BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Le Mans: Από τα τρακτέρ της Renault στα Claas Arion και Axion

Ακριβώς πριν από 20 χρόνια, στις 23 Φεβρουαρίου 2003, ο Helmut Claas υπέγραψε τη συμφωνία για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στη Renault Agriculture, το τμήμα τρακτέρ του Ομίλου Renault. Από τότε, η Claas, με καθοδηγητή τον Helmut Claas, έχει εδραιώσει σταδιακά τη θέση της ως κατασκευάστρια αγροτικών μηχανημάτων της διεθνούς σκηνής, με σημαντικά μοντέλα της γκάμας να κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Le Mans.

le-mans_stage

Βασίλης Σοφός

32
0

Η 23η Φεβρουαρίου 2003 είναι μια από τις πιο σημαντικές ημερομηνίες στην ιστορία πορείας της Claas. Έχοντας αποκτήσει το πλειοψηφικό μερίδιο της Renault Agriculture με την πλήρη εξαγορά να ακολουθεί το 2008, η Claas, από ειδικός στον εξοπλισμό συγκομιδής έγινε κύριος παίκτης της παγκόσμιας αγοράς τρακτέρ, προσθέτοντας νέα τρακτέρ στη γκάμα προϊόντων της, για να συμπληρώσει με τη ναυαρχίδα XERION -κατασκευάστηκε στο Harsewinkel- την συνολική της προσφορά.

Η υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ του Helmut Claas και του μέλους του διοικητικού συμβουλίου της Renault S.A, Patrick Faure, την παραμονή της εμπορικής έκθεσης SIMA στο Παρίσι κέντρισε το ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης μετά την ανακοίνωσή της. Από την 1η Οκτωβρίου το εργοστάσιο στο Le Mans άρχισε να αλλάζει το χρωματικό συνδυασμό από εκείνο του «Renault Orange» στο «Seed Green» και από την 1η Νοεμβρίου 2003 όλα τα μοντέλα για νέες και αναδυόμενες αγορές βγήκαν από τη γραμμή συναρμολόγησης στα χρώματα της σημερινής Claas.



Με τη γκάμα προϊόντων πλέον ολοκληρωμένη, η Claas μπόρεσε να παρουσιάσει μια «πλήρη σειρά σύγχρονων προϊόντων» στην Agritechnica 2003. Εκτός από τα βασικά και εξειδικευμένα τρακτέρ, η γκάμα περιελάμβανε το LEXION 500, το αυτοκινούμενο χλοοκοπτικό COUGAR και τα XERION.



Οι εργασίες για την ανάπτυξη του μεγάλου τρακτέρ AXION 800 ξεκίνησαν επίσης στα τέλη του 2003 και μόλις τρία χρόνια αργότερα το νέο τρακτέρ προστέθηκε στη φαρέτρα της εταιρείας. Αυτό σηματοδότησε το πρώτο βήμα για τη σταδιακή αντικατάσταση του χαρτοφυλακίου προϊόντων του Le Mans: με την πάροδο του χρόνου, τα CELTIS, ARES και ATLES μετονομάστηκαν σε ARION και AXION - ονόματα προϊόντων που εγκαινίασαν μια νέα εποχή.

Τα νέα τρακτέρ ARION και AXION άνοιξαν το δρόμο για πολυάριθμες βραβευμένες καινοτομίες: το μεγάλο τερματικό CEBIS υψηλής αντίθεσης για το AXION και αργότερα για τις σειρές ARION 500 και 600, η καμπίνα PANORAMI για το ARION 400, το σύστημα τηλεματικής για τη διαχείριση του στόλου, το AXION TERRA TRAC, το οποίο ήταν το πρώτο τρακτέρ με ερπύστριες πίσω πλήρους ανάρτησης και το CEMOS, το κορυφαίο στην αγορά σύστημα υποβοήθησης χειριστή και βελτιστοποίησης διαδικασίας μάθησης, για τα ARION και AXION CMATIC. Το 2013, το Κέντρο Δοκιμών DLG δοκίμασε το AXION 950 των 416 ίππων για λογαριασμό του περιοδικού profi και μετρήθηκε ισχύς έλξης 242 kW –καθιστώντας το το πιο ισχυρότρακτέρ στον κόσμο-.



Στη δοκιμή DLG PowerMix, το τρακτέρ ξεπέρασε τον μέσο όρο όλων των τρακτέρ που είχαν δοκιμαστεί -κατά 15,6%- με κατανάλωση καυσίμου μόλις 249 γρ./kWh. Αυτές και άλλες επιτυχίες μπορούν να αποδοθούν «σε μια ομάδα προγραμματιστών που εδρεύουν σε τοποθεσίες της Claas σε ολόκληρο τον όμιλο, των οποίων πρωταρχικός στόχος είναι η κατασκευή των πιο αποτελεσματικών και παραγωγικών τρακτέρ για αγρότες και εργολάβους σε όλο τον κόσμο. Η τεχνογνωσία στις ερπύστριες TERRA TRAC, το σύστημα CEMOS και το σύστημα διεργασιών στην CLAAS Industrietechnik στο Paderborn συνδυάζεται με την τεχνογνωσία στα ηλεκτρονικά από την CLAAS E-SYSTEMS στο Dissen και τις δυνατότητες ανάπτυξης τρακτέρ στο Vélizy. Όλοι μαζί ήδη ερευνούν και αναπτύσσουν την επόμενη γενιά τρακτέρ από το Le Mans.

Περισσότερα από 80 εκατομμύρια ευρώ για παραγωγή υψηλής τεχνολογίας και υπερσύγχρονο κέντρο δοκιμών

Η Claas συνεχίζει αναπτύσσει υπερσύγχρονες διαδικασίες παραγωγής και εργονομικούς σταθμούς εργασίας. Έργα εκσυγχρονισμού αξίας άνω των 80 εκατομμυρίων ευρώ έχουν ολοκληρωθεί από το 2003 και το μεγαλύτερο και σημαντικότερο από αυτά ήταν η πρωτοβουλία «CLAAS Forth». Το εργοστάσιο του Le Mans τώρα θεωρείται ένα από τα πιο σύγχρονα στον κόσμο, αναπτύσσοντας συστήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό (γνωστά ως αυτόνομα καθοδηγούμενα οχήματα ή AGV) και τεχνητή νοημοσύνη (AI). Ένα νέο κέντρο επισκεπτών με πρότυπο το Technoparc στο Harsewinkel άνοιξε επίσης εκεί.

Κοντά στα 200.000 τρακτέρ από το Le Mans

Ενώ το 150.000ό τρακτέρ στάνταρ CLAAS έφυγε από το εργοστάσιο του Le Mans την άνοιξη του 2019, το όριο των 200.000 αναμένεται να προσεγγιστεί σύντομα. Σήμερα η CLAAS Tractor στο Le Mans παράγει περισσότερα από 60 διαφορετικά μοντέλα από 75 έως 445 ίππους, από απλά τρακτέρ για αγορές με λιγότερο αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων όπως το Τουρκμενιστάν ή η Αφρική μέχρι το ARION 400 μεγάλου όγκου κυρίως για την ευρωπαϊκή αγορά και το AXION 900 TERRA -μεγάλο τρακτέρ υψηλής τεχνολογίας με ερπύστριες- για την παγκόσμια αγορά. Σήμερα το εργοστάσιο του Le Mans εξάγει τρακτέρ σε 80 χώρες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής από το 2019.

  • ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
  • Claas
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία