
Πρόκειται για δύο κατηγορίες προϊόντων, τις οποίες μελετάει η εταιρεία για να εντάξει στο χαρτοφυλάκιό της. Αυτή τη στιγμή τα Θερμοκήπια Θράκης παράγουν ντομάτα beef, ντομάτα σε τσαμπί, αγγούρι και αγγούρι μίνι. Στην εταιρεία συμμετέχουν με ποσοστό 50,91% η εταιρεία παραγωγής προϊόντων συσκευασίας και γεωυφασμάτων, Πλαστικά Θράκης και η εταιρεία χαλυβουργικών προϊόντων, Έλαστρον με ποσοστό 49,09%.
Στο πλάνο η ανάπτυξη νέων εγκαταστάσεων προς εξυπηρέτηση των αγορών του εξωτερικού
Ταυτόχρονα στο πλάνο της είναι σύμφωνα με τον κύριο Καλπίνη να δημιουργήσει νέες εγκαταστάσεις, επεκτείνοντας τις υπάρχουσες. Επιδίωξη της εταιρείας είναι να δημιουργήσει έδαφος και διαθέσιμο προϊόν για να αναπτύξει τις εξαγωγές, δεδομένου ότι η παρουσία της αυτή τη στιγμή εντοπίζεται στην ελληνική αγορά. Σε αυτό το πλαίσιο αγορές στόχοι αποτελούν χώρες όπως η Δανία καθώς και ευρύτερα οι σκανδιναβικές χώρες αλλά και η Μεγάλη Βρετανία. Όπως αναφέρει ο κύριος Καλπίνης, επιδίωξη της εταιρείας είναι να προσφέρει στις συγκεκριμένες χώρες, προϊόντα, η παραγωγή των οποίων απαιτεί μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ο ίδιος σημειώνει ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανέρχονται αυτή τη στιγμή στα επίπεδα των 0,11 κιλών διοξειδίου του άνθρακα για την παραγωγή της ντομάτας, τη στιγμή που ο μέσος όρος των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με τον ίδιο ανέρχεται στα 11 κιλά.
Θανάσης Καλπίνης, Διευθύνων Σύμβουλος, Έλαστρον ΑΕΒΕ
Για την επέκταση των εγκαταστάσεων των Θερμοκηπίων Θράκης θα αξιοποιηθούν σύμφωνα με τον κύριο Καλπίνη τα προσεχή αναπτυξιακά προγράμματα. Επιδίωξη της εταιρείας είναι να «διαφημίσει» τις χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προκύπτουν μέσα από την παραγωγή των προϊόντων της με τη χρήση γεωθερμίας, κάτι που θα αποτυπώνεται και στη συσκευασία, με στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις της στις προαναφερόμενες και σε άλλες αγορές με τον επικεφαλής της Έλαστρον, να αναφέρει ότι η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί την επόμενη μέρα στη γεωργική παραγωγή. Η κίνηση προβολής του μειωμένου ανθρακικού αποτυπώματος στη συσκευασία, θα μπορέσει να δώσει κατ’ επέκταση και τη δυνατότητα για αύξηση των τιμών στο τελικό προϊόν, λόγω της υπεραξίας που προκύπτει μέσα από μία τέτοια πρωτοβουλία.
Στόχος η ανάπτυξη και της δικής της μάρκας «Κήπος της Ξάνθης»
Επί του παρόντος η Θερμοκήπια Θράκης διαθέτει τα προϊόντα της με τη μορφή της χονδρικής κατά κύριο λόγο στα εγχώρια σούπερ μάρκετ. Η διάθεση γίνεται με τη μορφή ιδιωτικής ετικέτας, όπου τα σούπερ μάρκετ ουσιαστικά τοποθετούν τη δική τους μάρκα πάνω στα προϊόντα. Η εταιρεία παραγωγής με έδρα τη Θράκη διαθέτει και δική της μάρκα με την ονομασία «Κήπος της Ξάνθης», την οποία θα επιδιώξει να αναπτύξει περαιτέρω κατά το προσεχές χρονικό διάστημα. Σε κάθε περίπτωση η επέκταση στην αγορά με επώνυμο δικό της προϊόν στον τομέα των λαχανικών αποτελεί μία δύσκολη εξίσωση, δεδομένου ότι στην πλειονότητά τους τα σούπερ μάρκετ επιδιώκουν να έχουν τη δική τους μάρκα πάνω στα προϊόντα.
Άδεια από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για παραγωγή γεωθερμικής ενέργειας 36,7 MW
Nα σημειωθεί ότι πρόσφατα η Θερμοκήπια Θράκης έλαβε το πράσινο φως από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), προκειμένου να παράγει θερμική ενέργεια ισχύος 36,7 MW εντός του βεβαιωμένου γεωθερμικού πεδίου Ν. Ερασμίου-Μαγγάνων στον Δήμο Τοπείρου Ξάνθης.
H Θερμοκήπια Θράκης σε αριθμούς
Κύκλος εργασιών
2019: 8,39 εκατ. ευρώ
2018: 5,57 εκατ. ευρώ
Μεικτά κέρδη
2019: 2,37 χιλ. ευρώ
2018: 1,73 χιλ. ευρώ