
Η Γενική Συνέλευση της ΠΕΝΕΝ αποφάσισε την αποδοχή της συμφωνίας που επήλθε μεταξύ των συνδικαλιστών και των πλοιοκτητών. Με αυτόν τον τρόπο, τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Πάτρας θα ανοίξουν άμεσα και θα ξανά αρχίσουν οι εργασίες τους, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες. Υπενθυμίζεται ότι η γραμμή Πάτρα- Ηγουμενίτσα – Ιταλία είχε μείνει χωρίς πλοία για περίπου 9 ημέρες.
Μεγάλη η ζημιά για το καρπούζι
Η όλη κατάσταση με την αδυναμία εξαγωγής φρούτων, υποχρέωσε τις προηγούμενες μέρες σχεδόν 5.000 τόνους φρέσκου καρπουζιού να παραμείνουν στα χωράφια, γεγονός που οδηγεί στην ποιοτική και οικονομική τους υποβάθμιση. Την ίδια ώρα, υπήρχαν προφανώς παραγγελίες από ευρωπαϊκές αγορές και αυτές ήταν αδυνατούν να εκτελεστούν. Αν υπολογιστεί ότι η μέση τιμή του προϊόντος πριν την έναρξη της απεργίας ήταν περίπου στα 0,30 λεπτά ανά κιλό, προκύπτει εύκολα πως εισόδημα ύψους 1.5000.000 ευρώ ανά ημέρα «σαπίζει» στα χωράφια.
Πάγωσε λίγες μέρες η αγορά ελαιολάδου
Οι αγρότες που αντιμετώπισαν τα μεγαλύτερα προβλήματα ανήκουν στους νομούς Μεσσηνίας, Ηλείας και Αχαΐας. Πρόβλημα υπήρξε και με τις εξαγωγές ελαιολάδου. Το τελευταίο 10ήμερο έγιναν μετά από λίγο καιρό καλύτερες συμφωνίες με Ιταλούς αγοραστές για εξαγωγή σε επίπεδα άνω των 4,00 ευρώ το κιλό EXW. Το θέμα είναι μεγάλος αριθμός βυτίων δεν πρόλαβε να φύγει από τα χωριά και να καταλήξει στα ιταλικά λιμάνια. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση συνεταιρισμού που έκλεισε 300 τόνους με ακριβώς 4,00 ευρώ το κιλό και μέχρι αρχές της εβδομάδας αδυνατούσε να αποστείλει τους 150 τόνους στα λιμάνια της Δυτ. Ελλάδας. Αυτό είχε φυσικά ως αποτέλεσμα την περασμένη εβδομάδα να μην εκδηλωθεί αγοραστικό ενδιαφέρον από μεριάς Ιταλών, καθώς περίμεναν να ολοκληρωθεί η προηγούμενη παραγγελία.