BACK TO
TOP
Food insider

Τυροκόµος στην Κω σηµαίνει ότι µπορείς να εξάγεις και στο νησί σου

Η προσπάθεια του Παναγιώτη Γιάννου βασίστηκε στα θεμέλια της οικογενειακής επιχείρησης, την οποία κληρονόμησε από τον πατέρα του, ο οποίος μάλιστα ανέλαβε αρκετά χρόνια πριν την πρωτοβουλία να δημιουργήσει σταβλικές εγκαταστάσεις και να φιλοξενήσει αγελάδες στην Κω.

36_19

Γιώργος Λαμπίρης

18
0

Όπως λέει ο επικεφαλής της Γιάννου Τυροκομικά ήταν μία κίνηση που για ένα νησί είναι αρκετά δύσκολη, Γι’ αυτό και κάποια στιγμή οι εγκαταστάσεις σταμάτησαν να λειτουργούν.

«Ξεκινήσαμε το 1997, όταν ο πατέρας μου έστησε μία σύγχρονη για τα δεδομένα της εποχής μονάδα, στην οποία παραγόταν παστεριωμένο γάλα αλλά και γαλακτοκομικά προϊόντα μεταξύ των οποίων το Κρασοτύρι». Όταν ανέλαβε ο ίδιος η εικόνα άλλαξε ριζικά, δεδομένου ότι ήρθε να επανακαθορίσει τις προτεραιότητες, βασιζόμενος αποκλειστικά στην παραγωγή προϊόντων από αιγοπρόβειο γάλα, ενώ έθεσε στην πρώτη γραμμή την αναγνώριση ως ΠΓΕ για το παραδοσιακό Κρασοτύρι της Κω. Ο ίδιος ξεκίνησε επίσης να παράγει το παραδοσιακό τυρί του νησιού με εμβάπτιση σε μέλι ενώ προχώρησε και στην τοποθέτηση τρούφας, δημιουργώντας το Τρουφοτύρι. Παράγει επίσης το Τυροβολάκι, ένα μαλακό λευκό τυρί από αιγοπρόβειο γάλα. Προσεχώς θα κυκλοφορήσει σκληρό τυρί από αιγοπρόβειο γάλα καθώς και λευκό τυρί από κατσικίσιο. Συνεργάζεται ήδη με αλυσίδες όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία διαθέτει το Κρασοτύρι και σε αποκλειστικότητα την Κατσικίσια Γραβιέρα. Σε τοπικό επίπεδο η Γιάννου Τυροκομικά διοχετεύει τα προϊόντα της στον Σκλαβενίτη και στον Κρητικό. Ταυτόχρονα έχει ήδη συμφωνήσει με τον Κρητικό για πανελλαδική διάθεση, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με τον Σκλαβενίτη για το σύνολο των καταστημάτων του.

 

«Εξάγουμε μικρές ποσότητες»

Αναφορικά με τον τομέα των εξαγωγών ο κύριος Γιάννου αναφέρει ότι απαιτείται μεγαλύτερη παραγωγή, κάτι που αυτή τη στιγμή δεν δύναται να καλύψει. «Εξάγουμε μικρές ποσότητες που δεν υπερβαίνουν το 10% των πωλήσεών μας. Είναι χαρακτηριστικό ότι συμμετέχοντας σε μία από τις διεθνείς εκθέσεις, είχαμε μία προσέγγιση από αλυσίδα σούπερ μάρκετ του εξωτερικού. Αυτό που μας ζήτησαν ήταν να δώσουμε αρκετά μεγάλες ποσότητες. Αντιπροτείναμε να γίνει σταδιακά η τοποθέτηση, ωστόσο η πρότασή μας δεν έγινε αποδεκτή. Εάν με ρωτούσατε για τις εξαγωγές, αυτό που θα απαντούσα είναι ότι μας ικανοποιεί που εξάγουμε στο νησί μας. Τι εννοώ; Ότι με τον μεγάλο αριθμό τουριστών που εισρέουν στην Κω, μας δίνεται η δυνατότητα να τους προσφέρουμε και να γνωρίσουν τα προϊόντα μας μέσα από τα καταστήματα εστίασης και λιανικής του νησιού μας».

 

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία