BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Οδηγίες επανεκκίνησης των μηχανημάτων μετά την πλημμύρα

Πρακτικές οδηγίες για την επενακκίνηση των γεωργικών μηχανημάτων και το απαραίτητο σέρβις που απαιτείται, προσφέρει η Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ.

Στιγμιοτυπο_οθονης_2023-09-14_115919

Γιώργος Κοντονής

20
2

Οδηγίες επανεκκίνησης των μηχανημάτων μετά την πλημμύρα από την Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ

Μετά το πέρασµα της κακοκαιρίας Daniel και τις πληµµύρες που έπληξαν τον Θεσσαλικό Κάµπο, το τεχνικό τµήµα της εταιρείας Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ δίνει οδηγίες για την επανεκκίνηση των γεωργικών ελκυστήρων:
 

1) ∆εν βάζουµε ποτέ µπρος το µηχάνηµα πριν εκτελέσουµε τους παρακάτω ελέγχους.

2) Εντοπίζουµε αν µπορούµε, σε ποιο σηµείο έχει φτάσει η στάθµη του νερού στο µηχάνηµα. Έτσι µπορούµε να καταλάβουµε αν έχει εισέλθει νερό στον κινητήρα ή αν έχει επηρεάσει µόνο περιφερειακά εξαρτήµατα του µηχανήµατος.

3) Αφαιρούµε την µπαταρία.

4) Πλένουµε µε πιεστικό επικαθίσεις λάσπης και ξένα υλικά που έχουν συγκεντρωθεί στο µηχάνηµα. 


Μπροστινός άξονας

1) Ελέγχουµε τα λάδια του µπροστινού άξονα και µειωτήρες για ένδειξη νερού στα λάδια, εφόσον έχουµε τρακτέρ FWD. Το νερό µπορεί να εισέλθει από τις τσιµούχες που υπάρχουν στα διάφορα σηµεία, ειδικά αν παρουσίαζε κάποια διαρροή λαδιού το µηχάνηµα από τα σηµεία αυτά. Προσοχή στους εξαερωτήρες, όπου υπάρχουν, γιατί από εκεί εισέρχεται νερό στο διαφορικό, µειωτήρες.

2) Αλλάζουµε όλα τα λιπαντικά.

3) Γρασάρουµε όλα τα σηµεία και συνδέσµους για να απωθήσουµε το νερό που έχει εισέλθει στα δαχτυλίδια ακραξονίων, σύνδεσµοι ανάρτησης, supersteer κτλ.

4) Έλεγχος και αντικατάσταση σταυρών µπροστινού άξονα και ρουλεµάν συγκράτησης µπροστινού άξονα. Είναι εξαρτήµατα εκτεθειµένα και σίγουρα θα έχουν επηρεαστεί.

5) Καθαρισµός φίσας ποτενσιόµετρου FWD και ότι άλλα ηλεκτρονικά εξαρτήµατα υπάρχουν στο σηµείο αυτό.


Κινητήρας

1) Έλεγχος λαδιού κινητήρα. Εφόσον υπάρχει ένδειξη νερού στα λάδια απαιτείται αντικατάσταση µαζί µε το φίλτρο λαδιού.

2) Έλεγχος και αντικατάσταση του φίλτρου αέρος. Εφόσον το φίλτρο αέρος είναι βρεγµένο τότε πιθανόν να έχει εισέλθει νερό στον κινητήρα.

3) Για να αφαιρέσουµε το νερό από τον κινητήρα θα πρέπει να βγάλουµε τα µπεκ και να γυρίσουµε τον κινητήρα αρκετές φορές µε εργαλείο ώστε να απωθηθεί το νερό. Η χρήση λιπαντικού σπρέι στους κυλίνδρους βοηθάει στην αποµάκρυνση της υγρασίας.

4) Εξαγωγή µίζας και δυναµό για έλεγχο και καθάρισµα.

5) Έλεγχος σε ιµάντες και τεντωτήρες.

6) Ελέγχουµε ενδεικτικά κάποιες κεντρικές φίσες στην περιοχή του κινητήρα και καθαρίζουµε µε σπρέι επαφών.

7) Ανάλογα µε την ποσότητα του νερού που έχει εισέλθει στον κινητήρα µπορεί να χρειαστεί ακόµα και να αφαιρεθεί το κάρτερ για καλύτερο καθαρισµό καθώς και να αλλαχθούν τα λάδια του κινητήρα για δύο και τρεις φορές µετά την επαναλειτουργία του µηχανήµατος.

8) Έλεγχος αν έχει εισέλθει νερό στο intercooler.

9) Έλεγχος αν γυρίζει η τουρµπίνα µε το χέρι.

10) Φυσάµε την πολλαπλή εισαγωγής για τυχόν νερό που µπορεί να έχει σε διάφορα σηµεία.


