Αυτή η τελευταία και πολυαναμενόμενη έκδοση του Freshfel Europe’s Consumption Monitor δείχνει ότι το 2018 η καθημερινή κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών κατά κεφαλή αυξήθηκε κατά 4% από τα επίπεδα του 2017 σε 363,76g κατά κεφαλήν ανά ημέρα. Ενώ εξακολουθεί να είναι χαμηλότερη από την προτεινόμενη από την ΠΟΥ ελάχιστη ημερήσια κατανάλωση 400 g, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 5,1% σε σύγκριση με τα προηγούμενα πέντε χρόνια (2013-2017) και σταματά την προηγούμενη στασιμότητα της κατανάλωσης.
Η Freshfel Europe κυκλοφόρησε το 2020 Consumption Monitor. Αναλύοντας τις τάσεις της παραγωγής φρέσκων φρούτων και λαχανικών, του εμπορίου και της κατανάλωσης για την ΕΕ-28, το Monitor κατανάλωσης του Freshfel Europe 2020 εξετάζει τα πιο πρόσφατα δεδομένα του τομέα από το 2018. Ενώ η συνολική κατανάλωση παρέμεινε κάτω από την συνιστώμενη από τον ΠΟΥ ελάχιστη ημερήσια κατανάλωση 400g, κατανάλωση νωπών προϊόντων στην ΕΕ παρουσίασε σημαντική θετική αύξηση 4% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2017. Αντιπροσωπεύοντας αύξηση 5,1% σε σύγκριση με τα προηγούμενα πέντε χρόνια (2013-2017), αυτή η σημαντική βελτίωση μπορεί να αποδοθεί σε αύξηση 9,5% στην κατανάλωση φρέσκων φρούτων στα 211,82g κατά κεφαλήν ημερησίως, η οποία αντιστάθμισε επίσης μια ελαφρά συνολική μείωση των λαχανικών κατανάλωση στα 151,94g κατά κεφαλήν ανά ημέρα.
Αυτή η ένδειξη ισχυρής θετικής αύξησης της κατανάλωσης στην ΕΕ συνέπεσε με αυξημένες τομεακές προσπάθειες ευαισθητοποίησης σχετικά με τη σημασία της κατανάλωσης νωπών προϊόντων τα τελευταία χρόνια. Ο γενικός εκπρόσωπος της Freshfel Europe, Philippe Binard, σχολίασε τη δημοσίευση, υπογραμμίζοντας: «Τα ευρήματα της Freshfel Europe του 2020 είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά και καταδεικνύουν σαφώς ότι οι αυξημένες προσπάθειες του τομέα για αύξηση της κατανάλωσης πάνω από τουλάχιστον 400g κατά κεφαλήν την ημέρα, αποδίδουν. Ενώ θα συνεχίσουμε να παρατηρούμε τη σταθερότητα αυτής της ανάκαμψης, πρέπει να διερευνήσουμε αυτήν τη νέα ασυμφωνία μεταξύ της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών ».
Ο κ. Binard ενθάρρυνε τον τομέα να συνεχίσει τις προσπάθειές του προσθέτοντας: «Ο τομέας των νωπών οπωροκηπευτικών πρέπει να κεφαλαιοποιηθεί το 2021 ως το Διεθνές Έτος των Οπωροκηπευτικών του ΟΗΕ. Η συνεχής ενίσχυση του σημαντικού ρόλου των φρέσκων προϊόντων σε μια ισορροπημένη υγιεινή και βιώσιμη διατροφή είναι απαραίτητη για τη διατήρηση και την ενίσχυση αυτής της τελευταίας θετικής τάσης κατανάλωσης ».
Η Freshfel Europe δραστηριοποιείται σε δραστηριότητες προώθησης της κατανάλωσης σε επίπεδο ΕΕ. Η εκστρατεία προώθησης της Freshfel Europe «Follow me to be healthy with Europe» είναι τώρα στην τρίτη χρονιά της, και παράλληλα με τη μακροχρόνια διαδικτυακή της εκστρατεία # FruitVeg4You φέτος, η Freshfel Europe διεξάγει μια συγκεκριμένη καμπάνια, # SpeakUp4FruitVeg, για να ενθαρρύνει την υποστήριξη στον τομέα από την ΕΕ χάραξη πολιτικής και ενίσχυση της κατανάλωσης για τον εορτασμό του Διεθνούς Έτους Φρούτων και Λαχανικών 2021.
Πηγή: freshplaza.com