Ντεμπούτο στην ευρωπαϊκή αγορά κάνει ο αμιγώς ηλεκτρικός φορτωτής eWorker, το αποτέλεσμα πολυετούς έρευνας της Merlo για μια εναλλακτική λύση σε οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο πρώτος υβριδικός τηλεσκοπικός φορτωτής στον κόσμο, τον οποίο δημιούργησε η Merlo στις αρχές της δεκαετίας του 2000, της επέτρεψε να αποκτήσει εμπειρία σε έναν νέο τομέα.
Έτσι, ο όμιλος Merlo έκανε τώρα ένα ακόμη βήμα, ωστόσο, αυτός δεν είναι ο τελικός προορισμός, διότι η νέα φιλοσοφία Generation Zero της εταιρείας πρόκειται να εξελιχθεί σε μια οικογένεια ακόμη πιο «πράσινων» προϊόντων. Ο eWorker έχει σχεδιαστεί με στόχο τη δημιουργία ενός μηχανήματος που είναι πλήρως ηλεκτρικό, αλλά με αυτονομία μιας πλήρους εργάσιμης ημέρας.
Η εταιρεία επιδίωξε να φτιάξει ένα συμπαγές μηχάνημα με διαστάσεις παρόμοιες με αυτές ενός βιομηχανικού περονοφόρου οχήματος. Είναι εξοπλισμένο με τηλεσκοπική μπούμα, θέτοντας ένα νέο πρότυπο εργασίας στη βιομηχανία περονοφόρων ανυψωτικών μηχανών και με τροχούς κατάλληλους για εργασία όχι μόνο σε εσωτερικούς χώρους, αλλά και εκτός δρόμου στους κατασκευαστικούς και γεωργικούς τομείς. Οι δύο λύσεις, με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, προσφέρουν μοναδικά πλεονεκτήματα και έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώνουν την απόδοση στην εργασία.
Τα μοντέλα με τους δύο τροχούς σε κίνηση έχουν σχεδιαστεί για να αυξάνουν την αυτονομία του μηχανήματος. Τα τετρακίνητα μοντέλα, από την άλλη πλευρά, εξασφαλίζουν μέγιστη απόδοση όσον αφορά τη μετάδοση, για να εγγυηθούν εξαιρετικό κράτημα σε όλες τις επιφάνειες, ακόμη και εκτός δρόμου.
Κατά τη φάση του σχεδιασμού, όλα τα εξαρτήματα και η θέση τους αναβαθμίστηκαν. Πρώτα απ 'όλα, υπάρχει μια διάταξη μετάδοσης με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες μπροστά, ένα για κάθε τροχό, για μοντέλα με κίνηση στους δύο τροχούς και η προσθήκη ενός τρίτου ηλεκτροκινητήρα στην πίσω πλευρά, τοποθετημένη κάθετα και με φλάντζα στον πίσω άξονα, για τα τετρακίνητα μοντέλα.
Αυτή η λύση, κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την Merlo, προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, όπως τονίζει η κατασκευάστρια:
-Η θέση της μπαταρίας στη μέση του οχήματος έχει μειώσει το κέντρο βάρους και έχει αυξήσει τη σταθερότητα
-Ευελιξία χάρη στην υψηλή γωνία διεύθυνσης των πίσω τροχών
-Ηλεκτρονική διαχείριση πρόσφυσης που εγγυάται τη σωστή ταχύτητα και των τεσσάρων τροχών χωρίς ολίσθηση, την αυτόματη εισαγωγή του ηλεκτρονικού διαφορικού και την ενεργή πέδηση
-Μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και αυξημένη έλξη εκτός δρόμου. Ένας τέταρτος ηλεκτροκινητήρας, συνδεδεμένος με μια υδραυλική αντλία ανίχνευσης φορτίου, ενεργοποιεί όλες τις κινήσεις του τηλεσκοπικού βραχίονα. Και πάλι, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η ενεργειακή απόδοση, μια ειδική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου διαχειρίζεται την ταχύτητα του ηλεκτροκινητήρα της αντλίας και τη ροή λαδιού του υδραυλικού διανομέα.
Επιπλέον, για να μειωθεί η κατανάλωση μπαταρίας, ο τηλεσκοπικός βραχίονας κατεβαίνει μέσω της βαρύτητας και μιας βαλβίδας που ελέγχεται από την ίδια μονάδα ελέγχου. Όλα τα μοντέλα μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες των πελατών, λέει η εταιρεία.
Και τα δύο μοντέλα θα είναι διαθέσιμα με ανοιχτή ή κλειστή καμπίνα, με διαφορετικές επιλογές, όπως σύστημα θέρμανσης ή ανάρτηση βραχίονα, και μπορούν να εγκριθούν για οδική κυκλοφορία, είτε ως αυτοκινούμενα μηχανήματα είτε ως τρακτέρ. Για εφαρμογές σε ειδικά περιβάλλοντα εργασίας (για παράδειγμα, ψυκτικές αποθήκες), διατίθεται θερμαινόμενο παρμπρίζ και θερμαινόμενο κάθισμα.