BACK TO
TOP
Profi

∆ισκοσβάρνα Lemken Rubin 10/500KUA: Αρετή της η απόλυτη συμμετρία

∆οκιμάζουμε την ημιαναρτώμενη Rubin 10 των 5 μέτρων, η οποία βασίζεται στον προκάτοχο αλλά φέρνει πλήθος νέων στοιχείων.

csm_LEMKEN_Rubin10_1_f2f6ad0547_2

86
0

Όταν κυκλοφόρησε η Rubin 9, το 2011, ήταν η χρονιά που η αγορά αυτή των κόμπακτ δίσκοσβαρνών γινόταν δημοφιλής. Ο βαρέος τύπου δίσκος της Lemken με το μικρό βάρος ξεχώριζε από το πλήθος αφού είχε μεγάλη διάμετρο και σκαλισμένες επιφάνειες, ενώ παράλληλα, όντας κάθε ένας συναρμολογημένος σε ένα πόδι με καλή προστασία ελατηρίου, μπορεί να λειτουργεί σε βάθος 13 εκατοστών. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά μεταφέρθηκαν στον διάδοχό του, την Rubin 10, μαζί με μια σειρά ουσιαστικών τροποποιήσεων. Στο profi δοκιμάστηκε η ημιαναρτώμενη Rubin 10 / 500KUA 5.0m.

Η σύνδεση της δεκάρας Rubin

Η συγκεκριμένη Rubin 10 έχει μια κεφαλή Cat III. Η Lemken χρησιμοποιεί τώρα σφαιρικά ρουλεμάν για να αντεπεξέλθει στις υψηλότερες δυνάμεις, οπότε ο καλλιεργητής δεν συνδέεται πλέον μόνο με τους κάτω συνδέσμους, αλλά χρησιμοποιεί και τον άνω σύνδεσμο.

Για να αποφευχθεί η πτώση της κεφαλής στο έδαφος, όταν το εργαλείο αφαιρεθεί από το τρακτέρ, πρέπει να χρησιμοποιηθεί ένας πείρος για το μηχανικό κλείδωμα του πλαισίου. Ακόμη, πρέπει ο χρήστης να να θυμάται να αφαιρεί τον πείρο όταν συνδέεται, διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος ζημιάς στο ρουλεμάν. Η ομάδα της δοκιμής δε φάνηκε να είναι οπαδός αυτής της διάταξης ασφάλι- σης καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να παραβλεφθεί η διαδικασία.




Στον αντίποδα, το στήριγμα κεφαλής έχει ένα καλό κράτημα, τόσο για τους εννέα εύκαμπτους σωλήνες όσο και για τα καλώδια. Το μηχάνημα περιλαμβάνει τρία καρούλια διπλής δράσης που φροντίζουν την κίνηση, την αναδίπλωση και τους τροχούς βάθους. Τα καλώδια είναι τα φρένα και τα ηλεκτρικά. Ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά τα κωδικοποιημένα σύμβολα συν - πλην στους σωλήνες και στα αυτοκόλλητα με οδηγίες σύνδεσης.

Σβάρνα και στο άχυρο

Το μηχάνημα της δοκιμής μας είχε τη ράβδο έλξης του 0,5 μέτρου (προαιρετική επιλογή) που απαιτείται όταν προσθέτει κανείς τη νέα επιλογή σβάρνας για άχυρο. Και πράγματι αυτή είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη, καθώς οι δύο σειρές έχουν μήκος 50 εκατοστά η κάθε μία και διάμετρο 13 χιλιοστά κάνοντας εξαιρετική δουλειά. Τα δόντια μπαίνουν όταν η Rubin διπλώνεται στη θέση μεταφοράς της ενώ ενεργοποιείται και κλειδώνεται χειροκίνητα.



Τοποθετημένη περίπου 22 εκατοστά μπροστά από την μπροστινή ομάδα δίσκων, η σβάρνα κινεί το μπροστινό μέρος του καλλιεργητή 30 εκατοστά πιο κοντά στο τρακτέρ. Δύο συσσωρευτές στο υδραυλικό σύστημα διατηρούν παράλληλα τη σωσή πίεση ακόμα και όταν το βάθος αλλάζει, αλλά λειτουργούν και ως σύστημα προστασίας από χτυπήματα.

Η συγκεκριμένη σβάρνα βοηθά όμως και στο να ξεπεραστούν τυχόν διαταραχές από τον διανομέα του συνδυασμού, κάτι που είναι πιο σημαντικό τώρα, καθώς οι αγρότες στοχεύουν να δουλέψουν πιο ρηχά και δεν υπάρχει το βάθος του εδάφους για να αναμειχθούν τα υπολείμματα.

Συμμετρική σε όλες τις συνθήκες

Πίσω από αυτά τα δόντια υπάρχει αυτό που θεωρείται η «καρδιά» της Rubin, οι δύο ομάδες δίσκων, οι οποίες μάλιστα δε χρειάζονται συντήρηση. Αυτοί είναι τώρα τοποθετημένοι σχεδόν συμμετρικά. Οι δίσκοι στην μπροστινή σειρά ρίχνουν το χώμα έξω, αυτοί που βρίσκονται στη δεύτερη ομάδα το μεταφέρουν πίσω και προς τη μέση. Αυτή η διάταξη εξαλείφει αποτελεσματικά την κίνηση που μοιάζει με εκείνη του καβου- ριού, κάτι που μπορούσε να είναι και πρόβλημα με την Rubin 9, όπου το χώμα έπεφτε αρχικά προς τα αριστερά και στη συνέχεια πίσω και προς τα δεξιά.

Γενικά η Rubin 10 βρισκόταν «πιστά» πίσω από το τρακτέρ, ανεξάρτητα από τις συνθήκες κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Οι δίσκοι έχουν μεταξύ τους 25 εκατοστά απόσταση, η μπροστινή ομάδα των 5 μέτρων της Rubin 10 έχει εννέα δίσκους που λειτουργούν προς τα αριστερά και 10 δίσκους προς τα δεξιά.



Για τη δεύτερη σειρά, 10 δίσκοι ρίχνουν το χώμα προς τα δεξιά και 11 προς τα αριστερά. Το αποτέλεσμα έρχεται όταν η ροή του εδάφους αρχικά διαιρείται και στη συνέχεια επανενώνεται σε ένα δεύτερο στάδιο. Για να διασφαλιστεί ότι αυτό δεν οδηγεί σε αποτελέσματα όπως μια μη καλλιεργημένη λωρίδα στη μέση, οι δύο κεντρικοί ρίχνουν ο καθένας το χώμα έξω. Όλα αυτά λειτουργούν αρμονικά και έτσι επιτυγχάνεται ένα ομοιόμορφο βάθος εργασίας. Οι 19 κοίλοι και σκαλιστοί δίσκοι διαμέτρου 645 χιλιοστών είναι κατασκευασμένοι από χάλυβα υψηλής αντοχής (το οποίο ο Lemken ονομάζει DuraMaxx).

Εργασία στο χωράφι

Ως μέρος της δοκιμής, τοποθετήθηκε μία Rubin 9 απέναντι στην Rubin 10 σε ένα πεδίο με κριθάρι. Οπτικά, το νεότερο μηχάνημα ήταν ανώτερο - δουλεύει με μεγαλύτερη ακρίβεια, παράγοντας μια πιο επίπεδη επιφάνεια και πιο ομοιόμορφο μείγμα εδάφους /υπολειμμάτων. Αλλά αυτές οι διαφορές εξαφανίστηκαν μετά από τρεις εβδομάδες.



Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, το τρακτέρ μας τα κατάφερε καλά, καταναλώνοντας περίπου 4 λίτρα /10 στρέμματα και ελαφρώς λιγότερο κατά την έλξη της Rubin 9. Αυτό φυσικά αποδίδεται και στη μικρή επικάλυψη 5 εκατοστών χάρη στην αυτόματη καθοδήγηση RTL.

Σύνοψη: Η Rubin 10 έχει το κάτι παραπάνω στον σχεδιασμός της έναντι της Rubin 9, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει και αυτή μικρές αδυναμίες. Έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, όπως ο αυτόματος έλεγχος βάθους των τροχών μετρητή και των δόντιών της σβάρνας, οι περιστρεφόμενοι κύλινδροι και η ρύθμιση του βάθους στην μπάρα των δοντιών.



Λεπτομέρειες που δεν άρεσαν τόσο στην ομάδα ήταν η βάση στάθμευσης, η οποία είναι δυσκίνητη και πολύ μικρή και η κεφαλή που δυσκολεύει λίγο την προσάρτηση στο τρακτέρ. Επίσης, μικρά παράπονα υπήρξαν στην κλίμακα βάθους και την έλλειψη οπών στις ζάντες των τροχών μετρητή για να αποστραγγίζεται το νερό της βροχής όταν το μηχάνημα είναι παρκαρισμένο έξω. Αν αυτά τα μικρά ζητήματα τα αντιμετωπίσει η Lemken, η Rubin 10 θα λάμψει ακόμη πιο πολύ.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία