Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Προϊόντα

Κερδίζει μερίδια στη Δυτική Ευρώπη η ελληνική φράουλα

Η ελληνική φράουλα ξεκίνησε την εµπορική περίοδο µε δυναµικές πωλήσεις στην Κεντρική Ευρώπη και τιµές σαφώς αναβαθµισµένες συγκριτικά µε την προηγούµενη χρονιά.

36_pin_19

Πέτρος Γκόγκος

159
0

Πλέον στα µισά της περιόδου αλλά µε τους όγκους να έχουν µόλις ξεπεράσει το 20% της αναµενόµενης παραγωγής, οι τιµές υποχωρούν όσο µπαίνει στην αγορά µε µεγάλες ποσότητες ο ανταγωνισµός από Ισπανία και Ιταλία.

Με τιμές κοντά στα 2,5 ευρώ το κιλό στον παραγωγό πληρωνόταν µέχρι και την όγδοη εβδοµάδα του έτους η ελληνική φράουλα, ενώ αναµένεται µια µικρή υποχώρηση της τιµής από εδώ και στο εξής, όσο οι ποσότητες αυξάνονται τόσο εντός της χώρας όσο και σε Ισπανία και Ιταλία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι εξαγωγές φράουλας, από την αρχή της φετινής εµπορικής περιόδου µέχρι τις τελευταίες ηµέρες, ανέρχονται σε 4.068 τόνους, αυξηµένες κατά περίπου 1.680 τόνους, συγκριτικά µε τους όγκους που είχαν εξαχθεί κατά την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Σηµειώνεται πως το 2018 οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 5,3%.

Οι παραγωγοί δείχνουν να έχουν περισσότερες εµπορικές αξιώσεις από την τρέχουσα περίοδο. Ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιφυλάσσονται να τοποθετηθούν για την πορεία της χρονιάς, αφού οι µεγάλες ποσότητες δεν έχουν ακόµα συσκευαστεί ακόµη όπως εξηγούν. Θετικό πάντως είναι το γεγονός ότι σε αντίθεση µε πέρυσι, ο δρόµος προς τη Ρωσία, ή µάλλον οι παράπλευροι διάδροµοι, παραµένουν ανοιχτοί, πάντα στο πλαίσιο που υπαγορεύουν οι συνθήκες από την έναρξη του εµπάργκο και µετά. «Πέρυσι γυρνούσαν αυτοκίνητα πίσω. Τώρα είναι πιο χαλαρά» εξηγεί ο Γιάννης ∆ιασάκος από την Geoplant.

Η πρωιμότητα  της παραγωγής ήταν ο παράγοντας που ενίσχυσε φέτος όπως φαίνεται το δυναµικό ξεκίνηµα της ελληνικής φράουλας.  «Η περίοδος είναι µεγάλη φέτος. Αρχίσαµε από πολύ νωρίς και πλέον στα µέσα Φεβρουαρίου έχουµε πετύχει οι τιµές να είναι καλύτερες από πέρυσι. Η διαφορά οφείλεται στο ότι ήταν πιο πίσω άλλες χώρες, όπως η Ισπανία και η Ιταλία» αναφέρει ο ίδιος. «Η τιµή αναχώρησης µέχρι πριν από λίγες µέρες ήταν στα 3 ευρώ. Τώρα είναι 2 µε 2,30 ευρώ» αναφέρει ο ∆ηµήτρης Τακτικός, από την Τακτικός Α.Ε.

Ο παραγωγός, σύµφωνα µε τον ίδιο, πληρώνεται 40 µε 50 λεπτά λιγότερα ανάλογα µε τη συσκευασία του τελικού προϊόντος. Υπενθυµίζεται πως την προηγούµενη εµπορική περίοδο, η Ελλάδα κατέλαβε την πέµπτη θέση  τη σεζόν 2018-2019, µε όγκο 42,45 εκατ. κιλά αξίας 54,49 εκατ. ευρώ. Σύµφωνα µε τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας Euroestacom (Icex-Eurostat), την περασµένη σεζόν, η Ισπανία πούλησε τις φράουλες της στην Ευρωπαϊκή Ένωση µε µέση τιµή τα 2,107 ευρώ το κιλό, ενώ η Ελλάδα µε 1,284 ευρώ.

Πλεονέκτημα της εγχώριας φράουλας αποτελεί, σύµφωνα µε τον κ. ∆ιασάκο, το υψηλό κόστος παραγωγής σε Ιταλία και Ισπανία. «Όσο η µεγάλη δουλειά για τις φράουλες παίζεται στις µεγάλες αλυσίδες σούπερ µάρκετ της Κεντρικής και ∆υτικής Ευρώπης, είµαστε πιο ανταγωνιστικοί γιατί Ισπανία και Ιταλία έχουν µεγαλύτερα έξοδα στην παραγωγή» εξηγεί ο ίδιος και προσθέτει ότι αυτές έχουν πιο εξειδικευµένο και σταθερό προσωπικό το οποίο  βοηθά στην συνολική παρουσία του προϊόντος.

Ζητούμενο συνεπώς για την ελληνική παραγωγή σύµφωνα µε τον γενικό διευθυντή της Geoplant, κ. ∆ιασάκο, είναι η βελτίωση της ποιότητας του τελικού προϊόντος. «Πρέπει να γίνουν προσπάθειες να βελτιώσουµε τις συσκευασίες για να φέρουµε και µια υπεραξία παραπάνω. Αυτό συνεπάγεται και βελτίωση της ποιότητας της δουλειάς στη συγκοµιδή και στο συσκευαστήριο, µέσω της απασχόλησης σταθερού προσωπικού που µπορεί να συµβάλει στην καλύτερη παρουσία του προϊόντος.

Το άρθρο φιλοξενήθηκε στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφόρησε το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία