Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Profi

Μία νέα φίρµα µε ιστορία εβδοµήντα ετών

Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που οι παραγωγικές γραµµές του εργοστασίου της Case International στο Saint-Dizier της Γαλλίας έβγαζαν κόκκινα τρακτέρ. Σήµερα, 70 χρόνια µετά την ανέγερση των εγκαταστάσεων, τα φουγάρα θα δουλεύουν για να βγουν πάλι κόκκινα µηχανήµατα, αλλά αυτή τη φορά Mancel, της νέας γαλλικής φίρµας

Mancel_Pic_1__RON0978

748
0

Σίγουρα ένα από τα κύρια σηµεία ενδιαφέροντος στην περασµένη έκθεση SIMA ήταν η νέα µάρκα τρακτέρ που µας συστήθηκε ως Mancel, ένα φιλόδοξο πρότζεκτ από τον Όµιλο YTO. Όµως γιατί το όνοµα Mancel; Απλό. Η γαλλική λέξει «Mancelle» εκφράζει το τράβηγµα ενός αρότρου από δύο άλογα. Στη χώρα της, η κινεζική εταιρεία YTO φτιάχνει πάνω από 100.000 τρακτέρ (25 έως 250 ίππων) ετησίως και διατηρεί το 55% του µεριδίου αγοράς στις εγχώριες πωλήσεις.

Τώρα κοιτάει και προς την ευρωπαϊκή αγορά µέσω της Mancel, µε τον νέο παίχτη να φέρνει µαζί του τέσσερα τρακτέρ από τη Σειρά F5 στη γαλλική έκθεση. Όλα συναρµολογούνται στις πρώην εγκαταστάσης κατασκευής κιβωτίων ταχυτήτων της Argo Tractors στο Saint-Dizier της Γαλλία, το οποίο απέκτησε η YTO και πιο πριν είχε µία µακρά ιστορία στην κατασκευή τρακτέρ IH. Μέχρι πρόσφατα τα κιβώτα ταχυτήτων που φτιαχνόντουσαν στο γαλλικό εργοστάσιων έφευγαν για Κίνα. Ωστόσο η πτώση στην εγχώρια αγορά σήµαινε πως δεν χρειαζόταν πλέον αυτό το ταξίδι, και ως αποτέλεσµα, η YTO έσβησε τα φουγάρα.

Τώρα κάνοντας µία στροφή 180 µοιρών η εταιρεία αποφάσισε να ανοίξει ξανά τις πόρτες στις εγκαταστάσεις στο Saint-Dizier και να κατασκευάσει τρακτέρ, µε τα πρώτα να είναι της Σειράς F5, µοντέλα 110, 120, 130 και 145 ίππων. Σχεδόν όλα τα κύρια εξαρτήµατα, συµπεριλαµβανοµένου του πίσω άξονα και του κιβωτίου τεσσάρων βηµάτων powershift, φτιάχνονται στο Saint-Dizier.

Τα τρακτέρ αυτά είναι εξοπλισµένα µε έναν κινητήρα 4,5 λίτρων, τετρακύλινδρο, FPT Stage VSCR, µε την Carraro να παρέχει τον µπροστινό άξονα των τρακτέρ, αλλά κατά τα άλλα όλα τα άλλα µέρη, µαζί και το πλαίσιο της καµπίνας, τα φώτα, τα πάνελ και οι καθρέφτες φτιάχνονται τοπικά.

Από τον κατασκευαστή τους περιγράφονται ως δυνατά εργαλεία δουλειάς µε αποδεδειγµένα εξαρτήµατα.

Απ' όσα µαθαίνουµε η Mancel έχει τη διάθεση να µιλήσει µε αντιπροσώπους σε πολλές αγορές, αλλά µας λέει να µην περιµένουν κάτι από αυτή την πλευρά µέχρι το 2021... το νωρίτερο. Βέβαια, υπήρχε µεγάλο ενδιαφέρον από Ευρωπαίους εκπροσώπους στη SIMA, κυρίως από τη Γαλλία, όπου θα είναι και η κύρια αγορά, καθώς θα είναι διαθέσιµα εκεί µέσα στο 2020. ∆εν θα είναι ένα φτηνό τρακτέρ λέει η εταιρεία, που σχεδιάζει να ανταγωνιστεί τις ήδη καθιερωµένες φίρµες.

«Είναι γαλλικά τρακτέρ που κατασκευάζονται µε τοπικά εξαρτήµατα και η Γαλλία θα είναι η νούµερο ένα αγορά για εµάς» λέει ο διευθυντής after-sales της Mancel, Abdurrahman Baci.

H ΥΤΟ σκοπεύει να επενδύσει αρκετά χρήµατα σε µία αποκλειστική γραµµή παραγωγής τρακτέρ. Το σχέδιο είναι να κατασκευάσει 100 τρακτέρ το ερχόµενο έτος και γρήγορα να ανεβάσει το προσωπικό του εργοστασίου στα 120 άτοµα.

Κοιτώντας µπροστά, µερικά µέρη για µία «σπιτική» µονάδα CVT έχει ήδη φτιάξει.

Για τώρα, όµως, η µόνη προσφορά κιβωτίου είναι ένα τεσσάρων βηµάτων powershift, από τα οποία πάνω από 200.000 έχουν κατασκευαστεί ήδη στο Saint-Dizier. Άλλα προτζεκτ µε τρακτέρ που τρέχει η εταιρεία είναι η µικρότερη Σειρά F4 (90 µε 110 ίππων) και µία µεγαλύτερη Σειρά F6 από 150 έως 200 ίππους. Υπάρχει επίσης και µία Σειρά F3 στα σκαριά και κάτι ακούγεται -ισχνά- για µία µεγάλη F7. Καµία από αυτές δεν θα βρίσκεται πάντως στην Agritechnica το Νοέµβριο, αν και η εταιρεία σχεδιάζει να φέρει µαζί της τις ολοκληρωµένες εκδόσεις των F5.

Το εσωτερικό της καµπίνας και τα χειριστήρια του τρακτέρ που είδαµε στη SIMA πάντως θα αλλάξουν και γι' αυτό το λόγο οι πόρτες του ήταν κλειδωµένες. Ας ελπίσουµε να καταφέρουµε να ρίξουµε λοιπόν µία µατιά στην καµπίνα στο Αννόβερο. Τέλος, υπήρχε ένα µπροστινός φορτωτής Manip στο stand µε το σήµα της Mancel. Η γαλλική εταιρεία λέει πως, προς το παρόν, είναι πολύ νωρίς για να συζητάµε για µία επέκταση της γκάµας των προσφερόµενων µηχανηµάτων. Αυτό είναι κάτι για µέλλον... ίσως.

Και λίγα πράγµατα για την ιστορία του εργοστασίου στο Saint-Dizier.

Ξεκίνησε να λειτουργεί αρχές δεκαετίας του 50' για λογαριασµό της International Harvester (IH). Εκείνη την εποχή, ολόκληρα τρακτέρ κατασκευάζονταν εκεί και στο απόγειό του (γύρω στο 1980) το εργοστάσιο απασχολούσε 5.000 εργαζοµένους. Η εγκατάσταση βρέθηκε στα χέρια της Case IH στα µέσα της δεκαετίας του 80', µετά την ένωση των  Case και IH. Το 1999 έγινε µέρος του Οµίλου CNH, ενώ δύο χρόνια αργότερα πέρασε στον Όµιλο Argo.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προιόντα Τεχνολογία