Κιβώτιο-Σύστηµα µεταφοράς κίνησης 

1) Έλεγχος αν έχει περάσει νερό στα λάδια του κιβωτίου – διαφορικού. Προσοχή στον εξαερωτήρα του διαφορικού. Αλλαγή λάδια και φίλτρα.

2) Γρασάρισµα τα διάφορα σηµεία για να απωθηθεί το νερό.

3) Εξαγωγή όπου είναι εφικτό και υπάρχει πρόσβαση των πηνίων από τις ηλεκτροβαλβίδες κιβωτίου για να καθαριστούν µε πεπιεσµένο αέρα.

4) Καθαρισµός φισών και καλωδιώσεων µε σπρέι επαφών όπου είναι εφικτό.


Κύκλωµα Πετρελαίου

Εφόσον το νερό έχει φτάσει στο ύψος του ρεζερβουάρ, τότε θα έχει εισέλθει νερό µέσα στο ρεζερβουάρ από τον εξαερωτήρα.

1) Αφαιρούµε το πετρέλαιο από το ρεζερβουάρ σε περίπτωση που το δείγµα µας έχει νερό.

2) Φυσάµε µε πεπιεσµένο αέρα τις σωληνώσεις.

3) Ίσως χρειαστεί να αλλαχθούν και τα φίλτρα πετρελαίου.


Ηλεκτρικά κυκλώµατα - Εγκέφαλοι - Καµπίνα

1) Αφαιρούµε όλες τις φίσες των εγκεφάλων για καθαρισµό µε σπρέι επαφών. Ιδιαίτερα στον εγκέφαλο του κινητήρα.

2) Παρότι οι εγκέφαλοι των τρακτέρ τελευταίας γενιάς παρέχουν προστασία από νερό και υγρασία, υπάρχει περίπτωση όµως να έχει εισέλθει νερό. Για να αποµακρυνθεί το νερό από µία ηλεκτρονική πλακέτα θα πρέπει να τοποθετηθεί το εξάρτηµα σε µία σακούλα και να σκεπαστεί µε ρύζι παραµένοντας εκεί για 48 ώρες προκειµένου να αποµακρυνθεί η υγρασία.

3) Οπτικός έλεγχος όλων των εξαρτηµάτων εσωτερικά στην καµπίνα.

4) Φυσάµε όλες τις κεντρικές φίσες που υπάρχουν κάτω από την καµπίνα, ιδιαίτερα στα τρακτέρ µεγάλης ιπποδύναµης.

Τέλος, κατά την εκκίνηση του µηχανήµατος παρατηρούµε αν εµφανίζονται κωδικοί βλαβών, ελέγχουµε την λειτουργία των φρένων, του συστήµατος διεύθυνσης και την λειτουργία του υδραυλικού συστήµατος.

Τα υλικά συντήρησης που προτείνει η εταιρεία Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ είναι:

  •  Svitol Multipurpose Lubricant: Συνθετικό σπρέι πολλαπλών χρήσεων.
  • Svitol Easy Silikon 200ml: Σπρει σιλικόνης για λίπανση και αδιαβροχοποίηση.
  • Svitol Easy Electric 200ml: Καθαριστικό σπρέι ηλεκτρικών επαφών.
  • Svitol Easy Locks 200ml: Ειδικό λιπαντικό σπρέι τεφλον µακράς διάρκειας
  • Arexons 6 IN 1: Προστατευτικό - καθαριστικό σπρέι 6 σε 1.
  • Arexons Engine Cleaner 400ml: Καθαριστικό κινητήρα.
  • Arexons Motor Clean 300ml: Πρόσθετο λιπαντικού για καθαρισµό κινητήρα.
Σχόλια (2)
Προσθήκη σχολίου

14-09-2023 12:52Γιωργος

οταν ενα οχημα εχει πλημμυρισει με νερο ΑΠΛΑ ΤΟ ΠΕΤΑΜΕ.ΤΕΛΟΣ.αμαξι η τρακτερ η τελος παντων οποιοδηποτε οχημα εχει βουλιαξει στο νερο,εχει ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ.ΕΧΩ ΕΜΠΕΙΡΙΑ.οταν παει νερο σε ηλεκτρικα κυκλωματα και σε πλακετες ΤΕΛΟΣ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑΤΡΕΙΑ!!!!ΜΗΝ ΣΑΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ.ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ-ΑΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΟΤΕ-ΘΑ ΜΕΝΕΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ.ΕΙΜΑΙ ΠΑΘΩΝ!!!!!ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ.ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.ΑΝ ΟΞΕΙΔΩΘΕΙ/ΣΚΟΥΡΙΑΣΕΙ ΑΣΦΑΛΙΟΘΗΚΗ Η ΠΛΑΚΕΤΑ.....ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ!!!!!!!

Απάντηση Συνολικές απαντήσεις (1)
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία