BACK TO
TOP
Τεχνολογία

«Downsizing» με κινητήρα 2,8 λίτρων κάνει η Carraro στο νέο Agricube Pro 10.5 VL

Εστιάζοντας στη διαμόρφωση συμπαγών διαστάσεων και στην εξασφάλιση επισόσεων αλλά και χαμηλών καταναλώσεων, η Carraro λανσάρει το πρώτο της τρακτέρ με τετρακύλινδρο κινητήρα FPT 2,8 λίτρων, φυσικά προτύπων Stage V, απόδοσης έως 102 ίππων.

DSC05159__1__2

Βασίλης Σοφός

22
0

Με τη μετάβαση στην εποχή των αυστηρών προτύπων Stage V, η Carraro εγκαταλείπει τον κινητήρα FPT 3,4 λίτρων και λανσάρει μια νέα σειρά κινητήρων που μετονομάστηκε σε Agricube Pro, της FPT, με τέσσερις κυλίνδρους αλλά με κυβισμό 2,8 λίτρων και μόνο δύο επιλογές, στους 92 και 102 ίππους μέγιστης ισχύος.

Έτσι, η Carraro βασίζεται σε ισχυρά αλλά συμπαγή μοντέλα, που προσφέρονται μόνο στην έκδοση με κεντρικό τούνελ για μείωση ύψους και προσαρμογή στις ανάγκες όσων εργάζονται κυρίως κάτω από θόλο. Το δοκιμασμένο -στην παρούσα δοκιμή από τους ειδικούς του trattoriweb-μοντέλο Carraro 10.5 VL είναι το πρώτο που κατασκευάζεται στη γραμμή παραγωγής του Rovigo, ένα μοντέλο με καμπίνα, υδραυλικό μοχλό όπισθεν, ηλεκτροϋδραυλικούς διανομείς, ηλεκτρονικό ανυψωτικό και μπροστινή αναρτώμενη γέφυρα.



Η μεγάλη καινοτομία της νέας σειράς Agricube Pro είναι ο κινητήρας, ο οποίος ξεχωρίζει για το συμπαγές του μέγεθος, όντας μόλις 2,8 λίτρων, και για την υψηλή ισχύ του, που μπορεί να φτάσει τις ίδιες τιμές απόδοσης και ροπής με τον προηγούμενο Fpt F34 των 3,4 λίτρων, αλλά με λιγότερες εκπομπές ρύπων, στα όρια που ορίζουν οι προδιαγραφές Stage V.

Το τρακτέρ προσφέρεται για εφαρμογές που απαιτούν υψηλή απόδοση και μικρό αποτύπωμα, όπως στην περίπτωση των ειδικών εργασιών, έχει όλα τα στοιχεία του συστήματος μετεπεξεργασίας καυσαερίων και φίλτρο σωματιδίων DOF, χωρίς να επηρεάζονται οι διαστάσεις και η ορατότητα. Το διάστημα αλλαγής λαδιού είναι στις 600 ώρες και παρόλο που το καπό δεν ανοίγει εντελώς, όλα τα σημεία τακτικής συντήρησης είναι εύκολα προσβάσιμα χωρίς να χρειάζεται να αφαιρεθούν τα πλαϊνά πάνελ.



Ο μικρός τετρακύλινδρος κινητήρας είναι εξοπλισμένος με υπερσυμπιεστή με βαλβίδα Wastgate και σύστημα common rail στα 1600 bar για μέγιστη ισχύ 102 ίππων που επιτυγχάνεται στις 2.300 σ.α.λ. και μέγιστες τιμές ροπής 415 Nm στις 1.500 σ.α.λ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι το κλασικό της Carraro, εξοπλισμένο με ηλεκτροϋδραυλικό μοχλό Hi-lo και όπισθεν που λειτουργούν σε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με 4 συγχρονισμένες σχέσεις και 3 αργές/ μεσαίες/γρήγορες σειρές για συνολικά 24 σχέσεις εμπρός και 12 όπισθεν. Το κουμπί αλλαγής ταχύτητας υπό φορτίο βρίσκεται στο μοχλό αλλαγής ταχυτήτων, το οποίο παραμένει ίδιο με εκείνο των προηγούμενων εκδόσεων.

Να σημειωθεί επίσης πως η κίνηση στους 4 τροχούς εμπλέκεται αυτόματα χάρη σε έναν αισθητήρα γωνίας τιμονιού που τοποθετείται στον μπροστινό άξονα, ο οποίος φέρει ένα σύστημα ανάρτησης που αποτελείται από δύο υδραυλικά έμβολα με διαδρομή 80 χιλιοστών. Είναι επίσης δυνατό να διαφοροποιηθεί το ύψος της ανάρτησης από την καμπίνα, προσαρμόζοντας έτσι την εργασία που πρέπει να γίνει και διευκολύνοντας την προσάρτηση και την αφαίρεση του μπροστινού εξοπλισμού.



Το υδραυλικό σύστημα αποτελείται από τρεις αντλίες με ξεχωριστά κυκλώματα, η καθεμία με το δικό της φίλτρο τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά του κινητήρα για εύκολη συντήρηση. Η κύρια αντλία 60 λ./λ. είναι αφιερωμένη στους τέσσερις αντισταθμισμένους και αναλογικούς πίσω ηλεκτροϋδραυλικούς διανομείς, με δύο αντλίες των 27 λ./λ. η καθεμία να είναι για την ανύψωση και το υδραυλικό τιμόνι. Δύο διανομείς ελέγχονται από ένα αναλογικό joystick δύο αξόνων, ενώ οι άλλοι δύο από βολικούς μοχλούς στις άκρες των δακτύλων.

Βελτιώσεις και στην καμπίνα

Η εργονομία βελτιώνεται από την κονσόλα στη δεξιά πλευρά, όπου βρίσκονται όλα τα κύρια χειριστήρια. Στην μπροστινή θέση υπάρχουν το αναλογικό joystick δύο αξόνων (το οποίο ελέγχει δύο διανομείς) και τα χειριστήρια για τους άλλους δύο ηλεκτροϋδραυλικούς διανομείς. Στη συνέχεια, δύο κουμπιά ανεβοκατεβάζουν τη σύνδεση και ενεργοποιούν το PTO.



Υπάρχει επίσης ένα ηλεκτρονικό γκάζι, ενώ είναι επίσης δυνατή και η ρύθμιση δύο επιλογών λειτουργίας του κινητήρα που μπορούν να ανακληθούν με το απλό πάτημα ενός κουμπιού για να απλοποιηθούν οι εργασιακές δραστηριότητες και οι στροφές στο κεφαλάρι. Ο χώρος στα αριστερά είναι καλά οργανωμένος, με την παρουσία του μοχλού για την επιλογή του τρόπου λειτουργίας του PTO και μια χρήσιμη θήκη για μπουκάλια καθώς και ένα ντουλαπάκι.

Πηγή: Trattoriweb

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία