BACK TO
TOP
Οικονομία και Πολιτική

Επενδύει 150 δισ. δολάρια στη ναυπηγική ΗΠΑ η Νότια Κορέα

Με στόχο να διασφαλίσει χαμηλότερους δασμούς για τα κορεατικά αυτοκίνητα στην αμερικανική αγορά, η Σεούλ ανακοίνωσε επενδύσεις ύψους 150 δισ. δολαρίων στον ναυπηγικό τομέα των ΗΠΑ.

hpa-n-korea

9
0

Η συμφωνία, που φέρει το σύνθημα "Make American Shipbuilding Great Again" (MASGA), οδήγησε σε μείωση κατά 10 μονάδες του δασμολογικού συντελεστή για την κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία, εξισώνοντας τις συνθήκες με τους ανταγωνιστές από Ιαπωνία και Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η ναυπηγική βιομηχανία βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ με τον Νοτιοκορεάτη πρόεδρο  Λι Τζάε-μιουνγκ. Ο Τραμπ, γνωστός για τον προστατευτισμό του αλλά και για τις συναλλαγές που συνδέουν πολιτική και οικονομία, δήλωσε ανοιχτά: "Θα αγοράσουμε πλοία από τη Νότια Κορέα. Αγαπάμε τα πλοία τους."

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι το σχέδιο δεν περιορίζεται στις εισαγωγές αλλά περιλαμβάνει και μεταφορά τεχνογνωσίας. "Θα τους βάλουμε να φτιάξουν πλοία εδώ με τους ανθρώπους μας, χρησιμοποιώντας τους ανθρώπους μας, και θα επιστρέψουμε ξανά στη ναυπηγική βιομηχανία."

Η δήλωση αυτή, αν και συνοδεύτηκε από την παραδοχή ότι "χρειάζεται χρόνος" για να ξαναστηθεί η αμερικανική ναυπηγική, αποτέλεσε μήνυμα στήριξης σε μια βιομηχανία που έχει παρακμάσει τις τελευταίες δεκαετίες, αφήνοντας το πεδίο κυρίως σε ασιατικούς ομίλους.

Την ίδια ημέρα, η Cerberus Capital Management, ένας από τους μεγαλύτερους αμερικανικούς επενδυτικούς ομίλους ιδιωτικών κεφαλαίων, ανακοίνωσε τη δημιουργία της πλατφόρμας Cerberus Maritime σε συνεργασία με την κορεατική HD Hyundai. Η νέα στρατηγική επενδύσεων θα εστιάσει σε ναυπηγικά projects στις ΗΠΑ, αλλά και σε συναφείς τομείς όπως ναυτιλιακή εφοδιαστική, λιμενικές υποδομές και τεχνολογία.

Η συνεργασία Cerberus–Hyundai δεν είναι καινούργια. Το 2022 η Cerberus απέκτησε το πρώην ναυπηγείο της Hanjin στον κόλπο Subic στις Φιλιππίνες, το μεγαλύτερο της χώρας. Ένα μέρος των εγκαταστάσεων έχει ήδη μισθωθεί στην HD Hyundai, η οποία επενδύει 550 εκατ. δολάρια για την κατασκευή δεξαμενόπλοιων προϊόντων, με την παραγωγή να ξεκινά στις αρχές του επόμενου έτους. Η εμπειρία αυτής της συνεργασίας λειτουργεί πλέον ως μοντέλο για την αμερικανική αγορά.

Η τριμερής σύμπραξη –Σεούλ, Ουάσιγκτον και ιδιωτικά κεφάλαια– αποτυπώνει μια νέα πραγματικότητα: η ναυπηγική δεν είναι μόνο βιομηχανική δραστηριότητα, αλλά και εργαλείο εμπορικής διπλωματίας.

Για την Κορέα, το deal σημαίνει διατήρηση της ανταγωνιστικότητας στον στρατηγικό τομέα του αυτοκινήτου. Για τις ΗΠΑ, προσφέρει το αφήγημα της αναβίωσης της ναυπηγικής βιομηχανίας, σε συνδυασμό με την εισροή ξένων κεφαλαίων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Παρά τις ανακοινώσεις, μένει να φανεί αν η αμερικανική ναυπηγική μπορεί πράγματι να επανεκκινήσει σε κλίμακα που θα την καταστήσει παγκόσμιο παίκτη. Ο ίδιος ο Τραμπ παραδέχτηκε ότι "η ναυπηγική βιομηχανία είναι δύσκολο να ξεκινήσει", αφήνοντας ανοιχτό το ερώτημα αν οι επενδύσεις θα οδηγήσουν σε πραγματική παραγωγική αναγέννηση ή θα περιοριστούν σε εμβληματικά αλλά μεμονωμένα projects.

Πηγή: Capital.gr

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία