BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Τα δενδροκομικά τρακτέρ εισέρχονται πρώτα στην εποχή της Tesla

Μέσα στην πενταετία εκτιµάται πως το 20% των µικρών τρακτέρ που βγαίνουν στην αγορά θα είναι πλήρως δυναµοδοτούµενο από µπαταρίες, µε τη ζήτηση να οδηγείται από αµπελώνες, οπωρώνες και µικρές εκµεταλλεύσεις κηπευτικών.

Tesla-neo

Γιώργος Κοντονής

215
0

«Βρισκόµαστε σε µία συναρπαστική περίοδο σε µία κατά τα άλλα βιοµηχανία που βρίσκεται ακόµα στα σπάργανα», δήλωσε στο Bloomberg, ο επικεφαλής του Οµίλου CNH Scott Wine, για τις ανάγκες ενός αφιερώµατος του πρακτορείου που πραγµατεύεται το πώς η αγροτεχνολογία περνάει στην εποχή -στυλ Tesla.

Γυρνώντας διάφορες εκµεταλλεύσεις των ΗΠΑ, ο αρθρογράφος ξεκινάει την περιοδεία του από έναν αµπελώνα, τον Wente Vineyards, ο οποίος την επόµενη σεζόν θα βάλει στο χωράφι του το αυτόνοµο τρακτέρ της Monarch που λειτουργεί µε ηλεκτρισµό. Το 1,8 µέτρων µήκους τρακτέρ θα µπορεί να εργάζεται και να ψεκάζει στις 4 το ξηµέρωµα κάνοντας θόρυβο... όσο µία τοστιέρα, όπως λέει ο ιδιοκτήτης του αµπελώνα. Ο Mark Schwager που σχεδίασε το εργοστάσιο της Tesla στη Nevada είναι επικεφαλής της Monarch και λέει πως το τρακτέρ που κατασκευάζει η εταιρεία του έχει αυτονοµία περί τις 10 ώρες για εργασίες όπως ο ψεκασµός, ή 5 ώρες για πιο βαριές εργασίες όπως η άροση. Η µπαταρία αλλάζει εύκολα, ώστε το τρακτέρ να µπορεί να εργάζεται 24 ώρες το 24ωρο και οι κάµερες µαζί µε τους αλγόριθµους κάνουν τη δουλειά του οδηγού. Το µόνο που προδίδει πως πρόκειται για ένα high-tech τρακτέρ στην εµφάνιση είναι µία οθόνη σε µέγεθος τάµπλετ (φωτό) στην καµπίνα, µέσω της οποίας ο αγρότης µπορεί να παραγγέλνει ανταλλακτικά, να αλλάζει το σχέδιο πορείας του τρακτέρ και να στέλνει φωτογραφίες στους εµπόρους που ενδιαφέρονται για την παραγωγή του. «Τελικά θα είναι ένα εργαλείο που θα επιτρέπει στους αγρότες να λένε την ιστορία τους», εξηγεί ο συνιδρυτής και διευθύνων σύµβουλος της Monarch, Praveen Penmetsa, «και να αποκτήσουν µεγαλύτερη αξία για τη σοδειά τους». Ο Dave Nuss, πέµπτης γενιάς αγρότης στην Καλιφόρνια παράγγειλε και αυτός ένα Monarch για να φροντίζει 4.000 στρέµµατα κηπευτικών, όπου το ντίζελ µπορεί να φτάσει σε κόστος τα 150.000 δολάρια. Είναι η σωστή επενδυτική επιλογή, λέει ο Nuss, καθώς «καύσιµα και εργασία είναι δύο από τα µεγαλύτερα κόστη στο αγροτικό µπλοκάκι».

Όπως και η Monarch, τα µηχανήµατα Solectrac της Heckeroth είναι σχετικά µικρά και έχουν σχεδιαστεί για να αλλάζουν µπαταρίες κατά τη διάρκεια της βάρδιας. Παρά τη σχετικά ακριβή τιµή - τα ειδικά µοντέλα φτάνουν τα 75.000 δολάρια - η ζήτηση δεν αποτελεί πρόβληµα, µε την εταιρεία να υποστηρίζει ότι ελπίζει να παραδώσει 250 τρακτέρ µέσα στο έτος. «Υπάρχει µία ολόκληρη γενιά νέων αγροτών, έτοιµη για ηλεκτρικά τρακτέρ», λέει η Heckeroth.

Λίγα µίλια νότια, από τον Σαν Χοσέ, ο  Bakur Kvezereli, πρώην υπουργός Γεωργίας στην χώρα του τη Γεωργία, ποντάρει επίσης στη νέα γενιά αγροτών. Ονόµασε τη νεοσύστατη εταιρεία του Ztractor, µε ένα νεύµα προς τη γενιά Z. Το µηχάνηµα µεγέθους οχήµατος γκολφ που κατασκευάζει, δεν έχει πιλοτήριο, πόσο µάλλον κάθισµα, ζυγίζει 975 κιλά και ελέγχεται από ένα τάµπλετ.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία