BACK TO
TOP
Food insider

Η Vivartia αποκτά το 75% σε Χρυσή Ζύμη και Ελληνική Ζύμη με συνολικό τζίρο πάνω από 100 εκατομμύρια

Ένα βήμα που ενισχύει ακόμα περισσότερο τις δυνάμεις της στην ελληνική αγορά πραγματοποίησε η Vivartia, η οποία μπορεί εν τέλει να μην ήρθε σε συμφωνία για την απόκτηση του ποσοστού της ΜΕΒΓΑΛ, στην οποία εισήλθε μετοχικά εν τέλει ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, εντούτοις κινήθηκε για να αποκτήσει μεγαλύτερο ποσοστό που της δίνει ουσιαστικά και τον έλεγχο στις δύο εταιρείες κατεψυγμένης ζύμης με έδρα τη Θεσσαλονίκη, ήτοι την Ελληνική Ζύμη και την Άλεσις (Χρυσή Ζύμη).

vivartia_4

Γιώργος Λαμπίρης

1059
0

Πρόκειται για δύο εταιρείες στις οποίες είχε σχεδόν ισότιμη συμμετοχή με τον επιχειρηματία Μιχάλη Αραμπατζή, καθώς μέσω της Μπάρμπα Στάθης, ο όμιλος Vivartia κατέχει έως αυτή τη στιγμή ποσοστό 49% στην Ελληνική Ζύμη και 51% στην Άλεσις.

Υπογραφή προσυμφώνου – Θέμα ημερών η τελική συμφωνία

Με βάση προσύμφωνο που υπέγραψαν οι δύο πλευρές η Vivartia αποκτά ποσοστό 75% και στις δύο εταιρείες, αυξάνοντας σημαντικά τη μετοχική της συμμετοχή, ενώ η υπογραφή της τελική συμφωνίας είναι ζήτημα των επόμενων ημερών. Να θυμίσουμε ότι η Vivartia διατηρεί ισχυρή παρουσία στην αγορά της ζύμης με τα επώνυμα προϊόντα, Χρυσή Ζύμη της Άλεσις. Η Αλεσις είναι η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από τα προϊόντα, Χρυσή Ζύμη, η οποία διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στην ελληνική αγορά ζύμης με μερίδιο που κινείται στα επίπεδα του 25%.

Τζίρος πάνω από τα 100 εκατ. ευρώ

Με αυτή την κίνηση η Vivartia αποκτά έρεισμα στην αγορά, διατηρώντας πλέον το πλειοψηφικό πακέτο δύο εταιρειών που έχουν συνολικό τζίρο, ο οποίος υπερβαίνει τα 100 εκατ. ευρώ.

Το 2019 η Άλεσις (Χρυσή Ζύμη) κατέγραψε πωλήσεις ύψους 17,1 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων ανήλθαν σε 0,7 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα η Μιχάλης Αραμπατζής ΑΒΕΕ – Ελληνική Ζύμη κατέγραψε σημαντική αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 10,3 % στα 83,1 εκατ. ευρώ το 2019 έναντι 75,4 εκατ. ευρώ το 2018, με βάση τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις του 2019. Σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας, τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων ανήλθαν σε 13,3 εκατ. ευρώ έναντι 12,2 εκατ. ευρώ το 2018. Αποτελεί έναν από τους βασικούς προμηθευτές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για λογαριασμό της Lidl Ελλάς με τη μάρκα Καρδίς. Επίσης τα προϊόντα της έχουν ταξιδέψει και σε καταστήματα της Lidl στο εξωτερικό μέσα από τα εμπορικά σήματα Culinea και Eridanous. Μάλιστα ο ίδιος ο Μιχάλης Αραμπατζής έχει επανειλημμένα, αναφέρει ότι από το 2004 που η εταιρεία του συνεργάζεται με τη Lidl μεγαλώνει μαζί της στην αγορά.

H πορεία της Ελληνικής Ζύμης στο χρόνο

H ιστορία για την Ελληνική Ζύμη ξεκίνησε να εκτυλίσσεται μεταπολιτευτικά. Όταν ο επικεφαλής της, Μιχάλης Αραμπατζής, άνοιξε ένα μικρό κατάστημα αρτοσκευασμάτων στα Νέα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, σε ηλικία 17 ετών, το 1975.

Η διαδρομή των Μαλγάρων, οδήγησε στη δημιουργία ενός αρτιότερα οργανωμένου εργαστηρίου, το οποίο παρασκεύαζε μπουγάτσα και τυρόπιτα. Η εταιρεία, η οποία αποτέλεσε τον πρόγονο για το σημερινό επιχειρηματικό δημιούργημα του Μιχάλη Αραμπατζή, ήταν η Μακεδονική Σφολιάτα, η οποία ιδρύθηκε το 1978. Η εν λόγω επιχείρηση συνέχισε να υφίσταται έως και το Μάιο του 2001, όταν ο Αραμπατζής αποφάσισε να κάνει το επόμενο βήμα, ιδρύοντας την Ελληνική Ζύμη.

· Η Ελληνική Ζύμη σε αριθμούς

Κύκλος εργασιών

2019: 83,1 εκατ. ευρώ

2018: 75,35 εκατ. ευρώ

Καθαρά κέρδη

2019: 7,84 εκατ. ευρώ

2018: 7,35 εκατ. ευρώ

· Η Χρυσή Ζύμη σε αριθμούς

2019: 17,12 εκατ. ευρώ

2018: 15,33 εκατ. ευρώ

Καθαρά κέρδη

2019: 55 χιλ. ευρώ

2018: 339 χιλ. ευρώ

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία