BACK TO
TOP
Agrenda

Branding αγροτικών προϊόντων

Είναι γεγονός η έννοια του branding έχει πλέον µπει στο λεξιλόγιο όσων ασχολούνται µε την παραγωγή και την εµπορία αγροδιατροφικών προϊόντων και αυτό είναι αναµφίβολα θετικό. Στην εποχή των παγκόσµιων ανταγωνισµών όπου ο καταναλωτής βοµβαρδίζεται από πληροφορίες το branding µπορεί να κάνει ένα προϊόν πραγµατικά να ξεχωρίζει.

KATSELOS_SOTHRHS_3

Σωτήρης Κατσέλου

132
0

∆υστυχώς όµως πολλοί το αντιλαµβάνονται αποκλειστικά ως µια καλαίσθητη ετικέτα ή συσκευασία. Αναµφίβολα είναι και αυτά, αλλά δεν είναι µόνο αυτά. Το branding είναι µια συνολική διαδικασία µέσα από την οποία προσπαθούµε να µεταφέρουµε τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος  προς τον καταναλωτή ώστε να τον κάνουµε να διαλέξει το δικό µας προϊόν έναντι των άλλων.  Οπότε για να έχει νόηµα αυτή η διαδικασία, θα πρέπει να έχει συνέχεια και να «διαχέεται» σε όλη την επικοινωνία του προϊόντος.

Από που όµως ξεκινάµε; Αναµφίβολα ξεκινάµε από το ίδιο το προϊόν και τα χαρακτηριστικά του, τα οποία φροντίζουµε να τα διατηρούµε αναλλοίωτα. Αυτά, µπορούν να µας δώσουν στοιχεία που θα θέλαµε να αναδείξουµε. (π.χ. ισχυρισµοί υγείας,  βιολογικά/παραδοσιακά κλπ).

Σε συνέχεια του παραπάνω, ο σύγχρονος καταναλωτής ενδιαφέρεται επίσης για την ιστορία που υπάρχει πίσω από το προϊόν. Αποτελεί στοιχείο µιας τοπικής παράδοσης; Ή αντίθετα, είναι η επιλογή ενός νεοτερισµού κόντρα σε ξεπερασµένες πρακτικές; Για κάθε αγαθό, µπορεί να δηµιουργηθεί µια ενδιαφέρουσα ιστορία που µπορούµε να υιοθετήσουµε και να αξιοποιήσουµε προβάλλοντας την σταθερά.

Και πάµε στη συσκευασία, αναµφίβολα είναι το σηµείο στο οποίο θα πρέπει να επενδύσουµε αλλά και να είµαστε προσεκτικοί. Θα πρέπει πέρα από την αισθητική να διασφαλίζουµε την πρακτικότητα (µπορεί π.χ. να σταθεί καλά στο ράφι του SM; ) επίσης να έχουµε διασφαλίσει ότι όλα τα σηµαντικά χαρακτηριστικά του προϊόντος και τα πλεονεκτήµατα του προβάλλονται.  Στην εποχή µας, πρέπει ακόµα να σκεφτόµαστε και το περιβαλλοντικό αποτύπωµα και βέβαια το κόστος ανά µονάδα και τα logistics για την δηµιουργία της.

Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάµε το ρόλο της διαφήµισης και της επικοινωνίας. Η διαφήµιση θα πρέπει να είναι συνεπής µε το ύφος του brand που έχουµε διαλέξει. Είναι κρίµα να έχουµε ένα προϊόν µε καλαίσθητη συσκευασία και να µην έχουµε µια διαφήµιση ανάλογης αισθητικής. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για το περιεχόµενο των κοινωνικών δικτύων που θα πρέπει να είναι ανάλογου ύφους.

* Ο µη κερδοσκοπικός οργανισµός «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» στοχεύει στη δηµιουργία ευκαιριών απασχόλησης και επιχειρηµατικότητας για τους νέους στον κλάδο της αγροδιατροφής στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε µε πρωτοβουλία και δωρεά του Ιδρύµατος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) στο πλαίσιο του προγράµµατος Επανεκκίνηση και Ενίσχυση των Νέων.

*Communications Director, Νέα Γεωργία Νέα Γενιά*

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία