Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Νέα της Timac Agro | ΛΥΔΑ

Trade marks από τα γεμάτα ενέργεια χέρια των νέων

Η ελληνική αγορά λιπάσματος μπορεί να είναι μικρή, αλλά δεν παύει να είναι σημαντική για τον όμιλο Roullier, ο οποίος έχει παρουσία, ήδη, 15 ετών στη χώρα, με τη θυγατρική ΛΥΔΑ και θέλει να παραμείνει και για τα επόμενα 50 χρόνια, τονίζει ο Vincent Besnard, διευθυντής Νοτιοανατολικής Ευρώπης του Γαλλικού group, που κάνει έρευνα, παραγωγή και εμπορία προϊόντων θρέψης. Μιλώντας στην Agrenda ο manager, αποκαλύπτει ότι ο όμιλος Roullier έχει αναπτυξιακά σχέδια για την Ελλάδα, τα οποία θα ξεδιπλώσει μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Επίσης, παρακινεί τους Έλληνες αγρότες να παράγουν ποιοτικά προϊόντα και να τα κάνουν trade mark στο εξωτερικό, όπου θα πιάσουν και ικανοποιητικές τιμές και, παράλληλα τους προτρέπει να «παντρέψουν» την πρωτογενή παραγωγή με τον τουρισμό. Τέλος σχολιάζει και τις εξελίξεις στη διεθνή αγορά λιπάσματος.

Trade marks από τα γεμάτα ενέργεια χέρια των νέων

15
0
Ποια είναι η παρουσία του ομίλου Roullier στην Ελλάδα και με τι προϊόντα αναπτύσσεται; Το group Roullier, που έχει παρουσία σε 35 χώρες, με 45 εργοστάσια λιπάσματος και κάνει έναν κύκλο εργασιών στα 3,4 δισ. ευρώ, βρίσκεται στην Ελλάδα με τη θυγατρική ΛΥΔΑ ΑΕ. Αντικείμενό μας είναι η εμπορία εξειδικευμένων προϊόντων θρέψης, γιατί πιστεύουμε ότι με ένα καλό λίπασμα θα έρθει και η μεγαλύτερη και ποιοτικότερη παραγωγή, ενώ έχουμε και ορισμένα κτηνοτροφικά προϊόντα, όπως και κάποια άλλα σχετικά με την υγιεινή του γάλακτος. Στη ΛΥΔΑ απασχολούμε 50 άτομα σε όλη τη χώρα, καθώς είναι επιλογή μας να έχουμε γεωπόνο μας μέσα στο χωράφι, ώστε να μπορεί να παρέχει άμεσα λύσεις στον παραγωγό σε όλα τα τυχόν προβλήματα που θα ανακύψουν. Ως προς τους εμπορικούς μας στόχους, θέλουμε το μερίδιό μας στην αγορά να κυμανθεί στο 5%-10%.
Πώς εξελίσσεται η ελληνική αγορά λιπάσματος; Η πορεία είναι φθίνουσα σε σημείο ώστε η αγορά να είναι σήμερα πιο μικρή από ό,τι θα έπρεπε. Το 1980 η κατανάλωση ήταν στα 2,3 εκατ. τόνους λιπάσματος, ενώ πριν 15 έτη είχε υποχωρήσει στα 1,3 εκατ. τόνους. Σήμερα είναι στους 700 χιλ. τόνους. Η πίτα μίκρυνε και αυτό οφείλεται στην ορθολογική χρήση λίπανσης και αφετέρου στις χαμηλές τιμές κάποιων προϊόντων που δεν δίνουν στον παραγωγό το κίνητρο να ασχοληθεί.
Και πώς θα αλλάξει αυτό; Θέλω να πω πώς μπορεί ο Έλληνας αγρότης να καταστήσει την εκμετάλλευσή του βιώσιμη και κερδοφόρα, ώστε να έχει και το κίνητρο που του λείπει; Η πρόκληση για τους Έλληνες αγρότες, είναι να παράγουν καλύτερα προϊόντα και να γίνουν γνωστά στο εξωτερικό για την εξαιρετική τους ποιότητα. Αυτό θα επιτρέψει να πιάσουν και καλές τιμές. Στην Ελλάδα δεν μπορούμε να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί της Ουκρανίας στην παραγωγή μαλακού σίτου. Όμως ξέρουμε ότι έχουμε ταλέντο να κάνουμε trade mark το ελαιόλαδο, τα φιστίκια, τη μαστίχα Χίου, τη σουλτανίνα, τις ντομάτες, το σκληρό σιτάρι, το κρασί και πόσα άλλα προϊόντα. Χρειάζεται απλώς να προσελκύσουμε τους νεότερους, μεταξύ 25 και 35 ετών, οι οποίοι είναι γεμάτοι ενέργεια και να τους βοηθήσουμε να συνδέσουν την ποιοτική πρωτογενή παραγωγή με τον τουρισμό και να το επικοινωνήσουν αυτό στο εξωτερικό. Δείτε τι έχουν κάνει οι Ιταλοί με τον αγροτουρισμό και όχι μόνο στην Τοσκάνη, που είναι ευρύτερα γνωστή, αλλά σε όλη τη γειτονική χώρα. Στη Γαλλία έχουμε ένα ίδρυμα που παρακινεί πανεπιστήμια να μας φέρουν projects να τα στηρίξουμε, το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και στην Ελλάδα, από σπουδαστές ή νέους αγρότες.
Γυρίζω λίγο στην ελληνική αγορά λιπάσματος. Είπατε ότι είναι μικρή. Αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει περιοριστικά στα αναπτυξιακά σχέδιά σας; Μπορεί να είναι μικρή, αλλά είναι σημαντική. Έχουμε κάποια projects, αλλά δεν μπορούμε να ανοίξουμε τα χαρτιά μας. Θα ακούσουμε νέα γι’ αυτά πριν περάσουν 5 χρόνια και θα είναι στον αγροτικό τομέα, με καινούρια προϊόντα. Όσο για το πόσο σημαντική είναι η Ελλάδα για το όμιλο; Αρκεί να σας πω πως είμαστε εδώ 15 χρόνια και θέλουμε να παραμείνουμε για τουλάχιστον άλλα 50 έτη. Μη ξεχνάτε ότι o Roullier, εκτός από τις αγορές μέσω της ΛΥΔΑ για την ελληνική αγορά, αγοράζει λίπασμα από την ELFE και το εξάγει σε Τουρκία, Σερβία, Ρουμανία κ.λπ. και είμαστε σημαντικός πελάτης της.
Η ELFE πάντως αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα και στην παραγωγή… Έχουμε μια συνεργασία εδώ και 15 χρόνια, μας αρέσει να δουλεύουμε με τους ανθρώπους στη μονάδα της ELFE. Είναι καλοί μηχανικοί κι επαγγελματίες, αναγνωρίζουμε την ποιότητα της εργασίας τους κι ευελπιστούμε ότι θα συνεχίσουμε και στο μέλλον να συνεργαζόμαστε. Στη διεθνή αγορά είχαμε αβεβαιότητα τους τελευταίους μήνες και οι τιμές είναι χαμηλές. Ποια είναι η άποψή σας; Προς το παρόν είμαστε σε κάποιες λίγες αναταράξεις. Όταν έρθει η περίοδος εφαρμογής των λιπασμάτων στο χωράφι, πιστεύω ότι θα έχουμε αυξήσεις. Στη Βόρεια Ευρώπη οι αγοραστές άρχισαν εδώ και δύο εβδομάδες να αγοράζουν. Σκέφτονται ότι η αγορά έπιασε πάτο και θέλουν να είναι σίγουροι ότι θα έχουν εγκαίρως προϊόν. Προετοιμάζονται γιατί ξέρουν ότι όταν όλοι ξεκινήσουν να αγοράζουν, κάποιοι δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν στην ώρα τους.
WHO IS WHO Ο Vincent Besnard είναι στέλεχος του ομίλου Roullier από το 1986. Σπούδασε στο πανεπιστήμιο της Λιλ στη Γαλλία και απέκτησε πτυχίο Γεωπόνου και μεταπτυχιακό τίτλο στη Διοίκηση και Διαχείριση Έργων. Από το 2001 έως το 2005 διετέλεσε Γ. Δ. της ΛΥΔΑ AE του ομίλου Roullier στην Ελλάδα και έως σήμερα κατέχει την θέση του Προέδρου του Δ.Σ. σε αυτή. Το 2005 προήχθη σε Διευθυντή Νοτιοανατολικής Ευρώπης του ομίλου Roullier, υπεύθυνο για Ελλάδα, Ρουμανία, Τουρκία, Βουλγαρία, ενώ «τρέχει» και την επέκταση των δραστηριοτήτων του group στην Ουκρανία.
Συνέντευξη στον Λιάμη Λεωνίδ
Από το 418ο φύλλο της εφημερίδας Agrenda
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία