόπιο και λέιζερ, συστήματα που στέλνουν έπειτα τα δεδομένα στο τερματικό μέσω της μονάδας ελέγχου.

Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης Fendt IDEALDrive έλαβε το ασημένιο μετάλλιο DLG, το οποίο οι κριτές έδωσαν αξιολογώντας τον τρόπο με τον οποίο η θεριζοαλωνιστική κινείται χωρίς τη χρήση τιμονιού αλλά μόνο με ένα τζόιστικ, χαρακτηριστικό που μεταξύ άλλων προσφέρει ανεμπόδιστη θέα κατά την εργασία.

John Deere X9: Η μεγαλύτερη θεριζοαλωνιστική της εταιρείας τιμάται με ασημένιο μετάλλιο

 
Η Χ9 διαθέτει πλατύτερο σώμα από κάθε άλλλο μηχάνημα και είναι σχεδιασμένη για να παρέχει υψηλή απόδοση στη ροή της καλλιέργειας, με μεγαλύτερο χώρο αλωνίσματος και διαχωρισμού.

Το παγκόσμιο ντεμπούτο της κάνει αυτές τις ημέρες η μεγαλύτερη θεριζοαλωνιστική που έχει κατασκευάσει ποτέ η John Deere, το μοντέλο Χ9. Η Χ9 βρίσκεται στο στάντ της εταιρείας στην διεθνή έκθεση Agritechnica, εκεί όπου η επιτροπή βράβευσε με ασημένιο μετάλλιο το μοντέλο για τις επιδόσεις του και την αποτελεσματικότητά του. Η X9 είναι μεγαλύτερη από την μέχρι πρότινος S790. Σύμφωνα με την εταιρεία, η συγκεκριμένη θεριζοαλωνιστική δημιουργήθηκε για μεγάλες καλλιέργειες απαιτούν υψηλή αποδοτικότητα από ένα μηχάνημα σαν και αυτό.

Ο Carsten Heftrig, υπεύθυνος μάρκετινγκ της Deere, αναφέρει ότι η X9 μπορεί να συλλέγει περισσότερους 100 τόνους μικρών κόκκων ή σιταριού ανά ώρα με απώλειες κάτω του 1%. Το σημείο περιστροφής της κεκλιμένης αλυσίδας τροφοδοσίας και των τυμπάνων τροφοδοσίας είναι πανομοιότυπα, έτσι ώστε η γωνία τροφοδοσίας των καλλιεργειών να είναι πάντοτε πανομοιότυπη με τους ρότορες. Η X9 διαθέτει επίσης ένα νέο, λεπτότερο, σύστημα κίνησης με ιμάντα.

Οι μηχανικοί της εταιρείας επικεντρώθηκαν στην βελτίωση της ικανότητας αλωνισμού και διαχωρισμού του ρότορα με σκοπό να καταφέρουν να δώσουν την μέγιστη απόδοση που θα μπορούσαν. Η John Deere γνώριζε ότι ήταν σημαντικό να ελαχιστοποιηθεί η αντίθετη πίεση του αέρα και να μεγιστοποιηθεί ο διαχωρισμός του αέρα κατά τη διάρκεια του καθαρισμού της συγκομιδής για να εξασφαλιστεί καλή ροή και κατανομή υπολειμμάτων.

Επιπρόσθετα βελτιώθηκε και ο τεμαχιστής με την αντικατάσταση των κοινών γωνιακών λεπίδων άλλες εξελιγμένες. Αισθητικά το μηχάνημα άλλαξε, όμως η John Deere μερίμνησε και για την άνεση μέσα στην καμπίνα αλλά και τον φωτισμό, μέρη που βελτιώθηκαν περαιτέρω.

Το λογισμικό και οι μοχλοί ελέγχου μέσα στην καμπίνα θα είναι όμοι με τον εξοπλισμό που ενσωματώνει η Σειρά S700 και αυτό δεν έγινε καθόλου τυχαία, αφού αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα η άμεση εξοικοίωση των χρηστών μηχανών John Deere. Η νέα κεφαλή που παρουσιάστηκε μαζί με την X9 σχεδιάστηκε ειδικά για να διαχειρίζεται μικρούς κόκκους και ενσωματώνει αρκετές τεχνολογίες «εξοικονόμησης». Αντί για τον «παραδοσιακό» ιμάντα, η κεφαλή έχει τώρα έναν νέο ειδικού προφίλ ιμάντα που πιάνει το σιτάρι σε μικρές ομάδες, χωρίς αυτό να κυλάει έξω από την κεφαλή.

Επίσης, το αρθρωτό πλαίσιο προσφέρει περισσότερα μεγάλη ευελιξία, κρατώντας την κεφαλή κοντά στο έδαφος, ακόμη και αν αυτό είναι εξαρετικά επικλινές. Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι η νέα κεφαλή θα είναι συμβατή και με τις θεριζοαλωνιστικές της Σειράς S. Σύμφωνα με την John Deere, τα μοντέλα της Σειράς S700 θα παραμείνουν διαθέσιμα προς πώληση, με την Χ9 να έρχεται επίσημα το καλοκαίρι του 2020.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία