BACK TO
TOP
Ειδικά Αφιερώματα

Τα κορυφαία τρακτέρ της ελληνικής αγοράς το '23, ικανά για κάθε εργασία

Με τα νέα µοντέλα που έχουν ισχυρή παρουσία στις πλέον σύγχρονες ευρωπαϊκές εκµεταλλεύσεις, έχουν εξοπλιστεί οι ελληνικές εταιρείες αγροτικών µηχανηµάτων, προσφέροντας στον παραγωγό λύσεις που εστιάζουν στη λογική «ένα τρακτέρ ικανό για όλες τις δουλειές».

21-36-cover

31997
0
Την ίδια ώρα η επικείµενη προκήρυξη των νέων Σχεδίων Βελτίωσης αναµένεται να δώσει ώθηση στην αγορά, ενώ ήδη οι εταιρείες ετοιµάζουν καινούργια ευέλικτα πακέτα χρηµατοδότησης.
ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε.

Με οκτώ νέα μοντέλα η σειρά 6



Οκτώ νέα µοντέλα εµπλουτίζουν την Σειρά 6 της Deutz-Fahr που µπορούν να εξοπλιστούν είτε µε το κλασικό κιβώτιο Powershift ή µε την πλήρως αυτόµατη έκδοση RCshift. Με αυτά τα νέα µοντέλα, η Deutz-Fahr εισέρχεται δυναµικά στην αγορά των τρακτέρ powershift µε ιπποδύναµη µεταξύ 160 και 230 ίππων, που αντιπροσωπεύει ποσοστό περίπου 35%-40% του κλάδου στην Ευρώπη. Τα νέα µοντέλα που αναπτύχθηκαν και κατασκευάζονται από την Deutz-Fahr Land στο Lauingen της Γερµανίας, προσφέρουν έως και 8% περισσότερη ροπή, νέες µεγαλύτερες δεξαµενές καυσίµου, περισσότερη άνεση για τους χειριστές µε µία σειρά νέων επιλογών για την καµπίνα MaxiVision και χαµηλότερο κόστος συντήρησης µε τα ενδιάµεσα διαστήµατα αλλαγής λαδιών για τον κινητήρα να έχουν επεκταθεί στις 1.000 ώρες λειτουργίας (ή 2 χρόνια).

∆ύο 4-κύλινδρα µοντέλα µε κοντό µεταξόνιο για άριστη ευελιξία και υψηλή απόδοση ισχύος έως 171 ίππων, πείθουν τον χειριστή µε τις δυνατότητές τους. Οι αναβαθµισµένοι κινητήρες Deutz TCD είναι εγκατεστηµένοι στα 6-κύλινδρα µοντέλα 6160 – 6230, προσφέροντας τώρα έως και 192 ίππους στις εκδόσεις µε µεσαίο µεταξόνιο 6160 - 6190 και µέχρι 230 ίππους στις εκδόσεις µε µακρύ µεταξόνιο 6210 - 6230.

Οι κινητήρες Deutz TCD 6.1 εγγυώνται αυξηµένη απόδοση µε απτές βελτιώσεις, τόσο στην καµπύλη ροπής όσο και στην ελαστικότητα. Με σχεδόν όλη τη µέγιστη ροπή να είναι διαθέσιµη από τις 1.000 σαλ., αυτοί οι γεωργικοί ελκυστήρες µπορούν να ανταπεξέρχονται στις περισσότερες εργασίες σε χαµηλές στροφές. Σε συνδυασµό µε τις δύο εκδόσεις µετάδοσης µπορούν να εξασφαλίζουν σηµαντική εξοικονόµηση καυσίµου.

Τα δοκιµασµένα, αποδοτικά και απλοποιηµένα κιβώτια ταχυτήτων Powershift προσφέρουν στον χειριστή 30 ταχύτητες για την κίνηση προς τα µπροστά και 15 για την όπισθεν. Προαιρετικά, το κιβώτιο µπορεί να περιλαµβάνει και αργές σχέσεις (creeper) αυξάνοντας τον αριθµό των ταχυτήτων σε 54 και 27 αντίστοιχα. Εντελώς νέα είναι η προαιρετική λειτουργία APS - Automatic Power Shift. Η ηλεκτρονική µονάδα ελέγχου (ECU) βοηθά τον οδηγό να επιλέγει και να αλλάζει αυτόµατα τα στάδια του Powershift εντός του εύρους σχέσεων.

Τα κιβώτια RCshift είναι πλήρως αυτόµατα. Οι 5 ροµποτικές σχέσεις και τα 6 στάδια powershift εξασφαλίζουν οµαλές αλλαγές ταχυτήτων από τη µικρότερη µέχρι τη µεγαλύτερη. Τα κιβώτια RCshift επιτρέπουν επίσης στα τρακτέρ να αναπτύσσει ταχύτητα 40 χλµ/ώρα στο δρόµο διατηρώντας τον κινητήρα στις µόλις 1.158 σαλ. ή στα 50 km/h στις 1.447 σαλ. (οι στροφές διαφέρουν ελαφρώς ανάλογα µε τα ελαστικά και το µοντέλο). Όλες οι σχέσεις µπορούν να εµπλέκονται χωρίς χρήση του πεντάλ του συµπλέκτη ενώ, χάρη στη λειτουργία Stop&Go, η µετάδοση µπορεί επίσης να σταµατά και να εκκινεί εκ νέου χωρίς τη χρήση του συµπλέκτη.

του Στέλιου Σταματικού*

Και την χρονιά που µας πέρασε, η ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε. κατάφερε να εδραιώσει σχέσεις εµπιστοσύνης µε το αγοραστικό κοινό των γεωργικών µηχανηµάτων, παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις και έχοντας πλήρη αντίληψη των αναγκών του, σε συνάρτηση µε τις τάσεις της αγοράς σε πανευρωπαϊκή αλλά και σε παγκόσµια κλίµακα. Με προσεκτικό επιχειρηµατικό σχεδιασµό και ξεκάθαρη στρατηγική, συνεχίζουµε δυναµικά, ανεβάζοντας το µερίδιο αγοράς, προσφέροντας καινοτόµα προϊόντα και υπηρεσίες στον σύγχρονο αγρότη – καλλιεργητή.

Όσον αφορά τη νέα χρονιά, είµαστε πεπεισµένοι ότι θα κινηθούµε περαιτέρω ανοδικά και για τις 2 εταιρείες που εκπροσωπούµε, SAME και Deutz-Fahr.

Για την DEUTZ – FAHR αιχµή του δόρατος θα αποτελέσει η Σειρά 6 της Deutz-Fahr, µε το κλασικό κιβώτιο Powershift, ή µε την πλήρως αυτόµατη έκδοση RCshift . Η συγκεκριµένη σειρά, συγκεντρώνει όλη την εµπειρία της Deutz-Fahr στην παραγωγή εξειδικευµένων τρακτέρ, µε καινοτόµες και ταυτόχρονα δοκιµασµένες τεχνολογίες, µε στόχο την αύξηση των επιδόσεων και της άνεσης για τον σύγχρονο καλλιεργητή.

Στην µεσαία κατηγορία τρακτέρ, προσβλέπουµε σε διεύρυνση του µεριδίου µας µε το νέο SAME Frutteto Stage V. Το Frutteto Stage V είναι ένα εξειδικευµένο τρακτέρ, µε καινοτόµες και δοκιµασµένες στην πράξη τεχνολογίες, που στοχεύουν στην αύξηση των επιδόσεων στις καλλιέργειες, χωρίς να θυσιάζεται η άνεση για τον χειριστή. Όλες οι σειρές Frutteto είναι κατασκευασµένες για οπωρώνες και αµπελώνες, µε τη διαχρονική εµπειρία και µε το µοναδικό σχεδιασµό της SAME, προσφέροντας ασφάλεια, ευκινησία και εργονοµία, κάνοντας τη δουλειά ευχάριστη και κερδοφόρα.

Περιµένοντας την προκήρυξη των νέων προγραµµάτων σχεδίων βελτίωσης, εύχοµαι το 2023 να αποτελέσει µια πλούσια παραγωγική χρονιά για τους φίλους µας αγρότες, µε υγεία και ευτυχία!

*∆ιευθυντή πωλήσεων τµήµατος τρακτέρ στην Θεοχαράκης Α.Ε.


Π. Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ

Ανανεωμένα τα CASE IH PUMA 140-175



του Μπάμπη Μαυρίδη*

Άλλη µια χρονιά έφτασε στο τέλος της και παρά το γεγονός ότι είχαµε να αντιµετωπίσουµε πολλές δυσκολίες και πτώση της αγοράς της τάξεως του 43% σε σχέση µε το 2021, ο πρωτογενής τοµέας κατάφερε να σταθεί όρθιος αντιµετωπίζοντας όλες τις προκλήσεις. 

Παράλληλα µετά από δύο χρόνια πανδηµίας, διεξήχθη η 29η ∆ιεθνής Έκθεση AGROTICA 2022, στην οποία η προσέλευση του κόσµου ξεπέρασε τις προσδοκίες µας. Η εταιρία µας είχε µία δυναµική και ολοκληρωµένη παρουσία και υποδέχθηκε µεγάλο αριθµό επισκεπτών και πελατών.

Η ΠΑΥΛΟΣ Ι. ΚΟΝΤΕΛΛΗΣ Α.Ε.Β.Ε. συνεχίζει την ανοδική της πορεία, είναι έτοιµη να αντιµετωπίσει όλες τις προκλήσεις του νέου έτους και να προσφέρει ολοκληρωµένες λύσεις στους πελάτες της σε όλους τους τοµείς.

Το 2023, θα επικεντρωθούµε στην προώθηση των νέων δενδροκοµικών µοντέλων της New Holland των σειρών T4 FNV, T3F_T3LP, των τρακτέρ µικρής και µέσης ιπποδύναµης της Case IH των σειρών LUXXUM και PUMA και όλων των µηχανηµάτων συγκοµιδής και χορτονοµής.

Τέλος εντοπίζοντας τις σύγχρονες ανάγκες του πρωτογενούς τοµέα, είµαστε έτοιµοι να προσφέρουµε ολοκληρωµένες λύσεις εξοπλισµού και υπηρεσιών Γεωργίας Ακριβείας, µε στόχο την µείωση του κόστους παραγωγής των γεωργικών εκµεταλλεύσεων.

Εύχοµαι καλή χρονιά µε υγεία και ευηµερία σε όλο τον πρωτογενή τοµέα.

*Γενικός ∆ιευθυντής της Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ

H νέα σειρά µε κοντό µεταξόνιο, µε µέγιστη ισχύ από 155 έως 200 ίππους, αναβαθµίζεται σε όλους τους τοµείς

Τα τρακτέρ Puma 140-175 της Case IH επωφελούνται από µία σειρά νέων χαρακτηριστικών, που έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώσουν την παραγωγικότητα και να εµπλουτίσουν την εµπειρία της εργασίας. Σε συνέχεια της επιτυχίας της ανανεωµένης σειράς Puma 185-240 µε µακρύ µεταξόνιο, η νέα σειρά Puma 140-175 µε κοντό µεταξόνιο, µε µέγιστη ισχύ από 155 έως 200 ίππους αναβαθµίζεται σε όλους τους τοµείς συµπεριλαµβανοµένης της εµφάνισης του µηχανήµατος, της συµπεριφοράς του σασµάν και της εργονοµίας της καµπίνας.

Το προφίλ της σειράς παραµένει το ίδιο, µε τρεις εκδόσεις που επικεντρώνονται σε συγκεκριµένες απαιτήσεις πελατών. Τα Puma 140-165 είναι η οικονοµική επιλογή, το Puma 150 και 165 Multicontroller παρέχει στους πελάτες περισσότερη αυτοµατοποίηση και το Puma CVXDrive προσφέρει κορυφαία παραγωγικότητα.

Νέα χαρακτηριστικά και βελτιώσεις καµπίνας

Τα νέα µοντέλα Puma 140-175 βασίζονται στα θετικά σχόλια και την αντίδραση των πελατών της προσφάτως αναβαθµισµένης σειράς Puma 185-240, µοντέλο 2021, µε µακρύ µεταξόνιο, µε βελτιώσεις που αποσκοπούν στο όφελος τόσο του ιδιοκτήτη όσο και του χειριστή.

Η επανασχεδιασµένη είσοδος όπως της σειράς Magnum παρέχει ευκολότερη πρόσβαση, ενώ οι βελτιώσεις στην καµπίνα περιλαµβάνουν βάση τηλεφώνου, θύρες τροφοδοσίας USB και βάση tablet για να διευκολύνουν τη διαχείριση της καµπίνας. Τα υλικά της ταπετσαρίας έχουν αναβαθµιστεί σε υψηλής ποιότητας, µε φινίρισµα όπως στα αυτοκίνητα και ένα νέο κορυφαίο δερµάτινο τιµόνι Case IH υψηλής ποιότητας, θα αυξήσει την ευχαρίστηση της οδήγησης.

Η ορατότητα στα µοντέλα Multicontroller και CVXDrive βελτιώνεται χάρη σε έναν νέο υαλοκαθαριστήρα τοποθετηµένο χαµηλά που καλύπτει 60% περισσότερη επιφάνεια και υπάρχει επίσης ένα νέο ψυγείο διαθέσιµο για αναψυκτικά. Για τους χρήστες φορτωτών ένα νέο προηγµένο joystick, µε ενσωµατωµένα κουµπιά για την λειτουργία της ρεβέρσας και της αλλαγής ταχυτήτων, θα βελτιώσει τους χρόνους εργασίας.

Στο πίσω µέρος των νέων µοντέλων Puma, η θέση στήριξης του 3ου σηµείου έγινε πιο εργονοµική και οι υδραυλικοί ταχυσύνδεσµοι έχουν βελτιωθεί για µεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Άλλες βελτιώσεις περιλαµβάνουν φώτα LED και µία παροχή αέρα για το φούσκωµα ελαστικών και τον καθαρισµό.

Βελτιώσεις στο σασµάν CVXDrive

Τα µοντέλα Puma CVXDrive έχουν υποβληθεί σε βελτιώσεις στο σασµάν, µε τους µηχανικούς της Case IH να έχουν επικεντρωθεί στην βελτίωση της οδηγικής εµπειρίας µειώνοντας τον χρόνο αντίδρασης της ρεβέρσας και της επιτάχυνσης/επιβράδυνσης και αυξάνοντας την ευαισθησία του πεντάλ γκαζιού.  Υπάρχει επίσης τώρα µεγαλύτερη ευαισθησία και ακρίβεια της θέσης του Multicontroller, µε δυνατότητα απενεργοποίησης του cruise control µε το πεντάλ, την οποία οι πελάτες θα εκτιµήσουν όταν στρίβουν στο κεφαλάρι.

Νέα πακέτα εξοπλισµού Case IH

Τρία νέα πακέτα προσφέρονται στα τρακτέρ Puma 140-175 που θα διευκολύνουν τους πελάτες να επιλέξουν τον ιδανικό εξοπλισµό τους. Το πακέτο Selection, για τα βασικά µοντέλα Puma 140-165, καλύπτει τις βασικές απαιτήσεις των πελατών. Τα τρακτέρ Puma Multicontroller και Puma CVXDrive προσφέρονται µε δύο πακέτα, Advanced και Professional. Το πακέτο Advanced περιλαµβάνει τα πιο συνηθισµένα χαρακτηριστικά για τις καθηµερινές εργασίες, ενώ το πακέτο Professional επικεντρώνεται στην τεχνολογία AFS, ενώ είναι έτοιµο για σύνδεση συστήµατος αυτόµατης οδήγησης και µε οθόνη AFS Pro 700.

Η New Holland φέρνει τα νεα T4 FNV

Η New Holland, παρουσιάζει πέντε µοντέλα T4 F/N/V, όλα ειδικά σχεδιασµένα και ανεπτυγµένα για να ταιριάζουν και να εργάζονται αποτελεσµατικά µεταξύ οποιονδήποτε σειρών, µε πλάτος εργασίας από µόλις 1,06 µέτρα έως 1,9 µέτρα. Αλλά οι διαστάσεις δεν λένε όλη την ιστορία. Κάθε µηχάνηµα New Holland έρχεται µε τα σωστά χαρακτηριστικά για να κάνει τη δουλειά του: ισχυροί, αποδοτικοί και καθαροί κινητήρες, εξαιρετικά άνετες και ασφαλείς καµπίνες, χαµηλά µοντέλα χωρίς καµπίνα και τέλειος συνδυασµός αξόνων και υδραυλικών συστηµάτων για εύκολη σύνδεση µε κάθε παρελκόµενο.

Πιο αποδοτικά και πιο καθαρά

Τα µοντέλα T4.80 εξοπλίζονται µε τον τετρακύλινδρο κινητήρα 3,4 λίτρων, ενώ τα µοντέλα T4.90, T4.100, T4.110 & T4.120 εξοπλίζονται µε τον τετρακύλινδρο κινητήρα 3,6 λίτρων από την FPT Industrial. Η µέγιστη ροπή παράγεται µόλις στις 1.300 στροφές ανά λεπτό, µε µέγιστη τιµή στα 518 Nm στο µοντέλο T4.120, το οποίο αποδίδει µέγιστη ισχύ 120 hp στις 2.300 στροφές ανά λεπτό. Αυτή είναι η υψηλότερη απόδοση που έχει ποτέ προσφερθεί από τη New Holland σε ειδικό τρακτέρ.

Όλη η σειρά T4 F/N/V συµµορφώνεται µε τους ευρωπαϊκούς κανονισµούς εκποµπής καυσαερίων STAGE V κάνοντάς τα πιο καθαρά από ποτέ.

Έκδοση T4F SUPER LOW PROFILE

Το T4F µε πλαίσιο ασφαλείας, είναι διαθέσιµο και σε χαµηλή έκδοση για σκεπαστές καλλιέργειες. Ένας νέος εµπρόσθιος άξονας µειώνει το ύψος του καπό του κινητήρα από το έδαφος. Στο οπίσθιο µέρος, ένα νέο πάτωµα µε χαµηλά φτερά, µόνο για λάστιχα 20 και 24 ιντσών, επιτρέπει στον χειριστή να µπαίνει σε σκεπαστούς αµπελώνες και στα χαµηλότερα περιβόλια.

Σύστηµα LIFT-O-MATIC™ PLUS:

Ταχύτητα και Ακρίβεια

Αυτό το βραβευµένο σύστηµα χειρισµού του µηχανικού υδραυλικού σας επιτρέπει να σηκώνετε ή να χαµηλώνετε το οπίσθιο παρελκόµενο όταν γυρίζετε στα κεφαλάρια, διατηρώντας παράλληλα τις ρυθµίσεις θέσης και βύθισης. Όταν σπρώχνετε/τραβάτε το µοχλό, µόλις τον αφήσετε, το παρελκόµενο σταµατά αµέσως στο ύψος που αντιστοιχεί στην πραγµατική θέση του παρελκόµενου. Ένα ελαφρύ σπρώξιµο ή τράβηγµα αυτού του βολικού µοχλού επιτρέπει µικρές ρυθµίσεις.

Μοναδικά χαρακτηριστικά New Holland για παραγωγικότητα και ασφάλεια

Τα µοντέλα ROPS έχουν ένα πλαίσιο που διπλώνει προς τα εµπρός για να περάσει κάτω από χαµηλές καλλιέργειες ή να µπει σε χαµηλά κτίρια. Η νέα σχεδίαση του πλαισίου επιτρέπει µια γρήγορη και εύκολη αναδίπλωση όταν χρειάζεται.

Σε όλα τα νέα µοντέλα τρακτέρ T4F/N/V, το νέο εµπρόσθιο υδραυλικό έχει ανυψωτική ικανότητα έως 2.130 κιλά. Συµβατό και µε άξονα SuperSteer™, το εµπρόσθιο υδραυλικό είναι διαθέσιµο µε ή χωρίς δυναµοδότη (PΤΟ) που παίρνει κίνηση κατευθείαν από τον κινητήρα.

SUPERSTEER™: Η πιο µικρή ακτίνα στροφής

Πέρα από την κανονική γωνία στροφής των 55°, το SuperSteer™ προσφέρει γωνία έως και 76°. Με το SuperSteer™ έχετε επίσης πολύ περισσότερα από µια κλειστή, καθαρή στροφή: το εργαλείο που βρίσκεται µπροστά στρίβει γρηγορότερα και το αυξηµένο µεταξόνιο µεταφέρει περισσότερο βάρος στο εµπρόσθιο µέρος του τρακτέρ. Αυτό µειώνει την ανάγκη για εµπρόσθιο αντίβαρο όταν εργάζεστε µε βαριά παρελκόµενα τοποθετηµένα πίσω.


Agrotech 

Μοναδικό δενδροκομικό τρακτέρ με σάσι



Στο υψηλότερο επίπεδο ιπποδύναµης και προδιαγραφών βρίσκεται το νέο John Deere 5130 ML που είναι εξοπλισµένο µε τετρακύλινδρο κινητήρα PowerTech Plus της John Deere 4,5 λίτρων µε αυξηµένη ροπή κατά 30% και µέγιστη απόδοση 134 ίππων. Το µηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων PowerQuad Plus µε το οποίο κυκλοφορεί, διαθέτει τέσσερις από τις προαιρετικά διαθέσιµες οκτώ ταχύτητες powershift του κιβωτίου ταχυτήτων Powr8. Κατά την επιλογή οικογένειας ταχυτήτων, επιλέγεται αυτόµατα η αντίστοιχη ταχύτητα powershift.

Αυτό το χαρακτηριστικό και η αλλαγή σχέσης ταχυτήτων χωρίς συµπλέκτη µέσω του κουµπιού αποσύµπλεξης κάνουν το τρακτέρ να ξεχωρίζει από πλευράς άνεσης.

Το 5ML εντυπωσιάζει όχι µόνο µε την ισχύ του κινητήρα του, αλλά επίσης και µε τη υδραυλική παροχή των 117 λίτρων/λεπτό. Αυτό επιτρέπει την απευθείας σύνδεση παρελκοµένων µε υψηλές απαιτήσεις υδραυλικής ισχύος στο υδραυλικό σύστηµα του τρακτέρ, χωρίς να υπάρχει ανάγκη για εξωτερική υδραυλική αντλία που κινείται από το PTO.

Επιπλέον, είναι δυνατός ο συνδυασµός διαφορετικών εφαρµογών. Για παράδειγµα, µπορείτε να εξοικονοµήσετε χρόνο, κλαδεύοντας δέντρα και οργώνοντας το χώµα ταυτόχρονα. Επιπλέον, το τρακτέρ είναι έτοιµο για χρήση µε µπροστινούς φορτωτές.

Ανυψωτική ικανότητα

Ένα ειδικό χαρακτηριστικό είναι η εξαιρετική ανυψωτική ικανότητα του 5ML, η οποία ανέρχεται σε 4900 kg στα άκρα κοτσαδόρου του πίσω υδραυλικού συστήµατος. Το µπροστινό υδραυλικό σύστηµα έχει ανυψωτική ικανότητα 2900 kg, µε ωφέλιµο φορτίο 3500 kg. Ο συνδυασµός υψηλού ωφέλιµου φορτίου και µέγιστης ανυψωτικής ικανότητας επιτρέπει τη σύνδεση µεγάλων παρελκοµένων, πράγµα που αυξάνει την αποτελεσµατικότητα και την παραγωγικότητα.

Ανθεκτικός σχεδιασµός

Επιπλέον, το 5ML ξεχωρίζει χάρη στον ανθεκτικό σχεδιασµό του. Τα φτερά, το ρεζερβουάρ καυσίµου και το περίβληµα πίσω φώτων, καθώς και οι τσιµούχες στις πόρτες, είναι κατασκευασµένα από χάλυβα και είναι, συνεπώς, ιδιαίτερα ανθεκτικά. Ο σχεδιασµός περιλαµβάνει απαλά άκρα που διασφαλίζουν ότι οι καλλιέργειες δεν υφίστανται ζηµιά κατά την οδήγηση µέσα από στενά τµήµατα.

Γεωργία Ακριβείας

Για να διευκολύνει την εργασία µε ειδικές καλλιέργειες, το 5ML προσφέρει ένα ολοκληρωµένο πακέτο τεχνολογίας για γεωργία ακριβείας της John Deere. Ένα αποκλειστικό χαρακτηριστικό είναι το ενσωµατωµένο σύστηµα καθοδήγησης AutoTracTM. Η οθόνη AutoTracTM έχει ενσωµατωθεί απευθείας στο ταµπλό του τρακτέρ, εξαλείφοντας την ανάγκη για πρόσθετη ενεργοποίηση ή πρόσθετη οθόνη. Οι ανάγκες για ψηφιοποίηση σήµερα και χαρτογράφηση των αγροτεµαχίων είναι ολοένα και µεγαλύτερη. Σε αυτό συνεισφέρει η οθόνη γενιάς 4 .Τα δεδοµένα εργασίας µπορούν εύκολα να µεταφερθούν µε ασφάλεια στο John Deere Operations Center, το οποίο είναι διαθέσιµο δωρεάν.

Ασφάλεια και άνεση

Η καµπίνα του 5ML είναι εξοπλισµένη µε ηλεκτρονικό χειριστήριο πολλαπλών λειτουργιών και µια µεγάλη οθόνη LCD στο ταµπλό. Αυτό παρέχει άριστη εποπτεία των ρυθµίσεων του τρακτέρ και αυξάνει την άνεση του χειριστή. Το ηλεκτρονικό χειριστήριο πολλαπλών λειτουργιών καθιστά εύκολο και άνετο τον - 3 - Public έλεγχο των παρελκοµένων.

Η λειτουργία διαχείρισης  iTec παρέχει αυτοµατοποίηση των διαδικασιών εργασίας κατά τις στροφές σε πλάτωµα, πράγµα που διευκολύνει αισθητά τον οδηγό. Το σύστηµα φίλτρου καµπίνας κατηγορίας 4 (σύµφωνα µε το πρότυπο EN 15695), που είναι ενσωµατωµένο στην οροφή της καµπίνας οδηγού, παρέχει προστασία από σκόνη, αερολύµατα και ατµούς που είναι επικίνδυνα για την υγεία.

*του Χριστόδουλου Μποζατζίδη

Το 2022 ήταν µια χρονιά επιστροφής στην κανονικότητα αλλά και µε συνεχείς προκλήσεις. Η Agrotech SA στηρίζοντας την αγροτική κοινωνία συνέχισε να επενδύει σε πρωτοποριακές γεωργικές τεχνολογίες και καινοτοµίες που καθορίζουν το µέλλον της γεωργίας ενώ στην κορυφή των προτεραιοτήτων της ήταν η βελτίωση της εµπειρίας όλων όσων την εµπιστεύονται καθηµερινά.

Εξάλλου, η εταιρεία συνέχισε, και θα συνεχίσει, να είναι µοναδική στις after sales υπηρεσίες που προσφέρει.

Ως προς τα µηχανήµατα που ξεχώρισαν τη χρονιά που πέρασε, σίγουρα πρέπει να αναφέρω τα µοντέλα της ανανεωµένης σειράς 6R και της νέας δενδροκοµικής σειράς 5G.

Περιµένουµε τα νέα σχέδια βελτίωσης και τα επενδυτικά προγράµµατα του 2023 και συνεχίζουµε µε αποφασιστικότητα το έργο µας, να είµαστε στο πλευρό του αγρότη ακόµα και στις πιο δύσκολες συγκυρίες.

Εύχοµαι καλές παραγωγές και µια καλή καλλιεργητική χρονιά.

*CEO Agrotech SA Μποζατζίδης-Μητσιολίδης

ΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ Α.Ε.Β.Μ.Ε.

Η RED VELVET σειρά της MF



Η Massey Ferguson παρουσιάζει την νέα σειρά των ειδικών ελκυστήρων MF 3 Speciality, µια γκάµα ελκυστήρων µε 6 µοντέλα για αµπελώνες, εξειδικευµένες καλλιέργειες, οπωρώνες, κρεβατίνες και ορεινές καλλιέργειες. Ένας ελκυστήρας σχεδιασµένος για τους πιο απαιτητικούς και εξειδικευµένους παραγωγούς καθώς µπορεί να εργάζεται στις πιο ακραίες καιρικές συνθήκες και εδαφικές απαιτήσεις.  Η σειρά χαρακτηρίζεται από τους νέους κινητήρες STAGE-V φιλικούς προς το περιβάλλον µε χαµηλή εκποµπή ρύπων, πανίσχυρους, οικονοµικούς και µε µειωµένο κόστος συντήρησης. Οι ελκυστήρες της σειράς αυτής καλύπτουν µεγάλο εύρος ιπποδύναµης που ξεκινά από 75 hp εώς 120 hp. Επιπλέον, σηµαντική είναι η νέα επιλογή του καινούργιου κιβώτιου ταχυτήτων προσφέροντας την µέγιστη ιπποδύναµη στις χαµηλότερες στροφές του κινητήρα επιτυγχάνοντας εξοικονόµηση καυσίµου και µειωµένο θόρυβο στην καµπίνα. Τα µοντέλα κάνουν την εµφάνισή τους µε καµπίνα αλλά και χωρίς καµπίνα, τύπου πλατφόρµα. Επίσης, η σειρά αυτή διατίθεται σε δύο εκδόσεις Essential και Efficient και προσφέρεται µε µια σειρά επιλογών, που προσαρµόζουν τον ελκυστήρα ανάλογα µε τις ανάγκες. Ο τύπος της καµπίνας είναι CAT 4 που εξασφαλίζει στον χειριστή ένα υγιές περιβάλλον κατά την διάρκεια των ψεκασµών αλλά και την σκόνη κατά την διάρκεια των εργασιών.  Όλα αυτά συµπεριλαµβάνονται στον µοντέρνο, εντυπωσιακό σχεδιασµό που προέρχεται από τους µεγαλύτερους ελκυστήρες της Massey Ferguson.

Αποκλειστικός Εισαγωγέας – ∆ιανοµέας στην Ελλάδα για την Massey Ferguson είναι ο Όµιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, παρέχοντας ένα εκτεταµένο δίκτυο αντιπροσώπων και εξουσιοδοτηµένων συνεργείων, πλήρη τεχνική υποστήριξη από έµπειρους τεχνικούς και γνήσια ανταλλακτικά.

του Αριστείδη Μακρή*

To 2022 για την Α∆ΕΛΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ήταν µια χρονιά ορόσηµο καθώς γιορτάσαµε τα 100 χρόνια παρουσίας µας στην Ελλάδα µε το µεγαλύτερο κοµµάτι της ιστορίας µας να είναι συνυφασµένο µε τον εκσυγχρονισµό της ελληνικής γεωργίας.

Την προηγούµενη χρονιά κυρίαρχη ήταν η αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα ως συνέχεια της µετά-πανδηµίας εποχής, µε άµεση συνέπεια στην γραµµή παραγωγής τρακτέρ. H Massey Ferguson γιόρτασε την επέτειο των 175 χρόνων µε την βράβευση, ενός ακόµα ελκυστήρα, του MF 5S για την κατηγορία κάτω των 120 ίππων στην έκθεση SIMA που διεξήχθη στο Παρίσι.

Με την παρουσίαση της σειράς MF 3S στην AGROTICA 2022 µιας γκάµας ελκυστήρων µε 6 µοντέλα, ολοκληρώθηκε η προϊοντική ανανέωση που περιλαµβάνει και τις σειρές MF 5S, MF 6S, MF 7S και MF 8S.  Για το 2023 ο Όµιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη δείχνει ακόµα µεγαλύτερη αποφασιστικότητα να συνεχίσει την στήριξη του Έλληνα αγρότη µε την δηµιουργία των ιδιόκτητων συνεργείων στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, την επέκταση του δικτύου των εξουσιοδοτηµένων αντιπροσώπων µας και την συνεχή εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες γεωργίας ακριβείας.

Η επικείµενη ανακοίνωση των νέων σχεδίων βελτίωσης περιµένουµε να δώσει ώθηση στην αγορά και η Εταιρεία µας έχει κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να διευρύνουµε την παρουσία µας στην Ελληνική αγορά.

Από όλους εµάς στην Massey Ferguson, ευχές για µια παραγωγική και γεµάτη Υγεία καινούρια χρονιά!

*∆ιευθυντής Πωλήσεων & After Sales Αγροτικών Μηχανηµάτων Massey Ferguson


Ο Κόκκινος ∆ιάβολος των χωραφιών MF 8S

Η έµπνευση της σχεδίασης και υλοποίησης του τρακτέρ 8S. 265 αλλά και ολόκληρης της σειράς 8S βασίζεται στην πρωτοποριακή ιδέα της Massey Ferguson να δώσει την δυνατότητα να συµβάλλουν στη δηµιουργία του οι ίδιοι οι πελάτες σύµφωνα µε τις απαιτήσεις και τις ανάγκες τους. Το 8S. 265 αναδείχτηκε «TRACTOR OF THE YEAR 2021» (Τρακτέρ της Χρονιάς) λόγω της τεράστιας ελκτικής δύναµης, της µεγάλης ευελιξίας αλλά και το ελάχιστο βάρος που έχει σε σχέση µε τα άλλα τρακτέρ της ίδιας κατηγορίας έχοντας ως αποτέλεσµα λιγότερη συµπίεση στο έδαφος και µειωµένη κατανάλωση καυσίµου.

Το µεγάλο εύρος ιπποδύναµης της Σειράς 8S καλύπτει όλες τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των αγροτών ξεκινώντας από τους 205 και φτάνοντας στους 305 ίππους µε τον τελευταίας γενιάς κινητήρα του οµίλου ACGO, τον 6κύλινδρο ACGO POWER STAGE – V 7,4 λίτρων επιτυγχάνοντας την µέγιστη ιπποδύναµη στις 1.500 στροφές ανά λεπτό δίνοντας στον χειριστή το πλεονέκτηµα της εξοικονόµησης καυσίµου.

Πολύ σηµαντικό είναι ότι δίνεται στον πελάτη η δυνατότητα να διαλέξει το κιβώτιο σχέσεων σύµφωνα µε τις ανάγκες του ανάµεσα από τρεις εναλλακτικές, την παλιά και γνώριµη σε όλο τον κόσµο DYNA – VT (Vario Transmission) συνεχώς µεταβαλλόµενης µετάδοση κίνησης, DYNA – 7 ( 4 οµάδες και 7 ταχύτητες Dynashift 28x28), DYNA – E power µε απόλυτη τεχολογία διπλού συµπλέκτη, αδιάκοπη αλλαγή ταχυτήτων που αυξάνει την µέγιστη ισχύ στο έδαφος.

Μοναδικός MF PROTECT – U, σχεδιασµός εγκατάστασης κινητήρα και καµπίνας που προσφέρει ορατότητα, άνεση και συγχρόνως επιτυγχάνεται έλαχιστος θόρυβος στην καµπίνα µε 68 db!, και το σηµαντικότερο βελτιώνει την ικανότητα ψύξης του κινητήρα παίρνοντας πάντα καθαρό αέρα. Όλα αυτά συµπληρώνονται µε δύο επιλογές καµπίνας Efficient & Exclusive κάνοντας τον χειριστή να νιώθει σαν το σπίτι του, µε την άνεση που παρέχει η καµπίνα και τον εξοπλισµό τελευταίας τεχνολογίας για την Γεωργία Ακριβείας.

«Η ΔΗΜΗΤΡΑ» ΑΕ

Lamborghini Spark R εκλεπτυσμένη αποδοτικότητα



Από την κατασκευή του, ένα τρακτέρ Lamborghini έχει τόσο κοµψή εµφάνιση που το κάνει να ξεχωρίζει. Αυτή την αρχή ακολούθησε η Lamborghini Trattori για την εξέλιξη του νέου Spark R, µε αποτέλεσµα την κατασκευή 3 µοντέλων από 120 έως 143 ίππους, µε 3 διαφορετικούς τύπους κιβωτίων ταχυτήτων και µεγάλη ποικιλία εξοπλισµού, αφήνοντας τον πελάτη να προσαρµόσει το ιδανικό µηχάνηµα στις απαιτήσεις του.

Κινητήρας

Το νέο Spark R προσφέρεται µε τον 4κύλινδρο κινητήρα FARMotion 45 ULTRA STAGE V, ένα κινητήρα υψηλής απόδοσης, αξιοπιστίας και ελάχιστης συντήρησης. Ο υψηλής πίεσης (2000 bar), ηλεκτρονικά υπέρ τροφοδοτούµενος κινητήρας Common Rail, εξασφαλίζει άµεση τροφοδοσία και εξοικονόµηση καυσίµων καθώς και υψηλή απόδοση ακόµα και στις χαµηλότερες στροφές.

Σύστηµα Μετάδοσης

Η νέα σειρά Spark R είναι διαθέσιµη µε τρεις διαφορετικούς τύπους µετάδοσης:

Powershift: Αποτελεί ένα απλό κιβώτιο ταχυτήτων, υψηλής ακρίβειας. Η βασική έκδοση φέρει το µηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων µε 2 ή 3 Powershift και 2 έως 4 βαθµίδες και λειτουργία αυτόµατης αλλαγής βαθµίδας Powershift.

RVshift: Υψηλή τεχνολογία µέσω ενός απλού joystick. Το κιβώτιο ταχυτήτων RVshift προσφέρεται µε 20 ταχύτητες εµπρός + 16 πίσω και η χρήση γίνεται τόσο εύκολα όσο και µε ένα απλό κιβώτιο ταχυτήτων Powershift.

VRT: Συνεχώς µεταβαλλόµενο κιβώτιο ταχυτήτων για ασυναγώνιστη ακρίβεια και αποτελεσµατικότητα. Η µετάδοση VRT συνδυάζει την τεχνολογία αιχµής µε την εξαιρετική αποτελεσµατικότητα, ώστε να καλύψει τις ανάγκες οποιασδήποτε εργασίας µπορεί να φανταστεί κανείς.

Υδραυλικό σύστηµα και PTO

Το υδραυλικό σύστηµα µε αντλία Load Sensing 120 l/min είναι ικανό να καλύψει και τις υψηλότερες απαιτήσεις παροχής λαδιού. Επιπλέον, η δυνατότητα ύπαρξης µικτών υδραυλικών αναµονών πίσω, µε 2 αναµονές µηχανικού ελέγχου + 2 ηλεκτρονικού ελέγχου, µια επιπλέον ανεξάρτητη αναµονή χαµηλής ροής, το Power Beyond και 2 αναµονές µπροστά, προσφέρουν απαράµιλλη ευελιξία σε οποιοδήποτε συνδυασµό παρελκοµένων. Ο πίσω δυναµοδότης στη βασική έκδοση προσφέρεται µε διάφορους συνδυασµούς ταχυτήτων στροφών: PTO 540, 540ECO, 1000 και 1000ECO.

Νέα καµπίνα Top Vision

Ένα εξαιρετικά άνετο περιβάλλον εργασίας κάνει τη δουλειά πιο εύκολη, πιο ευχάριστη και λιγότερο κουραστική. Η καµπίνα διαθέτει ασυναγώνιστη ορατότητα, η ανάρτηση Hydro Silent- Block στο βασικό εξοπλισµό εξασφαλίζει την απαραίτητη ηρεµία και αποσβένει τους κραδασµούς ενώ η µηχανική ανάρτηση καµπίνας ανεβάζει την άνεση του χειριστή σε άλλο επίπεδο. Η ανάρτηση του εµπρόσθιου άξονα είναι επίσης διαθέσιµη και εξασφαλίζει την απόλυτη άνεση στο χωράφι αλλά και στο δρόµο.

του Πάρη Αγγλογάλλου*

Το 2022 αποδείχτηκε µια χρονιά υψηλών απαιτήσεων, προσπάθειας, αλλαγών αλλά και εισαγωγής έντασης γνώσης και καινοτοµιών. Ο πληθωρισµός και η γενικότερη αύξηση του κόστους πρώτων υλών και ενέργειας σε συνδυασµό µε
τη δυσλειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων αποτελούν τη νέα πρόκληση.
Για το 2023 δέσµευση της εταιρείας
«Η ∆ΗΜΗΤΡΑ» Α.Ε αποτελεί η απρόσκοπτη λειτουργία, η διαρκής βελτίωση των παρεχόµενων υπηρεσιών, η υποστήριξη του πελατολογίου και η στήριξη στη προσπάθεια εκσυγχρονισµού των γεωργικών εκµεταλλεύσεων, µέσω της συνεχούς δυναµικής παρουσίας, της γνώσης και της εµπειρίας δεκαετιών. H διαθεσιµότητα των µοντέλων STAGE V είναι συνεχής, τα νέα µοντέλα είναι ετοιµοπαράδοτα και διαθέσιµα προς πώληση ώστε να καλυφθούν οι απαιτήσεις και του πιο απαιτητικού αγοραστή.

Τα τρακτέρ Zetor, Lamborghini, Hürlimann, των εταιρειών που αντιπροσωπεύουµε έχουν ανανεωθεί πλήρως και έχουν εκσυγχρονιστεί υιοθετώντας τεχνολογία αιχµής. Oι καινοτοµίες αφορούν πρωτίστως τη νέα εποχή κινητήρων STAGE V και δευτερευόντως τον νέο σχεδιασµό καπό και καµπίνας, τον πλήρη ανασχεδιασµό των κιβωτίων ταχυτήτων, την αποδοτικότερη τεχνολογία και την ενσωµάτωση της γεωργίας ακριβείας στις µικρότερες εκδόσεις µοντέλων.

*Εµπορικός ∆ιευθυντής «Η ∆ΗΜΗΤΡΑ» Α.Ε

ZETOR FORTERRA

Με τετρακύλινδρους ισχύος από 96 έως 147 ίππους

Τα τρακτέρ της σειράς Forterra φηµίζονται για τη στιβαρότητα και την υπεροχή τους και διατίθενται σε τρεις εκδόσεις: Το Forterra CL, HSX και HD. Τα τρακτέρ Forterra κινούνται µε τετρακύλινδρους κινητήρες Zetor Stage V ισχύος από 96 έως 147 ίππους και αποτελούν µια εναλλακτική λύση έναντι των ανταγωνιστικών εξακύλινδρων. Οι κινητήρες Zetor είναι αξιόπιστοι, ισχυροί και υπερέχουν σε χαµηλή κατανάλωση. Η απλή κατασκευή του κινητήρα µε ελάχιστα ηλεκτρονικά στοιχεία εγγυάται χαµηλό κόστος λειτουργίας, µεγάλη διάρκεια ζωής και εύκολη συντήρηση. Το τεσσάρων ταχυτήτων κιβώτιο ταχυτήτων του Forterra CL είναι πλήρως συγχρονισµένο, δυο περιοχών και µε αυτόµατο πολλαπλασιαστή τριών σταδίων, µε συνολικές ταχύτητες 24 εµπρός και 18 πίσω. Τα Forterra HSX και Forterra HD είναι εξοπλισµένα µε το καινοτόµο κιβώτιο ταχυτήτων 40ECO µε ταχύτητες 30 εµπρός και 30 πίσω, αυτόµατο PowerShift και ηλεκτροϋδραυλική ρεβέρσα (PowerShuttle). Η αποτελεσµατικότητα των υδραυλικών της γκάµας Forterra βασίζεται στη µοναδική λειτουργία HitchTronic – αυτόµατη ρύθµιση του συστήµατος τριών σηµείων ενώ η µέγιστη ανυψωτική ικανότητα των 85 kN εξασφαλίζει την άριστη λειτουργία µε ευρεία γκάµα παρελκόµενων µηχανηµάτων.

Τέλος, η εκσυγχρονισµένη σειρά Forterra προσφέρει όχι µόνο µια νέα σχεδίαση που υπερτονίζει τη δύναµη και την αποτελεσµατικότητα του µηχανήµατος, αλλά κυρίως µια σειρά λειτουργικών βελτιώσεων.

Π. ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΒΕ

Ιδανικά για μεικτές εκμεταλλεύσεις


του Σπύρου Παντελεηµονίτη*

Το 2022 ήταν άλλη µία ανοδική χρονιά για την Kubota στην Ελλάδα. Ο εφοδιασµός γεωργικών ελκυστήρων βελτιώθηκε σηµαντικά και µπορέσαµε να αυξήσουµε τις πωλήσεις µας και το µερίδιο αγοράς µας. Φέτος ξεκινάµε την χρονιά µε µεγάλο απόθεµα µηχανήµατων και εξειδικευµένων παρελκοµένων, έτοιµοι για το νέο πρόγραµµα σχεδίων βελτίωσης.

Επενδύσαµε στον τοµέα εξυπηρέτησης πελατών µετά τη πώληση µε εκπαιδεύσεις του προσωπικού µας και των συνεργατών και εξελίξαµε τις υπηρεσίες µας στον τοµέα της γεωργίας ακριβείας.

Το 2023 σκοπεύουµε να παρουσιάσουµε νέες σειρές γεωργικών ελκυστήρων, εναρµονιζόµενες µε τις τελευταίες Ευρωπαϊκές οδηγίες και εξοπλισµένες µε τεχνολογία που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του αγροτικού κόσµου. Συνεχίζουµε παράλληλα την διεύρυνση της γκάµας των εξειδικευµένων µηχανηµάτων, µε επώνυµα Ευρωπαϊκά εργοστάσια, προσφέροντας λύσεις στις προκλήσεις των καιρών µας.Καλούµε όλους τους ενδιαφερόµενους να γνωρίσουν από κοντά εµάς και προϊόντα µας, να δουν από κοντά την κατασκευαστική υπεροχή τους, να ενηµερωθούν για τις πολύ ανταγωνιστικές τιµές µας καθώς και τα ευέλικτα πακέτα χρηµατοδότησης που προσφέρουµε.

*∆ιευθυντής επιχειρηµατικής µονάδας ΕΛΞΙΣ Πετρόπουλος


Tα ευέλικτα νέα τρακτέρ M6002 της Kubota έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των µικροµεσαίων ανοικτών καλλιεργειών και των κτηνοτροφικών µονάδων που έχουν ανάγκη ο ελκυστήρας τους να είναι αξιόπιστος και για πολλές χρήσεις. 

Η ευελιξία, η ευκολία χρήσης και η άνεση του χειριστή βρίσκονται στο επίκεντρο του καινοτόµου σχεδιασµού και η προαιρετική έξυπνη τεχνολογία επιτρέπει σε αυτά τα τρακτέρ να λειτουργούν τα παρελκόµενα µε Isobus και να εκτελούν εργασίες καλλιέργειας ακριβείας.

Η M6002 ικανοποιεί τη ζήτηση των πελατών για ένα εξελιγµένο, αλλά ισχυρό και ελαφρύ τρακτέρ. Το εντυπωσιακό µοτέρ, σε συνδυασµό µε το συνολικό βάρος χωρίς φορτίο µόλις 6.000 κιλών, δίνει επίσης στην M6002 την καλύτερη αναλογία ισχύος προς βάρος στην κατηγορία του.

Μοντέλα

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας Kubota Stage V προσφέρει µέγιστη ισχύ, διατηρώντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίµου χαµηλή µε το πρόγραµµα συντήρησης για το φίλτρο σωµατιδίων ντίζελ (DPF) να έχει επεκταθεί στις 6.000 ώρες.

Το κιβώτιο ταχυτήτων της M6002 είναι αρκετά εύχρηστο, οκτώ σχέσεων (semi-power shift) ηµι-µετατόπισης που έχει σχεδιαστεί για µέγιστη απόδοση και ανθεκτικότητα.

Οι ταχύτητες εργασίας µπορούν να ρυθµιστούν απλά χρησιµοποιώντας τον εργονοµικό µοχλό πολλαπλών λειτουργιών σε ένα ευρύ φάσµα επιλογών από 0,2 έως 40 χλµ/ώρα. Οι οκτώ ταχύτητες µετατόπισης ισχύος σε τρεις σχέσεις δίνουν στους οδηγούς τη δυνατότητα επιλογής ταχυτήτων 24 εµπρός και 24 όπισθεν, και µια προαιρετική σειρά υπεραργών ταχυτήτων αυξάνει την τιµή στις 32 τόσο στις εµπρός όσο και στις όπισθεν.

Προσφέρει µεγάλη ανυψωτική ικανότητα στα πίσω άκρα 7.000 κ. και το κλειστό υδραυλικό σύστηµα CCLS έχει παροχή 115 λίτρα/λεπτό. Η σειρά M6002 προσφέρει επίσης τέσσερις ταχύτητες PTO στάνταρ: 540; 540 ECO; 1000; και 1000 ECO.

Ικανή για όλες τις αγροτικές εργασίες η Μ4003

Τα 2 νέα µοντέλα της σειράς M4-063 κα M4-073 προσφέρουν 66 και 74 ίππους αντίστοιχα και έρχονται µε τον ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο κινητήρα V3307 , πληρώντας τις αυστηρότερες απαιτήσεις των τελευταίων προτύπων Euro Stage 5. Οι βελτιωµένες επιδόσεις και η υψηλότερη ροπή σε χαµηλές στροφές του κινητήρα προσφέρουν τριπλό όφελος, µε χαµηλά επίπεδα θορύβου, λιγότερη φθορά και µειωµένη κατανάλωση καυσίµου. Με κιβώτιο 6 ταχυτήτων πλήρως συγχρονιζέ, τρεις οµάδες Hi-Lo-Creeper και µε την τεχνολογία Dual Speed (M4-073) ο παραγωγός έχει να επιλέξει µεταξύ 36 ταχυτήτων εµπρός και 36 πίσω.

Με την ηλεκτροϋδραυλική ρεβέρσα η αλλαγή κατεύθυνσης γίνεται πιο γρήγορα και πιο εύκολα από ποτέ, χωρίς να χρειάζεται το πάτηµα του συµπλέκτη. Ο υγρός πολύδισκος συµπλέκτης εγγυάται για την ανθεκτικότητα και την µεγάλη διάρκεια ζωής, κάνοντας εύκολη τη σύνδεση παρελκοµένων µηχανηµάτων

Η άνετη καµπίνα της σειράς M4003 προσφέρει περισσότερο χώρο από οποιονδήποτε άλλο γεωργικό ελκυστήρα στην κατηγορία του. ∆ιαθέτει µεγάλες γυάλινες πόρτες , και εγγυάται ένα ευχάριστο περιβάλλον µε εξαιρετική πανοραµική ορατότητα.

Η ανυψωτική ικανότητα των 2500 κιλών , επιτρέπει την ανάρτηση και των πιο βαριών παρελκοµένων της κατηγορία του , µε τα χειριστήρια υδραυλικών και µπράτσων ανύψωσης να είναι εύκολα στη χρήση. ∆ιαθέτει έως 3 διπλές βαλβίδες εξωτερικών εργασιών υψηλής παροχής µε αντλίες 63λίτρα /λεπτό.

του Λουκά Λιάκου*

Το 2022 ήταν δύσκολη και ιδιαίτερη χρονιά λόγω του COVID, του πολέµου και των αναταραχών που προκλήθηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Παρόλα αυτά για την επιχειρηµατική µονάδα Landini & McCormick ήταν µια πετυχηµένη χρονιά ,όπως και για όλες τις επιχειρηµατικές µονάδες της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.. Την νέα χρόνια προσδοκούµε να αυξήσουµε το µερίδιο µας στην αγορά όπως κάνουµε τα τελευταία χρόνια . Οι προσδοκίες µας για το 2023 είναι ιδιαίτερα υψηλές κυρίως λόγω των αναµενόµενων σχεδίων βελτίωσης. Επίσης ξεχωρίζουµε για:

1) Τη µεγάλη γκάµα και αξιοπιστίας των µηχανηµάτων µας.

2) Την ευελιξία των νέων χρηµατοδοτικών προγραµµάτων που προσφέρουµε και δίνουν στον πελάτη την δυνατότητα αποπληρωµής έως 7 χρόνια µε τους ευνοϊκότερους ορούς στην αγορά (συνεργασία µε τράπεζες Εurobank-Τράπεζα Πειραιώς).

3) Τους ήδη υπάρχοντες ικανοποιηµένους πελάτες µας που είναι η καλύτερη διαφήµιση για τα προϊόντα µας.

4) Το γεγονός πως ο προµηθευτής µας, η Αrgo Tractors S.p.A ως ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές γεωργικών µηχανηµάτων στον κόσµο έχει ως κυρίαρχο στόχο τη συνεχή ανάπτυξη, εξέλιξη και ενσωµάτωση νέων τεχνολογιών στα προϊόντα της. Παρά την γενική κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα προϊόντων, το εργοστάσιο είναι έτοιµο να παρέχει τελευταίας τεχνολογίας προϊόντα για το 2023.

Τα µηχανήµατα που θα παρουσιαστούν το 2023 καλύπτουν ιπποδυνάµεις από 50 έως 350 ίππους. Στην µικρή κατηγορία δενδροκοµικών θα παρουσιαστεί η εξέλιξη της πασίγνωστης σειράς Mistral/Χ2 µε ολοκαίνουργια,µοναδικά χαρακτηριστικά. Η σειρά Rex3/X3, συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία ηµιβαρέου τύπου δενδροκοµικών. Σηµαντική επίσης ανανέωση στην κορυφαία σειρά δενδροκοµικών Landini Rex 4 και McCormick X4F, τα οποία ενισχύονται ακόµα περισσότερο µε νέα χαρακτηριστικά και θέτουν ακόµα υψηλότερα στάνταρτ στην κατηγορία τους. Επίσης θα παρουσιάσουµε τις νέες σειρές 4, 5 & 6, τρακτέρ µεσαίων κατηγοριών και διατίθενται από 75 έως 145 ίππους. Τέλος, τις µεγάλες σειρές 7 & 8, των 150 έως 350 ίππων.

Όλα τα µηχανήµατα είναι κατασκευασµένα στην Ιταλία. 
Τα νέα τρακτέρ πρόκειται να θέσουν καινούργιους όρους στην αγορά λόγω της προηγµένης τεχνολογίας, της υψηλού επιπέδου ποιότητας κατασκευής, αλλά και των σηµαντικών βελτιώσεων, του πλήθους των επιλογών που προσφέρουν.

*Business Unit Manager


Γ. ΧΙΓΚΑΣ ΑΒΕΕ

Νέα Special γενιά Ferrari VEGA 85



Τo νέο Ferrari Vega είναι τρακτέρ ειδικής καλλιέργειας που καλύπτει απόλυτα τις απαιτήσεις της τεχνολογικής εξέλιξης και εξασφαλίζει την µέγιστη δυνατή παραγωγικότητα µε σεβασµό στο περιβάλλον. Ανήκει στη ολοκαίνουργια γενιά συµπαγών τρακτέρ µέσης ισχύος, που προσφέρουν αξιόπιστες λύσεις σε όλες τις αγροτικές ανάγκες, χάρη στον τεχνολογικά εξελιγµένο εξοπλισµό τους.

Το Vega αποτελεί την αιχµή του δόρατος της Ferrari στα επαγγελµατικά ισότροχα τρακτέρ, µε πλήρως περιστρεφόµενη θέση για ανάστροφη λειτουργία στον στάνταρ εξοπλισµό και 3 εκδόσεις οπού η κάθε µία έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για να ικανοποιεί συγκεκριµένες εφαρµογές:

-AR: Σασί µε κεντρική άρθρωση, στενό µετατρόχιο και µικρή ακτίνα στροφής.

-RS: Πλαίσιο µε ρόδες που στρίβουν, µε σταθερότητα και ασφαλές κράτηµα, για χρήση και σε επικλινή εδάφη.

-DUALSTEER®: Πλαίσιο µε κεντρική άρθρωση και σύστηµα διεύθυνσης στους τροχούς για ασυναγώνιστη ευελιξία σε στενούς χώρους.

Σε ότι αφορά τον κινητήρα, κάτω από το καπό του νέου VEGA, βρίσκεται ο Kohler Stage V µε 75 ίππους. H υψηλή του ροπή, µεταδίδεται άψογα και στους τέσσερις τροχούς χάρη στο πλήρως αναβαθµισµένο κιβώτιο ταχυτήτων 16x16 κατασκευής της ίδιας της Ferrari το οποίο καλύπτει τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού χρήστη, κάτω από διαφορετικές συνθήκες εργασίας.

H νέα σειρά Vega 85 δηµιουργήθηκε µε σηµείο αναφοράς τον χειριστή, µε µια πλήρως επανασχεδιασµένη θέση οδήγησης που εγγυάται τη µέγιστη άνεση και απόλυτη προστασία, χάρη στη νέα καµπίνα VISTA PRO µε πιστοποίηση κατηγορίας 4 για µέγιστη προστασία κατά των ψεκασµών.

Η ρεβέρσα EasyDrive® µε ηλεκτροϋδραυλική λειτουργία είναι ιδιαίτερα εύχρηστη για όλες εκείνες τις εργασίες που απαιτούν συχνές αλλαγές κατεύθυνσης, όπως η συντήρηση πρασίνου, ο χειρισµός υλικών µε πιρούνες ανύψωσης, εργασίες µετακίνησης χιονιού ή για αναστροφές στα κεφαλάρια σε αµπελώνες και οπωρώνες.

Το Dualsteer® είναι ένα σύστηµα διπλού τιµονιού που ενώνει τον κεντρικό σύνδεσµο του πλαισίου µε το τιµόνι των µπροστινών τροχών ώστε η γωνία διεύθυνσης να µπορεί να φτάσει έως 70 °.

Πιο ισχυρά και ευέλικτα από ποτέ τα Claas AXOS

Το AXOS επιστρέφει ανανεωµένο και πιο ισχυρό και ευέλικτο από ποτέ. Εξοπλισµένο πλέον µε ολοκαίνουριο 4 – κύλινδρο κινητήρα Stage V FPT υψηλής απόδοσης και χαµηλής κατανάλωσης στα 3600 κυβικά, το νέο AXOS είναι διαθέσιµο σε 2 εκδόσεις AXOS 230 και AXOS 240 µε απόδοση 92 και 103 άλογα αντίστοιχα.

Η µετάδοση γίνεται µε κιβώτιο ταχυτήτων τριών οµάδων και πέντε σχέσεων που µαζί µε το TWINSHIFT µας δίνει 30 διαθέσιµες σχέσεις για πολλές επιλογές και µέγιστη ευελιξία. Επιπλέον η ηλεκτροϋδραυλική ρεβέρσα REVERSHIFT προσφέρει ασυναγώνιστη άνεση στην εργασία. Επιπλέον το «έξυπνο σύστηµα» START – STOP επιτρέπει την ακινητοποίηση του τρακτέρ χωρίς την χρήση του συµπλέκτη, πάρα µόνο του φρένου.  Το νέο Claas AXOS προσφέρεται µε δύο αντλίες µε παροχή στα 60 λίτρα ανά λεπτό, µια για τα υδραυλικά και µία για τις παροχές λαδιού. Όσον αφορά τις παροχές στο πίσω µέρος το AXOS διατίθεται µε 3 µηχανικά χειριστήρια διπλής ενεργείας στον στάνταρ εξοπλισµό ή προαιρετικά 4 ηλεκτρουδραυλικά χειριστήρια 2 εκ των οποίων λειτουργούν µέσω του joystick electropilot.

Επίσης υπάρχει δυνατότητα εγκατάστασης εµπρόσθιου φορτωτή Claas FL 40 η 60, όπως και µπροστινά υδραυλικά µαζί µε PTO 540 ECO ή 1000.

Η σύγχρονη καµπίνα του νέου AXOS προσφέρει εσωτερικό διάκοσµο µε νέο µοντέρνο σχεδιασµό, µε 6 κολώνες και στάνταρ ηλιοροφή. Επιπρόσθετα διαθέτει flat πάτωµα για µέγιστη άνεση όπως και προαιρετικά κάθισµα συνοδηγού. Οι κονσόλες δεξιά και αριστερά είναι εργονοµικά σχεδιασµένες και πλέον ο οδηγός έχει στο δεξί του χέρι τις αλλαγές ταχυτήτων, το joystick electropilot, τον έλεγχο των υδραυλικών και των παροχών κλπ. Ο ανανεωµένος πίνακας οργάνων διαθέτει πλέον έγχρωµη οθόνη και µοντέρνο σχεδιασµό όπως αρµόζει άλλωστε σε ένα premium τρακτέρ της εποχής µας. Τα τρακτέρ της σειράς Claas & Ferrari καλύπτονται πλήρως µε υψηλής ποιότητας τεχνική υποστήριξη µετά την πώληση η οποία περιλαµβάνει πλήρη κάλυψη σε ανταλλακτικά και άµεση τεχνική παρέµβαση 24/7 σε οποιοδήποτε σηµείο της Ελλάδας ακόµα και µέσα στο χωράφι. Όλα αυτά µόνο από µια πλήρως οργανωµένη εταιρεία που είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της και σέβεται τους πελάτες της, όπως είναι η Γ.ΧΙΓΚΑΣ Α.Β.Ε.Ε.

του Γιώργου Χίγκα*

Το 2022 η αγορά των γεωργικών µηχανηµάτων παρουσίασε ύφεση, σε αντίθεση µε τις δύο προηγούµενες χρονιές που είχαµε δει µια σηµαντική αύξηση. Η αγορά των τρακτέρ διαµορφώνεται λίγο κάτω από τις 2.000 µονάδες, όταν το 2021 ήταν 3.034. Ήταν µια πορεία που λίγο-πολύ την περιµέναµε, µιας και το 2022 ήταν µια µεταβατική χρονιά, πριν την προκήρυξη του νέου προγράµµατος των Σχεδίων Βελτίωσης. Ανάλογη πορεία είχαν και τα παρελκόµενα.

Ασφαλώς η εταιρία µας δεν µπορούσε να µείνει ανεπηρέαστη από αυτήν την εξέλιξη. Προβλέποντας όµως την πτώση της αγοράς, ρίξαµε το βάρος σε συγκεκριµένους στόχους που στόχευαν στην βελτίωση του µεριδίου µας, στην επέκτασή µας σε περιοχές που είχαµε περιορισµένη παρουσία µέχρι σήµερα και στον περαιτέρω εµπλουτισµό της γκάµας των µηχανηµάτων µας. Είµαστε ικανοποιηµένοι που πετύχαµε όλους τους στόχους µας, αυξήσαµε τα µερίδιά µας και αυξήσαµε τόσο την εµβέλειά µας (νέες δενδροκοµικές περιοχές) όσο και τα «όπλα» που έχουµε στην φαρέτρα µας (νέα µοντέλα CLAAS, νέα µοντέλα FERRARI)

Για το 2022 δεν προβλέπουµε µεγάλες αλλαγές στο µέγεθος της αγοράς, θα επηρεάσει πολύ η εξέλιξη των νέων Σχεδίων Βελτίωσης. Εµείς όµως έχουµε σαν στόχο την περεταίρω ανάπτυξή µας και ήδη κάνουµε κινήσεις που θα µας βοηθήσουν σ’ αυτή την προσπάθεια, όπως είναι η νέα συνεργασία µας µε την  SPEDO.

*∆ιευθύνων Σύµβουλος Γ. Χίγκας ΑΒΕΕ



Ολόκληρο το ρεπορτάζ της Agrenda στην αγορά τρακτέρ διαθέσιμο εδώ

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία