
Μάλιστα, όπως δηλώνει στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Πρόεδρος της εξαγωγικής εταιρείας και Αντιπρόεδρος της ΕΘΕΑΣ, Χρήστος Γιαννακάκης «οι πρώτες εμπορικές αποστολές αναμένεται να πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος του έτους, εγκαινιάζοντας ένα νέο κεφάλαιο στη συνεταιριστική επιχειρηματικότητα».
Η στελέχωση της εταιρείας έχει σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωθεί, ενώ η παρουσία της σε διεθνείς εκθέσεις έχει ήδη ξεκινήσει με συμμετοχές σε Ντουμπάι, Βερολίνο, Παρίσι, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ, Κορέα και Ιαπωνία. Μέχρι το τέλος του μήνα, η COGREXPO θα συμμετάσχει και σε εμπορική έκθεση στη Νέα Υόρκη.
Το καλάθι προϊόντων που θα διαχειριστεί η εξαγωγική εταιρία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το ελαιόλαδο και τις ελιές, τα τυροκομικά προϊόντα, με έμφαση τη φέτα και τη γραβιέρα Κρήτης. Επίσης, φρούτα όπως πυρηνόκαρπα, μήλα, εσπεριδοειδή και ακτινίδια, κρασιά, αποστάγματα αλλά και κομπόστες φρούτων και η σταφίδα, περιλαμβάνονται στα προϊόντα τα οποία θα αποσταλούν στις αγορές του εξωτερικού.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα ακτινίδια, καθώς η Ελλάδα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγός χώρα παγκοσμίως, με προϊόν υψηλής ποιότητας και μεγάλο εξαγωγικό δυναμισμό, κυρίως τους χειμερινούς μήνες. «Η ελληνική παραγωγή μπορεί να ανταγωνιστεί ευθέως τόσο το ιταλικό όσο και το νεοζηλανδικό ακτινίδιο, το οποίο διατίθεται στην αγορά σε διαφορετική εποχική περίοδο», λέει ο πρόεδρος της COGREXPO A.E.
Ενιαία εταιρική ταυτότητα
Η COGREXPO έχει ήδη προετοιμάσει ετικέτες και εμπορικά σήματα για την προώθηση των προϊόντων, με στόχο την ενιαία εταιρική ταυτότητα.
Σύμφωνα με τον κ. Γιαννακάκη εφόσον υπάρχουν ήδη καθιερωμένα brands στην αγορά, θα διατηρηθούν, με προσθήκη σήμανσης που θα εντάσσει το προϊόν κάτω από την «ομπρέλα» της εξαγωγικής εταιρείας.
«Βασικός στόχος είναι η προβολή της συνεταιριστικής ταυτότητας, με έμφαση στην ελληνική προέλευση, την ποιότητα καλλιέργειας και την τυποποίηση» τόνισε.
Οι πρώτες αποστολές θα περιλαμβάνουν κομπόστες φρούτων και ελαιόλαδο, ενώ τα ακτινίδια προγραμματίζεται να ξεκινήσουν τέλος Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου.
Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στην τυποποίηση του κρητικού ελαιολάδου, το οποίο σήμερα εξάγεται σε μεγάλες ποσότητες ως χύμα. «Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο παραγωγός να μην απολαμβάνει τις τιμές που θα μπορούσε μέσω της συσκευασίας και του branding», υπογραμμίζει. Κατά τον ίδιο, «έχουν ήδη πραγματοποιηθεί επαφές με εισαγωγικές εταιρείες και αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό για προϊόντα όπως τα μήλα, ενώ εντός του έτους αναμένονται και οι πρώτες εμπορικές συμφωνίες».
Ανοικτή σε συνεργασία
Η COGREXPO δηλώνει ανοικτή σε συνεργασία τόσο με οργανώσεις που είναι μέλη της ΕΘΕΑΣ όσο και με εκείνες που δεν συμμετέχουν ακόμη. «Κάθε συνεργασία που εξυπηρετεί τους εμπορικούς και στρατηγικούς στόχους της εταιρείας, είναι ευπρόσδεκτη», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η εταιρεία επενδύει και στα διαθέσιμα προγράμματα προώθησης της Ε.Ε., με δύο νέα έργα για το κρασί να αναμένεται να εγκριθούν εντός της ερχόμενης εβδομάδας.
Επιπλέον, έχουν υποβληθεί προτάσεις για άλλα προϊόντα όπως τα ακτινίδια, τα μεταποιημένα τρόφιμα, τα ελαιόλαδα και οι ελιές, με την έγκριση να αναμένεται από Σεπτέμβριο - Οκτώβριο.
Τέλος, σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προετοιμάζεται το άνοιγμα της αγοράς του Βιετνάμ για το ακτινίδιο. Για αυτό το λόγο τον Οκτώβριο αναμένεται επίσκεψη γεωπόνων από το Βιετνάμ, προκειμένου να επιθεωρήσουν τις εγκαταστάσεις παραγωγής και τυποποίησης, με στόχο την υπογραφή φυτοϋγειονομικών πρωτοκόλλων.