Αρνητικά ήταν τα στοιχεία στις ταξινομήσεις τρακτέρ στην Ευρώπη τους πρώτους 6 μήνες του έτους και φυσικά, όπως πολλοί περίμεναν, η πτώση είναι αποτέλεσμα των οικονομικών δυσκολιών που έφερε σε πολλές χώρες η πανδημία του κορωνοϊού.
Πιο συγκεκριμένα, και σύμφωνα με την ευρωπαϊκή ένωση αγροτικών μηχανημάτων CEMA, περίπου 89.105 τρακτέρ ταξονομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρώπη τους πρώτους 6 μήνες του 2020, σύμφωνα με αριθμούς οι οποίοι προέρχονται από τις εθνικές αρχές. Από αυτές τις καταχωρίσεις, 23.556 τρακτέρ ήταν στην κατηγορία των 50 ίππων και κάτω, και 65.549 ήταν από 50 ίππους και πάνω. Η ένωση CEMA θεωρεί ότι 68.831 από αυτά τα οχήματα είναι γεωργικά τρακτέρ, τα υπόλοιπα είναι τηλεσκοπικοί φορτωτές ή άλλος αγροτικός εξοπλισμός.
Σε ποσοστό οι ταξινομήσεις γεωργικών τρακτέρ για το πρώτο εξάμηνο μειώθηκαν κατά 12,08% σε σύγκριση με τους πρώτους 6 μήνες του 2019 και ενώ το έτος ξεκίνησε το ίδιο καλά με το 2019 για τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2020, οι ταξινομήσεις τρακτέρ μειώθηκαν σημαντικά τον Μάρτιο (-7,11% έναντι του 2019) , τον Απρίλιο (-25,81%), τον Μάιο (-22,72%) και τον Ιούνιο (-12,03%), αντικατοπτρίζοντας την πανδημία COVID-19 σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η πτώση επηρέασε δραματικά το 2ο τρίμηνο (-19,96% έναντι του 2ου τριμήνου το 2019), το οποίο αποτελεί παραδοσιακά καλή σεζόν για την αγορά τρακτέρ.
Μεγάλο το ενδιαφέρον στα μικρά τρακτέρ
Συγκρίνοντας τις προτιμήσεις τρακτέρ ανά κατηγορία ισχύος, οι ταξινομήσεις για όλα τα τρακτέρ μειώθηκαν τους πρώτους 6 μήνες του 2020 σε σύγκριση με το 2019, με εξαίρεση όμως τα τρακτέρ στο εύρος ισχύος 30 - 50 ίππων. Συνολικά, περισσότερο από το μισό όλων των ταξινομημένων τρακτέρ είναι κάτω των 100 ίππων και λιγότερο από 1 στα 4 είναι άνω των 150 ίππων.
Καθοριστικές οι προθεσμίες για τους Stage V κινητήρες 75 έως 172 ίππων
Πάντως, σύμφωνα με την CEMA, με βάση τους αριθμούς που προέρχονται από τις εθνικές αρχές, οι ταξινομήσεις για μηχανήματα από 75 έως 172 ίππους μειώθηκαν κατά 16,03% τους πρώτους 6 μήνες του 2020, με πτώση ρεκόρ 23,55% το δεύτερο τρίμηνο.
Όπως τονίζεται, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να συνεχίσει να παρακολουθεί την επίδραση του Covid-19 στη βιομηχανία και να διεξάγει έγκαιρη εκτίμηση του αντίκτυπου σχετικά με τις επερχόμενες προθεσμίες για τα μηχανήματα που θα είναι εφοδιασμένα με υπάρχοντες κινητήρες μετάβασης μεταξύ 75 και 174, αναλαμβάνοντας νέες νομοθετικές ενέργειες ανάλογα με την περίπτωση.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι οι δύο μεγαλύτερες αγορές τρακτέρ στην Ευρώπη παραμένουν η Γερμανία και η Γαλλία. Όμως, ενώ όλες οι ταξινομήσεις τρακτέρ μειώθηκαν μόνο κατά 2,75% στη Γερμανία σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019, η πτώση ήταν δραματικού μεγέθους στη Γαλλία (-18,81%), στην Ιταλία (-17,98%), στο Ηνωμένο Βασίλειο (-25,21%) και την Ισπανία (-25,62%).