Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε την χρήση των cookies. Διαβάστε περισσότερα για τα cookies εδώ.
ΑΠΟΔΟΧΗ
BACK TO
TOP
Food insider

Σε διαρκώς ανοδική πορεία το φυτικό «γάλα» που κερδίζει έδαφος από το ζωικό

Ανοδική πορεία καταγράφουν τα φυτικά ροφήματα στην Ελλάδα, τα οποία για αρκετούς καταναλωτές αποτελούν εναλλακτική επιλογή έναντι των γαλακτοκομικών προϊόντων ζωικής προέλευσης.

FYTIKA2

Γιώργος Λαμπίρης

273
0

Στην κατηγορία δραστηριοποιούνται τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία που κυκλοφορούν φυτικά ροφήματα με γεύση αμύγδαλο, βρώμη, φιστίκι και καρύδι. Και στους τέσσερις κωδικούς χρησιμοποιούνται ξηροί καρποί, προερχόμενοι σύμφωνα με την εταιρεία από την ελληνική παραγωγή. Βασικός παίκτης της κατηγορίας είναι και η Δέλτα, η οποία κυκλοφορεί επίσης τέσσερις κωδικούς το αμύγδαλο με ζάχαρη, το αμύγδαλο χωρίς προσθήκη ζάχαρης, τη βρώμη και την καρύδα, ενώ στη γκάμα της προστίθενται η βανίλια αλλά και το ρόφημα αμυγδάλου με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και την ονομασία Protein Plus. Και σε αυτή την περίπτωση η Δέλτα προμηθεύεται το αμύγδαλο από την εγχώρια παραγωγή καθώς και τον κολοκυθόσπορο που χρησιμοποιεί ως συστατικό σε ένα από τα ροφήματά της.

Πρώτος παίκτης ο Όλυμπος, ακολουθεί η Alpro

Εκτός των προαναφερόμενων, από τους κυριότερους παίκτες της κατηγορίας είναι η πολυεθνική εταιρεία Alpro, η οποία έχει ευρεία γκάμα κωδικών και διακινείται στη χώρα μας από την εταιρεία Leader Καλλιντέρης, ενώ προσπάθεια δραστηριοποίησης στην ίδια κατηγορία είχε κάνει και η πολυεθνική Upfield, η οποία δραστηριοποιείται διεθνώς στα φυτικά προϊόντα και είχε εξαγοράσει τα λάδια και τα φυτικά προϊόντα της Ελαΐς – Unilever στην Ελλάδα, βγάζοντας αρχικά στην αγορά φυτικά ροφήματα Βιτάμ, τα οποία ωστόσο δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες της εταιρείας και στη συνέχεια καταργήθηκαν ως κωδικοί καθότι το μερίδιό τους δεν υπερέβη το 4%. Πρώτος παίκτης σε πωλήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι σύμφωνα με πληροφορίες ο Όλυμπος και ακολουθεί η Alpro, εικόνα που προέκυψε μετά την είσοδο των Ελληνικών Γαλακτοκομείων με τα συγκεκριμένα προϊόντα και στα καταστήματα της αλυσίδας Μασούτης, την 1η Ιουλίου του 2020, καθώς μέχρι τότε την πρώτη θέση διατηρούσε η Alpro.

Ανάπτυξη πωλήσεων κατά 29,3% σε αξία κατά τους πρώτους 5 μήνες του 2021

Σε κάθε περίπτωση δεν παύει να αποτελεί μία κατηγορία που ενισχύεται διαρκώς σε πωλήσεις τα τελευταία χρόνια. Πιο συγκεκριμένα το 2020 οι πωλήσεις σε κιλά ανήλθαν σε 11,9 εκατομμύρια, έναντι 9,18 εκατομμυρίων που ήταν το 2019, μία αύξηση της τάξεως του 29,9%. Και σε αξία η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων ήταν έντονα ανοδική με ποσοστό 22,1% το 2020 έναντι του 2019, όπως προκύπτει από στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Nielsen που έχουμε στη διάθεσή μας και παρατίθενται στη συνέχεια. Αντίστοιχα στοιχεία για το πρώτο πεντάμηνο του 2021 και συγκεκριμένα έως και την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 16/5, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, δείχνουν ότι η ανοδική πορεία των φυτικών ροφημάτων συνεχίζεται με ποσοστό 43,6% σε ποσότητες πωλήσεων και με 29,3% σε αξία πωλήσεων. Nα σημειωθεί ότι τα στοιχεία αυτά αφορούν σε πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ πανελλαδικής εμβέλειας.

Κερδίζοντας από την στροφή σε vegan και vegetarian διατροφή και λόγω των διατροφικών δυσανεξιών του αγελαδινού

Δεδομένης της στροφής μερίδας των καταναλωτών από το γάλα ζωικής προέλευσης στο φυτικό, θυμίζουμε αντίστοιχα ότι στο διάστημα τετραμήνου από 4 Ιανουαρίου έως και 25 Απριλίου η συνολική αγορά γάλακτος μειώθηκε οριακά κατά 0,9% από 139,23 εκατ. ευρώ σε 138 εκατ. ευρώ και πάλι με βάση στοιχεία της Nielsen που προκύπτουν από πωλήσεις στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ πανελλαδικής εμβέλειας, όπως τα είχαμε καταγράψει σε πρόσφατο δημοσίευμα του Agronews. Να σημειωθεί ότι η κατηγορία των φυτικών κερδίζει μερίδιο από τα ζωικά γάλατα λόγω αύξησης του αριθμού των vegan και vegetarian καταναλωτών, αλλά και λόγω του ότι το αγελαδινό γάλα έχει διαπιστωθεί ότι προκαλεί διατροφικές δυσανεξίες από κάποια ηλικία και ύστερα, όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς με γνώση του θέματος.

Το αμύγδαλο κυριαρχεί στην κατηγορία

Το αμύγδαλο διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων σε αξία αλλά και σε όγκο έναντι της σόγιας, της καρύδας, της βρώμης και των λοιπών γεύσεων, αποτελώντας τον κυρίαρχο κωδικό με ποσοστό 68,8% στο πεντάμηνο του 2021 σε όγκο πωλήσεων έως τις 16/5 και αντίστοιχα σε αξία έχει μερίδιο πωλήσεων που αντιστοιχεί στο 68% έναντι των ροφημάτων από άλλους ξηρούς καρπούς ή ρύζι για το ίδιο χρονικό διάστημα.

Φυτικά ροφήματα σύνολο πωλήσεων σε κιλά

2019: 9,18 εκατ.

2020: 11,9 εκατ.

Μεταβολή: +29,9%

Πεντάμηνο 2020 σύγκριση με 2021 (έως 16/5)

2020: 4,45 εκατ.

2021: 6,4 εκατ.

Μεταβολή: +43,6%

Φυτικά ροφήματα σε συνολική αξία πωλήσεων

2019: 26 εκατ. ευρώ

2020: 31,75 εκατ. ευρώ

Μεταβολή: +22,1%

Πεντάμηνο 2020 σύγκριση με 2021 (έως 16/5)

2020: 12,5 εκατ. ευρώ

2021: 16,2 εκατ. ευρώ

Μεταβολή: +29,3%

 

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία