Στη διοργάνωση «Cereals 2017» που έγινε στο Boothly Graffoe, του Lincolnshire η ιταλική εταιρεία Maschio παρουσίασε το πρώτο από µια νέα σειρά αρότρων. Αυτό το πρωτότυπο µηχάνηµα αποτέλεσε τη βάση για τη σειρά της Unico µε αναρτώµενα άροτρα και τώρα περιλαµβάνει τα µοντέλα M- και L-, µε µια εκδοχή XL να αναµένεται να ακολουθήσει αργότερα µέσα στο 2019.
Τα µοντέλα περιλαµβάνουν το Unico M, µε δυνατότητα για µέχρι πέντε αυλακωτήρες, σε τρακτέρ έως 200 ίππων. Το Unico L είναι διαθέσιµο σε εκδοχή 4+1 και 5+1 στοιχείων και ταιριάζει σε τρακτέρ µέχρι 300 ίππων. Το Unico XL που έρχεται είναι για τρακτέρ που φτάνουν τους 380 ίππους, σε εκδόσεις µε διάταξη 5+1 και 6+1 στοιχείων και θα είναι σχεδιασµένο να λειτουργεί εντός και εκτός αυλακιάς. Όλα τα µοντέλα διαθέτουν αναρτόµενα άροτρα και µπορούν να επιλεγούν µε µηχανικά προσαρµοζόµενα πλάτη στοιχείων, σε µεγέθη από 12-18 ίντσες ή µε ένα υδραυλικά ρυθµιζόµενο σύστηµα Vario για πλάτη από 12-22 ίντσες. Σύµφωνα µε αυτό που ισχύει για πολλά άροτρα, η προστασία προκύπτει από βίδα ασφαλείας ή ένα αυτόµατo σύστηµα επαναφοράς – στην περίπτωση της Unico, το τελευταίο είναι ένα υδραυλικά συµπιεζόµενο σύστηµα, που ξεκινά από το τρακτέρ, χρησιµοποιεί συσσωρευτές και χαρίζει οριζόντια και κάθετη κίνηση για να προστατεύει κάθε πόδι.
Το άροτρο µε το οποίο η οµάδα του Profi πραγµατοποίησε τη δοκιµή ήταν ένα Unico L 5+1 Vario, µε προστασία βίδας ασφαλείας και επιλογή για ένα δίσκο στο πίσω µέρος. Η µετάβαση από το δρόµο στο χωράφι ήταν σχετικά απλή. Το πλάτος της αυλάκωσης είχε οριστεί στα 30 εκατοστά (12 ίντσες). Με το άροτρο στο έδαφος και δύο περάσµατα, ρυθµίσαµε τη διείσδυση στις 12 ίντσες, όπως το ήθελε ένας παραγωγός που είχε πρόσφατα µαζέψει τεύτλα. Με µικροαλλαγές στη σύνδεση των βραχιόνων και στο µήκος της πάνω σύνδεσης ώστε να ταιριάζουν, το άροτρο δε δυσκολεύτηκε να σχηµατίσει έξι ισοµερείς αυλακώσεις και να τις συνταιριάξει στα επόµενα περάσµατα. Αυτό που χρειαζόταν ήταν δύο στροφές στα σηµεία αναστροφής.
Τα skimmers ασφαλίζονται χρησιµοποιώντας ένα σύστηµα πείρου και κλιπ, προκειµένου να αυξάνεται η διαβαθµιζόµενη προσαρµογή ύψους. Η γωνία κλίσης των skimmers είναι µη ρυθµιζόµενη. Μια µατιά από το πίσω παράθυρο του τρακτέρ στον άνω σύνδεσµο έδειξε ότι το άροτρο τραβούσε ευθεία και ότι µπορούσαµε να πάµε πιο γρήγορα. ∆ε χρειάστηκε ιδιαίτερη προσπάθεια να φτάσουµε ταχύτητα 9 χλµ / ώρα στις µόλις 1.500 στροφές το λεπτό, και το ελαφρύ χώµα να θρυµµατιστεί. Ανυψώνοντας το άροτρο στο κεφαλάρι βλέπεις το άροτρο να «αναπνέει» και να γυρίζει χωρίς δισταγµό. Καθώς το άροτρο εναποτίθεται, το πλαίσιο επαναρυθµίζεται αυτόµατα. Σε αυτό το σηµείο, ανοίξαµε το άροτρο στα 45 εκατοστά (18 ίντσες). Αποδείχθηκε ότι δεν απαιτούσε ιδιαίτερη προσπάθεια και την επόµενη φορά επιλέχθηκε το πλήρες πλάτος αυλακώσεων, στα 55 εκατοστά, µε τη λογική ότι αφού το συγκεκριµένο έδαφος ήταν εύκολο, γιατί να µην αξιοποιηθεί η πλήρης δυνατότητα του µηχανήµατος; Με το άροτρο να παρέχει ένα εύρος εργασίας 3,3 µέτρων, η ροή του εδάφους συνεχίστηκε χωρίς πρόβληµα. Tα περιορισµένα υπολείµµατα στην επιφάνεια αντιµετωπίστηκαν, επιτυγχάνοντας πλήρη θάψιµο στο έδαφος και καθαρό φινίρισµα.
Σύνοψη: Το Unico κάνει ό,τι λέει – αναστρέφει το χώµα. Οι ρυθµίσεις είναι εύκολο να γίνουν, οι οδηγίες είναι σαφείς και διαχειρίστηκε το χωράφι µετά από τεύτλα µε ευκολία. Η λειτουργία µε τους τροχούς του µηχανήµατος συγκοµιδής επηρέασε το συνολικό φινίρισµα και ήταν πέρα από τον έλεγχό µας, παρόλο που ό,τι περάστηκε µε το άροτρο ήταν δύσκολο να επικριθεί για ατέλειες. Θα ήταν σηµαντικό να δούµε µια επόµενη φορά πώς το άροτρο αυτό αντιµετωπίζει τα βαρύτερα υπολείµµατα.