
Ο κ. Καραστέργιος επισημαίνει τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι ελληνικές αχλαδιές στη διαθνή αγορά, προβλέποντας ενθαρρυντικές ευκαιρίες για τους παραγωγούς και τους εμπόρους του κλάδου. Ωστόσο, το πρόωρο τέλος της φετινής εκστρατείας αχλαδιών Santa Maria οδήγησε σε παλαιότερες εξαγωγές μιας άλλης ποικιλίας εν ονόματι Blanquilla, ειδικά στο Ισραήλ.
«Το τέλος της καμπάνιας Santa Maria μας βρήκε ανήμπορους να φορτώσουμε αχλάδια για όλες τις προγραμματισμένες αποστολές μας, καθώς οι ποσότητες δεν ήταν αρκετές. Η ζήτηση είναι ακόμα μεγάλη, αν και οι πελάτες αποδέχονται σιγά σιγά τη μετάβαση στην ποικιλία Blanquilla. Η έλλειψη της Santa Maria αυτή τη σεζόν οδήγησε αναπόφευκτα σε εξαγωγές αχλαδιών Blanquilla, ιδιαίτερα στην ισραηλινή αγορά. Πράγματι, οι καταναλωτές εκεί εκτιμούν τόσο τη Santa Maria όσο και την Blanquilla. Η εξαγωγή στο Ισραήλ πριν από την Ισπανία μπορεί να μας δώσει ένα πλεονέκτημα στον καθορισμό των προγραμματισμένων εξαγωγών μέχρι το τέλος της εκστρατείας Blanquilla».
Το γεγονός ότι τα αχλάδια Blanquilla δεν έχουν εδραιωθεί ακόμη σε διαφορετικές αγορές, κάνει τους εισαγωγείς να διστάζουν να δοκιμάσουν να τα εισάγουν, εξηγεί ο Καραστέργιος. «Πολλοί πελάτες αναζητούν αχλάδια από κοντινές χώρες, καθώς συνήθως υπάρχει έλλειψη αχλαδιών στη νότια Ευρώπη. Ωστόσο, δεν είναι πρόθυμοι να εισάγουν αυτή την ποικιλία μιας και δεν είναι ακόμη εξοικειωμένοι με τα αχλάδια Blanquilla. Γενικά, τόσο τα μήλα όσο και τα αχλάδια δεν έχουν υψηλή ζήτηση κατά την διάρκεια των διακοπών στην Ελλάδα, επομένως η ζήτηση παραμένει σταθερή. Όσο για τις χώρες της Μέσης Ανατολής, οι πελάτες δείχνουν λίγο περισσότερο ενδιαφέρον και για τα δύο αυτές ποικιλίες, προσπαθώντας να κλείσουν περισσότερα φορτία από ό,τι συνήθως πριν από την Πρωτοχρονιά».
Η ζήτηση για αχλάδια θα αυξηθεί ξανά το 2024: «Οι προσδοκίες μου παραμένουν υψηλές για το υπόλοιπο της σεζόν. Πιστεύω ότι η ζήτηση θα ανέβει, τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο. Μετά από αυτό το σημείο, η νέα σοδειά αχλαδιών από το νότιο ημισφαίριο θα φτάσει σε όλες τις ευρωπαϊκές και ασιατικές αγορές. Τότε θα δούμε αν η ζήτηση θα παραμείνει υψηλή μέχρι το τέλος της καμπάνιας τον Μάιο ή αν οι πελάτες θα επιλέξουν τα νέα αχλάδια Anjou ή William's Triumph», καταλήγει ο Καραστέργιος.